fbpx

מהן פלטפורמות BI לעסקים?

0

פלטפורמת BI היא כלי ארגוני הניזון מכל מערכת אליה הארגון מחובר, החל מפורטל אינטרנטי, קמפיין שיווקי ורשת חברתית ועד מערכות לניהול משאבים ארגוניים כמו ERP ומערכות לניהול קשרי לקוחות CRM. מה כוללת מערכת ה-BI ואילו פתרונות OEM BI /  Embedded Analytics מתאימים לעסקים צומחים בהיקף בינוני ומעלה?

מה כוללת מערכת ה-BI?

מערכת ה-BI התחילה כמערכת דוחות, שנועדה לאפשר לארגון לקבל תמונת מצב מלאה בכל הנוגע להתנהלות השוטפת שלו, ביצוע מעקב אחר קצב התקדמות המכירות, מימוש התקציבים ועמידה ביעדים. המערכות הראשונות מהדור הישן, התבססו בעיקר על שאילתות מובנות מראש שהציגו מידע הנמשך ממערכות פנים ארגוניות. באמצעותן מנהלים בחרו, מתוך רשימה של דוחות מובנים, את הדו"ח הנחוץ להם, אשר הציג נתונים באופן טבלאי. יחד עם זאת, עם הכניסה לעידן הביג דאטה והאתגרים הרבים הנובעים משוק רווי וצפוף, עלה הצורך ביצירת מערכות מידע מהירות, המאפשרות לא רק לצפות במידע, גם אם זה מבוסס על נתונים בזמן אמת, אלא גם לנתח אותו ולהפוך אותו לידע הלכה למעשה, שמאפשר לארגונים להתייעל ולהגיע לתובנות יעילות.

BI ככלי ניהולי

חברות המפתחות אפליקציות ותוכנות עסקיות יכולות לשכלל את יכולות הניתוח של המוצר שלהן באמצעות הטמעת מערכת BI בתוך המוצר עצמו ובכך בזכות מעטפת ה-BI לקוח הקצה של חברת התוכנה יוכל בנוסף לשימוש במוצר לקבל גם דוחות ולעקוב אחר נתונים קריטיים לתהליכי קבלת ההחלטות בארגון. יישום מערכות BI בתוך מבנה של מערכות ארגוניות המשמשות לניהול נקרא OEM BI ולו מספר יתרונות:

  • מערכת ה-BI המובנית לומדת את העדפות המשתמש ומציגה אותן כברירת מחדל ובכך מקצרת את החיפוש.
  • חיפוש פשוט וקל לאימוץ, חיפוש המידע דומה בתצורתו למנועי החיפוש באינטרנט
  • ניתן לחפש מידע על בסיס תגיות
  • המידע המוצג למשתמש בתוצאות החיפוש כולל את הנתונים אותם חיפש (בצבע לבן) ואת הנתונים המקושרים אליהם (באפור) כך למשל, אם המשתמש שאל: "מי מכר פריט מסוים ברבעון האחרון"? המשתמש יקבל את התוצאה הבאה: המוכרים, שמרו את הפריט (בצבע לבן), והמוכרים שלא מכרו את הפריט (בצבע אפור) כלומר המערכת "רצה" על כל נתוני הדאטה ושולפת לא רק את המידע המתאים לשאלה, אלא את המידע הנוסף, שעשוי לעורר שאלות נוספות, המקדמות את תהליך קבלת ההחלטות.
  • תצוגה היא לב העניין ובזכות השילוב של מערכת ה-BI בתוך מערכות הארגון התצוגה באה לידי ביטוי בעושר ויזואלי ובחוויית שימוש קלה ואינטואיטיבית להבנה. החל בגופנים, גוונים, תצורות וסמלילים וכלה בגרפים, טבלאות, תרשימי זרימה, הדגשות של מידע חשוב ויכולת להדגיש נתונים קריטיים במסך העבודה ובהתאמה אישית לכל משתמש.
  • Story- מערכות OEM BI מכילות כלי נוסף, המאפשר להתחקות אחר דרך קבלת ההחלטות, ה-Story מובנה בתוך המערכת ומאפשר לצלם מסכים ולהכין מצגות מתוך מערכת ה-BI עצמה ללא כל תלות בפורמטים או תוכנות חיצוניות.
  • חיבור לאינסוף מקורות מידע החל מתיבות דואר, תיקיות, מערכות ERP ומערכות CRM ולמעשה כל מערכת ארגונית אחרת וכלה בחיבור לממשקים חיצוניים לארגון כמו פורטלים, אתרי אינטרנט, קמפיינים שיווקיים, תיבות דואר ברשתות החברתיות וכדומה.- כאשר המידע מעודכן בזמן אמת, נמשך אל השדות המתאימים ומאפשר מהימנות נתונים גבוהה בכל זמן נתון.
  • יישומים מובנים לכל צורך עסקי- החל מניהול תקציבי השיווק והפרסום, מעקב אחר קמפיינים שיווקיים ומעקב אחר הוצאות תפעוליות אחרות, וכלה בבניית מודלים ייחודיים לעולמות משאבי האנוש, הייצור, הלוגיסטיקה, שילוח והכספים.
  • גמישות- השימוש במערכות BI מהדור החדש מתאים גם למשתמשים, שאינם בקיאים או בעלי ניסיון בעבודה עם כלי BI
  • ביג דאטה- נקודת החוזק המרכזית של מערכות OEM BI היא ביכולת להתמודד עם מסות של נתונים תוך שמירה על רציפות העבודה.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook