fbpx

משפיעים 2015 > תרבות > גל גדות

0

בואו נהיה דרמטיים לרגע, נרשה לעצמנו להפליג על גלי הפנטזיה. אחרי הכול, זו תקופה היסטורית בהוליווד. עיר הסרטים, מעוזם של הגברים הלבנים המבוגרים והפריווילגים, ושל הכוכבות הצעירות המתחלפות שלצדם, עוברת שינוי כמעט בלתי נתפס במונחים שלה. זה לא קורה ביום אחד, התזוזות קטנות ומהוססות, אבל המהפכה ללא ספק כבר כאן. זו תוצאה של מאבק ממושך ונחוש של בלוגרים ובלוגריות, עיתונאים ועיתונאיות, התגייסות של בכירות בתעשייה, כוכבות תרבות ומובילות דעה. המאבק הזה לווה בגל חדש של נשים חזקות ומצליחות, פמיניזם מהסוג הלא מתנחמד ולא מתנצל, זה שיודע שהגיע זמנו לקבל את מה שמגיע לו במשך שנים של דיכוי על ידי התעשייה הכי מצליחה בעולם. עכשיו זה הזמן שלהן.

הג'ניפר לורנסיות של העולם כבר לא יסתפקו בנאום דומע מעל במת האוסקר, בראיון ב'ואניטי פייר' או בשער של 'הוליווד ריפורטר'; אלה רק בונוסים קטנים בדרך למטרה. לורנס תרוויח בסרטה הגדול הבא כפול (כן, כפול) מהכוכב שלצדה. ואנחנו לא מדברים על סתם כוכב, אלא על כריס פראט ('שומרי הגלקסיה', 'עולם היורה'), השחקן שיכול לבחור היום איזה תפקיד שירצה באיזה סרט שירצה.

להיות חלק מהדור הזה זו זכות, להיות בצמרת שלו זו כבר היסטוריה. גל גדות הפכה השנה לגנרלית בכירה בצבא הלורנסיות. נכון, התפקיד החדש שלה לא יעמיד אותה בעתיד הקרוב להתמודדות חזיתית מול מריל סטריפ על פרסים, אבל גם סטריפ תודה שלא תמיד הפסלונים קובעים.

וונדר וומן היא לא סתם עוד גיבורת־על במיתולוגיה הקומיקסאית. היא נמצאת שם, כתף אל כתף, לצד באטמן, סופרמן וספיידרמן. דורות של אמריקאים גדלו עליה, העריצו אותה וציפו לבואה למסכים. הוויכוחים, הביקורות והבאזז העצום עם הבחירה בגדות לתפקיד רק מעידים על גודל הרגע. ויותר מכול, גל גדות מישראל, זו שעד לפני רגע עוד שיחקה בקומדיות כדורגל עם אושרי כהן, תהיה האישה הראשונה אי פעם עם סרט קומיקס משלה. זאת לא תהיה האול־אמריקן־גירל סקרלט ג׳והנסון, לא אן האת'וויי ששימשה סייד קיק ב'עלייתו של האביר האפל', אפילו לא ג'ניפר לורנס. גל גדות תצעד בדרך הזאת ראשונה, פורצת מחסום עצום בדרך למהפכה הוליוודית היסטורית. את הפלא הגדול ביותר היא כבר השיגה עוד לפני שה"אקשן" הראשון הוכרז.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook