fbpx

מדוע יש נהירה של קניית רכבים בקורונה

החודשים הראשונים של משבר הקורונה התאפיינו בעיקר בתחושה של חוסר ודאות. אותה תחושה ליוותה את העוסקים במחקר הרפואי, את המתמחים בכלכלת המדינה ואת מקבלי ההחלטות.

0

לצד כל אלה, נראה שעל תחום אחד לא היתה מחלוקת – שהייה במקומות סגורים וצפופים איננה בריאה לנו ואין עוררין על כך שתחבורה ציבורית היא אחד מגורמי הסיכון הגבוהים ביותר להדבקה.
לאור זאת, החלו רכישות חדשות במגזר הפרטי ובבולטת בהן בתחום מכירת רכב, שהצריך שדרוג מתאים לצרכים המשתנים.

הסקת מסקנות ברורה

עוד לפני ההחלטה לצמצם ולסגור לפרקים את מערך התחבורה הציבורית בישראל, רבים נמנעו משימוש בה. רכבות עירונית ובין עירוניות הפכו מוקצות וכשחושבים על טיסה אי אפשר שלא לדמיין את כל התרשימים המרתיעים בצבע אדום, המלווים בעלייה של עשרות אחוזים בסיכוי להידבק בקורונה. ולצד כל אלה, האוטובוס – כלי התחבורה הציבורי הנפוץ ביותר לשימוש הציבור הרחב.
הימצאות בחלל סגור שלרוב איננה נאכפת בו הגבלת נוסעים על ידי הרשויות, הפכה למאיימת במיוחד. לא רק האכיפה בעייתית – באוטובוסים בישראל לא ניתן לפתוח חלון לאוורור הרכב אלא רק לפתוח חלון צר מאוד בחלק העליון של החלון. תכנון חלון שכזה נעשה על ידי יועצי בטיחות ולפי תקנים מוכרים אך איננו מתאים לעולם בו הקורונה היא זו שמכתיבה את כללי הבטיחות לפני הכל.

הצרכים המשתנים לאור משבר הקורונה

לא כל אדם המחזיק רכב פרטי עושה בו בהכרח שימוש תדיר. אם לדוגמה מצאת עבודה במרכז העיר ותחבורה ציבורית איננה נגישה למקום מגוריך, הפתרון יהיה רכישת רכב בעלות נמוכה. השימוש בו ייעשה לטובת הגעה למקום העבודה בלבד. נסיעות משפחתיות וסידורים אינם באים בחשבון בשל עלויות גבוהות ושיקולים של זיהום הסביבה. אולם, כעת, נראה שלא נותרה עוד ברירה. כעת, לא ניתן לסמוך על התחבורה הציבורית בארץ גם בשל לוח הזמנים וחוסר הבהירות לגביו וגם בשל תנאים היגייניים. רכישות הרכב מזנקות כתוצאה מכך כשהציבור מרגיש כי אין לו ברירה והוא היחיד שניתן לסמוך עליו.

רכב פרטי – לא רק מותרות

לאור כל אלה, רבים החלו לראות בתחבורה פרטית פתרון מתאים לתקופה הזו. גם בזמן שמשבר אקלים איננו יורד מהכותרות ומדינות בכל העולם תרות אחר פתרון לאנרגיה ירוקה כתחליף לשימוש בנפט – הקורונה עצרה את כולם, וכשאין בנמצא תחליף ראוי, השימוש ברכב פרטי חוזר.

מכירה ושדרוג

כדי להתאים את הרכב הנוכחי לצרכים המשתנים, רבים החליטו למכור את הרכב הישן שלהם כדי לשדרג לכלי רכב שיתאים לצרכים מגוונים יותר, שיהיה לו שימוש עבור כל המשפחה והתנהלות יומיומית נוחה יותר. כבר לא מוותרים על מזגן או תא מטען מתאים. העלויות הכרוכות בשדרוג רכב עלולות לעיתים להכביד על ההוצאה החודשית השוטפת של כל משפחה, אך כשניגשים לשורה התחתונה, שיקולים כמו בריאות המשפחה והגנה על היקרים לנו עולים על כולם.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook