fbpx

מה האופציות הכי טובות שלנו להיפטר מרכוש ישן בדירה

0

עם השנים, לעיתים אפילו בלי לשים לב, אנחנו צוברים הרבה מאוד רכוש ישן, שאין בו שום תועלת ואין לנו מה לעשות. רכוש אשר תופס מקום, צובר אבק ולכלוך. מאחר ואין לנו מה לעשות איתו, עלינו לחפש דרכים כיצד אנחנו יכולים להיפטר ממנו בצורה מסודרת ומשתלמת.

רכוש ישן אשר תופס מקום, בין אם זה בצורה בולטת ובין אם לאו, יכול לפגוע באיכות החיים שלנו בצורות שונות. באופן מעשי, הוא יכול לפגוע באיכות החיים שלנו בכך שהוא יצבור אבק ויגרום לנו לבעיות בריאותיות, אם הוא נמצא במקום בולט או חשוב, אזי שהוא תופס מקום בו אנחנו יכולים להשתמש בצורה טובה יותר.

באופן פאסיבי, הרי שהוא יכול לפגוע באיכות החיים שלנו, מעצם זה שאנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של אפשרויות מה לעשות במקום בו הוא נמצא או לעשות שימושים הרבה יותר חיוניים ברכוש, מאשר לשמור אותו מבלי שנשתמש בו. אפילו אם זה אומר, שיש לנו אפשרות להעביר אותו לאנשים אחרים שישתמשו בו בצורה הרבה יותר חיונית.

בשביל להיפטר מרכוש ישן שאין לנו צורך בו, אזי שאנחנו צריכים למצוא את הדרך הנכונה והמשתלמת כיצד לעשות זאת. לפני כן, עלינו לברור היטב את הרכוש, לבחון האם באמת יש או אין לנו צורך בו, ולהחליט האם אנחנו מוכנים להיפטר ממנו.

הרבה פעמים זו לא רק שאלה של צרכים מעשיים, אלא יש פה גם אלמנט רגשי. בוודאי אם מדובר ברכוש ששמרנו מהילדות, רכוש שקשור לדורות קודמים במשפחה, רכוש שקיבלנו במתנה ואחת כמה וכמה, אם מדובר בפריטים שקשורים כך או אחרת לילדים שלנו.

אחרי שאנחנו מגיעים להחלטה סופית שאנחנו רוצים להיפטר מהראש, אז עלינו להכיר את האופציות השונות שעומדות לרשותנו לשם כך. בחלק הבא של המאמר נציג את האופציות וכן נסביר מהי האופציה הטובה והמשתלמת ביותר, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה מעשית.

כיצד נפטרים מרכוש ישן?

האופציה הטובה ביותר שעומדת לרשותנו, היא להיעזר בחברת פינוי דירות. מדובר על אופציה שיכולה להיות שימושית, בין אם אנחנו מעוניינים להיפטר מכמות גדולה של רכוש ובין אם אנחנו רוצים להיפטר מכמות קטנה וספציפית של רכוש ישן. זה נכון לגבי פריטי ריהוט, מכשירים, קישוטים, מצעים ודברים אחרים.

זו האופציה הטובה ביותר עבורנו מכמה סיבות:

ראשית, אנחנו יכולים ליהנות במקרה זה לא רק מאפשרות להיפטר מרכוש ישן, אלא אפילו לקבל עבורו כסף. ישנן חברות פינוי דירות שעובדות באופן הבא: הן רוכשות את הרכוש הישן מהלקוח, מפנות אותו מהבית שלו בחינם, ובהמשך מחליטות כיצד ולמי למכור אותו.  כך הן יכולות לייצר לעצמן רווח. בצורה כזו אנחנו מרוויחים על רכוש ישן שאין לנו שום צורך בו.

שנית, אם אנחנו מזמינים חברת פינוי דירה, אזי שנהנה משירות מקצועי, אמין, מסודר ואחראי בכל מה שקשור לפינוי הדירה בפועל. זה הרבה יותר נוח, הרבה יותר מסודר ומהיר, מאשר לעשות זאת בעצמנו. אחת כמה וכמה, אם מדובר ברכוש "כבד" כלומר חפצים וריהוט שדורשים משאבים מיוחדים על מנת להוציא אותם מהבית. בין אם זה אנשי מקצוע שיכולים לסחוב אותם ובין אם מדובר במכשור מקצועי.

שלישית, הרבה פעמים חברות פינוי דירה, מבצעות תהליך מסודר לא רק בכל מה שקשור לפינוי הרכוש עצמו, אלא גם בכל מה שקשור לסידור המקום לאחר מכן, ואם יש צורך, הן גם מבצעות תיקונים נדרשים אחרי הפינוי.

אופציה שנייה שאנחנו יכולים להשתמש בה על מנת להיפטר מרכוש ישן, היא מכירת הפריטים דרך האינטרנט או דרך מכירה פומבית. אנחנו יכולים להזמין אנשים שמעוניינים ברכוש שלנו, להגיע אלינו הביתה ולרכוש אותו.

אומנם נוכל להרוויח כך כסף על הרכוש הישן, אך זו אופציה בעייתית, מאחר והיא גם דורשת מאיתנו זמן, וגם דורשת הרבה מאוד התעסקות בכל תהליך הפרסום והמכירה. זה לא בהכרח מתאים לכולם וזה גם לא בהכרח משתלם, אם אין לנו פריטים איכותיים למכירה.

אופציה שלישית, היא לפנות את הפריטים בעצמנו אל הרחוב, בתקווה שמישהו יאסוף או שהעירייה תפנה אותם. כאן הבעיה היא גם לוגיסטית, לא בטוח שאנחנו נצליח לעשות זאת בעצמנו, וגם כלכלית היא לא משתלמת, אנחנו לא נרוויח מכך שום דבר.

קיימת כמובן גם אופציה לתת את הפריטים לגורם אחר שמעוניין בכך,  אך זה כמובן בתלוי בשאלה אם יש מי שירצה ברכוש הישן ויוכל לפנות אותו בעצמו מהדירה שלנו. זה לא תמיד קורה, ואם אין אפשרות כזו אז אנחנו עלולים להיתקע עם הרכוש עוד זמן רב. אם אין לנו למי להעביר, אז רצוי שנקרא לחברת פינוי דירות שתפנה אותו מהדירה שלנו.

יש אופציה שלדעתכם חסרה? אנחנו מזמינים אתכם כתוב לנו כאן למטה על אופציות נוספות שאתם מכירים

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook