fbpx

מה עבר ועובר על הטייקון שעלה ונפל? נוחי דנקנר מדבר

0

בלעדי: נוחי דנקנר שובר שתיקה ומדבר על המשפט, על החובות ועל ההתקרבות לדת. רן אדליסט בכתבת פרופיל המשרטטת את חייו של מי שהיה הטייקון החזק בישראל, אחרי הפסד IDB ובתוך המשפט בו הוא מואשם בהרצת מניות.

על חובו האישי:

איך מחזירים חצי מיליון שקל? "מיליארד", הוא מתקן מיד. "בלי בעיות. כל פרוטה. זה אני נוחי. מעולם לא הפרתי מילה אחת שלי ואני יודע בדיוק על מה אני מדבר. כל פרוטה"

על הרב איפרגן, "הרנטגן":

"הוא חבר טוב מאוד מ-1998. אני בן אדם רציונאלי. יש לי עשרות הוכחות לכוחו וליכולות שלו. אני לא מאמין בכל בבא, הוא מסייג בשיחות עם חברים, ויש גם כאלה שפעם הם מכווננים יותר ופעם פחות, אבל אני בהחלט מאמין בהשגחה אלוהית"

על המזל:

"התלבשה עלי להקה של ברבורים שחורים. הם נחתו במכה. ברבור שחור, להבדיל מלבן, על פי ספרו של נאסים טאלב, זו תופעה שאתה לא יכול להתכונן לקראתה"

התגלות בקבר האר"י הקדוש:

לפני כמה חודשים הגיע למתנ"ס של מעלות. "תדעו", שח לנוכחים, "שאני עובר חוויות מאתגרות ובאמונה שלי זה לא בהכרח דבר רע… אני שלם עם הערכים שלי ועם הדיבור הישיר שיש לי עם הקדוש ברוך הוא"… ואז סיפר על לילה בקבר האר"י הקדוש: "פתאום אני מוצא את עצמי מדבר עם אלוהים ואמרתי שם דבר שלא תכננתי, שאני סולח ומוחל לכל האנשים שפגעו בי"

על החברים שנטשו:

"אין מה לכעוס על אנשים! כל אחד מסתובב בעולם עם האופי שלו, עם התכונות שלו, עם הערכים שלו… מה כן צריך? צריך להבין את עצמך, בינך לבינך. אולי טעית בבחירת אנשים אבל הטעות היא שלך…  אתה צריך לבחון את עצמך ולהבין שיש אנשים שאולי לא כדאי לך להמשיך לחיות איתם עוד"

רוצים לקרוא את הכתבה המלאה? הירשמו לקבלת גליון מתנה עד הבית

איור // אפרת (חסון) דה בוטון

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook