fbpx

משפיעים לרעה 2020 | אוסנת מארק | ביביסטית עד הסוף | מאת: ירון דקל

0

מאז נכנסה לכנסת משמשת אסנת מארק כמגאפון רעשני וקולני במיוחד של בנימין נתניהו. בתחום הזה, אין משימה שקטנה על מידותיה. אם צריך לתקוף את בני גנץ, גבי אשכנזי, או אבי ניסנקורן – היא תהיה שם. אם צריך להסביר מדוע רעיית ראש הממשלה היא "אישה מוכה", היא תתנדב לנמק.

מארק יועדה (ונבחרה) לוועדה לבחירת שופטים, כשהיא עוד מחוץ לכנסת, ממתינה שגלעד ארדן יפנה לה את המושב במליאה. בריאיון ב'כאן רשת ב' באוגוסט, הודתה שהיא מחפשת שופטים בעלי השקפת עולם ש"מתאימה לליכוד".

היא עורכת דין במקצועה, אבל לא בהכרח המקצוע הוא שהכשיר אותה לתפקיד היוקרתי. פעילה מוכרת של הליכוד ממעלה אדומים, מקורבת לשר דודי אמסלם, שכנה. דור שני להורים פעילי ליכוד מאופקים. היא ניסתה להיבחר לכנסת בכמה מערכות בחירות, עד שהצליחה. בשנים האחרונות התקרבה לשרה נתניהו, מה שסלל את דרכה לוועדה למינוי שופטים. בליכוד של נתניהו, מארק עונה לכל התנאים שמציב המנהיג לחברי מפלגתו כדי להתקדם: נאמנות אישית בלתי מסויגת, נכונות מתמדת להלל אותו בפומבי והסכמה מוחלטת להתייצב ולתקוף את כל מי שמתבקש באותה השעה. בפעילותה הפרלמנטרית הקצרה לא הותירה עד כה חותם, מלבד הנ"ל.

העורכים ברדיו ובטלוויזיה יודעים שכשנדרשת דמות "ביביסטית" להגיב או להתייחס לנושא כלשהו, קטן כגדול, מארק תהיה שם. כך אירע, ולא במקרה, ששתי נציגות הליכוד באותה ועדה יוקרתית הן היא ומירי רגב, המתחרות בנאמנותן לראש הממשלה. לכל מי שתוהה אם נתניהו ישפיע על מינוי שופטים, נראה שהתשובה ברורה מאליה. וכשרואים את התקדמותו המטאורית של אמיר אוחנה, אפשר להעריך שלמארק בהחלט יכול להיות קידום מהיר בליכוד של נתניהו.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook