fbpx

משפיעים > פוליטיקה > יוסי דגן [עופר חדד]

0

אין הרבה דברים שמסבים לראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן עונג גדול יותר, מאשר שמיעת שמו מתגלגל בפיהם של כתבים מדיניים ופוליטיים. סיקור שלו באמצעות "תא כתבי השטחים", מרחב הפעילות הרשמי שלו, מעניין אותו הרבה פחות. בעוד מקביליו מחפשים כותרות בכלי תקשורת מגזריים או בידיעות שמעניינות בעיקר פעילי ימין או שמאל, דגן מנסה להידחף בכל כוחו למגרש של הגדולים, רצוי במקום טוב בין יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לראש הממשלה נתניהו.

בשנתיים האחרונות הפך לאופרטור פוליטי מרכזי, לצד תפקודו כמעין אופוזיציה ימנית חוץ־פרלמנטרית. כזו שבו בזמן מחבקת וחונקת את נתניהו. משבח פומבית ומפגין מולו בעת ובעונה אחת. מגייס לו מתפקדים לליכוד בשומרון, ומרעיד עליו את הבית מבפנים. פעם זו הקפאה, פעם אלה אישורי הבנייה בקלקיליה. קמפיין מוצלח למדי שעלה לנתניהו ולליברמן בסיכול התוכנית בניגוד מוחלט לרצונם של השניים.

מי שזקוק לחיזוקים לאספירציות הפוליטיות הגבוהות, יכול היה לראות אותם בנסיעותיו לוושינגטון בתקופת הבחירות לנשיאות ארה"ב, משל היה שר בכיר בממשלה. מצטט מקורבים לטראמפ, מעביר לסביבתו מסרים על סיפוח, בזמן שנתניהו מדבר על פתרון מדיני בסיוע הממשל החדש. "אינני יכול לתאר לעצמי מדוע ירצה מנהיג המחנה הלאומי לאגף את הממשל האמריקאי משמאל", תהה בקול רם, באמצעות מכתב פומבי, אחרי שנתניהו ניסה לצנן את ההתלהבות בימין עם בחירתו של "המשיח" טראמפ. תגובה מלשכת ראש הממשלה מעולם לא הגיעה. הוא נזהר בכבודו של דגן, וניתן להבין מזה לא מעט.

חלק ניכר מזמנו ומרצו מוקדש לפעילות תקשורתית ושיווקית. שלו או של השומרון. רצוי ביחד. לא תמצאו רבים שחולקים על הכישורים והאינטליגנציה של האיש הצעיר יחסית, בן ה־36, שמשמש כבר שנתיים בתפקיד ראש המועצה אחרי שקודמו נאלץ לפרוש – שלא למגינת ליבו, אפשר להניח, ולא בזהירות – בעקבות מעורבותו בפרשת ישראל ביתנו והפיכתו לעד מדינה בתיק. 

הוא נולד בבני ברק. בתיכון עבר לשומרון. הצטרף לנוער מולדת, ומאז בכל צומת משמעותי לימין מצא את הדרך אל קדמת הבמה. מההפגנות נגד ההתנתקות – שבמהלכה פונה מביתו בשא־נור – ועד מהדורות החדשות כעת. כיום הוא מתגורר ביישוב שבי שומרון, עם אשתו אוריה ושלושת ילדיהם. והוא עובד. סיורים לחברי פרלמנט מאירופה, לחברי קונגרס מארה"ב וגם "סתם" אנשי תקשורת מישראל. קידום האינטרסים של תושבי המועצה שלו, של התיירות באזור. הכל נכון, הוא אידיאולוג. אבל בראש ובראשונה, יוסי דגן עובד עבור המותג יוסי דגן. והוא מוכוון מטרה. לרוב לא בוחל באמצעים, לעיתים כוחניים – יש מי שיאמרו בסביבתו – להגיע למטרה. מוערך, אבל לא אהוד במיוחד. ועד מתיישבי השומרון, שהיה ממייסדיו, ספג קיצוץ תקציבי אחרי שהעז לפעול בניגוד להשקפתו.

דגן בוחן באופן קבוע את גבולות הסובבים אותו, מלשכת ראש הממשלה ועד לעמיתיו בהנהגת יש"ע, ככל הנראה התחנה הבאה שלו בדרך לפוליטיקה הארצית. עיין ערך נפתלי בנט, שעשוי למצוא אותו לצידו בהנהגת הימין הלאומית, בטווח הלא מאוד רחוק.

רשימת המשפיעים מתפרסמת במלואה בגרסה המודפסת של המגזין 'ליברל'. לפרטים על מבצע מנויים חדש ואטרקטיבי לחצו כאן

צילום: תומר אפלבאום, הארץ

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook