fbpx

מאיר בן שבת // המל"ל והשאלה הפוליטית

מתנגדיו טוענים שזנח את הממלכתיות הניטרלית למען הבוס מבלפור. ח"כ מישראל ביתנו אף טען: "בן שבת הפך להיות פקיד בקמפיין הליכוד"

0

הילד הדתי מדימונה, הבן השמיני מתוך 11 אחים, נחשב בשנה החולפת לאחד האנשים הקרובים לראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו. למוציא ולמביא בסביבתו, ב"אקווריום" המפורסם, בכל סוגיות החוץ והביטחון. מבקריו מכנים אותו "שר הביטחון האמיתי" של ישראל, בוואקום הקיים. נחשב לאדם מופנם, ביישן משהו. וגם אלמוני מוחלט לרוב אזרחי ישראל.

מאז שהתגייס לשירות הביטחון הכללי ב־1989 הוא היה מ'. התמחה בחמאס ובסיכול טרור. שימש בין השאר כראש מרחב דרום בשירות, המקביל לאלוף פיקוד דרום בצה"ל. כאשר לפני כשנתיים מונה בן שבת ליועץ לביטחון לאומי של נתניהו, הוא למד מהר שלפעמים עדיף להישאר באלמוניות ההיא.

מתנגדיו טוענים כי זנח את הממלכתיות הניטרלית של השב"כ למען הבוס מבלפור. הוא מתווך בין נתניהו לממשלי פוטין וטראמפ, ומנהל מטעמו את כל מאמצי ההסדרה עם חמאס, מול המצרים בעזה, אותו תחום ביטחוני שהפך גם הוא לפוליטי. בן שבת מבקר בתכיפות לא מבוטלת בקהיר. עד עכשיו הצליח למנוע את המלחמה הגדולה בעזה שנתניהו (עדיין) לא רוצה לצאת אליה. ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו הלך לו על הראש כאשר חזר ואמר כי "בן שבת הפך להיות פקיד בקמפיין הליכוד".

בן שבת, שבתו נשואה לנכדו של הרב חיים דרוקמן (ובת נוספת שלו נשואה לעוזרו של דרוקמן), שגה קשות באותו מקרה שנחשף, כשפנה לדרוקמן כדי שיפעיל את השפעתו על בנט ושקד לרדת מאולטימטום תיק הביטחון, בסוף השנה שעברה. זה היה לאחר שיחה עם נתן אשל, מקורבו הבוחש של נתניהו. בן שבת ענה: "רק תדרכתי את דרוקמן על המצב הביטחוני", ובמכתב שכתב לעובדיו טען כי "אני שמח על כל מפגן של אחדות בעם ישראל". אולם מאותה פרשה הדיף אותו ריח חריף ומוכר של גילוי העריות בין פוליטיקה לביטחון. נציבות שירות המדינה הודיעה שלא תחקור את הפרשה, אולם מנהל תחום המשמעת בנציבות העיר לו על התנהגותו. בקמפיין האחרון נטען נגדו כי הוא פועל לארגן לנתניהו ביקורים מטעמים פוליטיים במקומות כמו עומאן, אוקראינה ורוסיה.

לא מעטים במערכת הביטחון משוכנעים שחלומו הגדול של בן שבת הוא לחזור לארגון שבו צמח, והפעם בתפקיד הראיס – ראש השב"כ. אפשר להעריך שאם נתניהו יישאר בבלפור, סיכוייו בהחלט לא רעים להיות ראש השב"כ הבא אחרי נדב ארגמן.

אגב, בישורת האחרונה של בחירות 2019 סבב ב', היה נראה שבן שבת מתאמץ להוכיח את מה שמתנגדיו אומרים עליו. צריך לשכנע את היועץ המשפטי לממשלה שחייבים להכריז על ההתנחלות מבואות יריחו, עכשיו ודחוף, רגע לפני פתיחת הקלפיות כי טראמפ ותוכנית המאה עוד רגע דופקים בדלת? שולחים את בן שבת. צריך להזהיר את יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, שאולי הבחירות נדחות כי עוד רגע פורצת מלחמה נורא דחופה ונורא מתחייבת וחשובה בעזה? שולחים את בן שבת. ולנו לא נותר אלא לקוות שאם וכאשר יהיה ראש השב"כ, יזכור מאיר בן שבת שהוא עובד אצל הממלכה ולא אצל המלך.

-ראש המועצה לביטחון לאומי
– גיל: 53
– נשוי ואב לארבעה
– התגייס לשב"כ ב־1989
– היה בין השאר ראש אגף הסייבר וראש האגף לסיכול טרור

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook