fbpx

מהפכי דקל

כך נראית מבפנים התזזית הבלתי פוסקת בגלי צה“ל

0

נתוני סקר TGI האחרון מפברואר לא האירו פנים לגלי צה“ל. תכניתו של רזי ברקאי ’מה בוער‘, למשל, ירדה בחציון השני של 2014 ל־5.4% האזנה בממוצע, זאת לעומת 7.5% בתקופה המקבילה ב־2013 ומול עלייה בשעות המקבילות ברשת ב‘. זמן קצר לאחר פרסום נתוני הסקר הופיעה באתר ynet ידיעה שתקפה את התכנית ואת מגישה תחת הכותרת: ”הכול בוער: כך התרסקה תכניתו של רזי ברקאי“. הידיעה הציגה את נתוני ההאזנה לתכנית שמגיש ברקאי בגלי צה“ל קרוב ל־20 שנה, וצוטט בה גורם בתחנה שאמר: ”משהו בברקאי דעך“ ו“האנרגיה שאבדה מתבטאת בנתוני ההאזנה“. גורמים בתחנה הגורסים שישנם יחסים עכורים בין מערכת התכנית לבין מפקד התחנה ירון דקל, לא הופתעו. לטענתם הידיעה הודלפה מסביבתו של דקל. ”גם אם הידיעות לא הגיעו מדקל או מטעמו, אין בתגובות הרשמיות אליהן שום דבר שמחבק את ברקאי או שמעיד כי התחנה מבינה שזה הנכס הכי גדול שלה. ירון לא מנסה לגרום לו להרגיש מוערך“, אמר עובד בתחנה. בסביבתו של דקל דוחים את הטענה, ואומרים שדווקא מפקד התחנה וברקאי נמצאים בשיח מתמיד וטוב, ושדקל עצמו מגונן עליו מידיעות מהסוג הזה, בעיקר באתר מבית ’ידיעות‘ שנראה כעוין את ברקאי במיוחד.

את המשבר לכאורה בין ברקאי לדקל אפשר היה להבין כבר ארבעה חודשים קודם לכן: בנובמבר 2014 דווח כי ברקאי יצא לחופשת מחאה בעקבות שינוי האותות המוזיקליים בתחנה. גורם המעורה בפרטים סיפר ל‘ליברל‘: ”הוא לא עזב בגלל ששינו את האותות. הוא עזב בגלל שהוא הרגיש שדקל רימה אותו. שהציגו את השינוי כאילו הוא פתוח לדיון ולא סופי, ושעה אחר כך הוא שומע אותו ברדיו, מה שאומר שכבר נפלה החלטה ולהתייעצות איתו לא הייתה שום חשיבות“. לטענת הגורם, הידיעה נועדה ”להוסיף לדקל נקודות במאבק הכוח ביניהם“. עובד בתחנה מנסה לשים את האצבע על שורשי הסכסוך בין השניים: ”מה שמפריע לירון זה שרזי לא מתכופף לכל גחמה ולכל החלטה שלו, הוא מגיב ועולה להגיד את דעתו והוא לא תמיד מקבל את המלוכה החדשה“. פוטנציאל חיכוך נוסף מצוי בתמיכה הגלויה שהביע ברקאי במינוי גולן יוכפז (שהתחרה מול דקל) למפקד התחנה. כמה חודשים לאחר כניסתו לתפקיד ערך דקל פגישות עם האזרחים הבכירים העובדים בתחנה והציג בפניהם נתונים של קבוצות מיקוד שנערכו לבקשתו. על פי אחד הנתונים שהוצגו שם, ברקאי הוא המגיש שבאופן מובהק מזהים את שמו ואת שם תכניתו עם גלי צה“ל. ועדיין, המתיחות בעינה. גורם בתחנה: ”מנסים להקטין את רזי ברקאי בגלל אגו. לא תהיה לזה שום תרומה לתחנה. זה בן אדם שגלי צה“ל יושבת על הכתפיים שלו ושגם מבקריו מעריכים אותו. לפגוע במותג המוביל שלך, שמקבל הצעות מכלי תקשורת אחרים חדשות לבקרים, זו פשוט פגיעה בתחנה“.

בסביבת דקל דוחים את הטענות. הם רגילים לשיח מהסוג הזה ולביקורת שנשמעת בתקופה האחרונה, נוכח השינויים הנרחבים שערך בתחנה המפקד החדש. בתחנה דוחים באופן רשמי את הטענות על ההדלפה ל־ynet וכן על היחסים הרעועים בין דקל לברקאי: ”רזי הוא מותג חזק, טוב ומוערך של גלי צה“ל. היחסים היחידים שהיו לדקל עם התקשורת בעניינו של רזי היו למתן את המתקפות עליו על רקע התנגדותו לחוק ’ישראל היום‘, כי הן לא טובות לא לו ולא לתחנה“.

לכתבה זו יש המשך. הכתבה המלאה פורסמה בגיליו המודפס.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook