fbpx

כך תוכלו להתאים את קורות החיים שלכם למשרה שאתם רוצים

0

כתיבת קורות חיים היא משימה לא פשוטה, ולרוב היא דורשת זמן, מחשבה ויכולת התנסחות ברמה גבוהה. התאמת קורות החיים למשרה או לתחום עיסוק ספציפיים דורשת אמנם השקעה נוספת, אך קורות חיים שנראים כאילו נכתבו במיוחד עבור המעסיק שקורא אותם יעזרו לכם להשאיר רושם חיובי ולהפגין תכונות של רצינות, מוטיבציה ונכונות להשקיע.

כמו כן, קורות חיים "מותאמים" מושכים את תשומת ליבו של המעסיק במיוחד, כיוון שהוא מבין שמדובר במועמד שהמשרה תפורה למידותיו – בעל השכלה רלוונטית, ניסיון תעסוקתי דומה או מיומנויות מתאימות, שמתמצא במושגים הטכניים ומכיר את המונחים המקצועיים.

אז איך אפשר להתאים קורות חיים למשרה הספציפית שאתם רוצים להתקבל אליה? ריכזנו עבורכם כמה טיפים שימושיים.

עשו שימוש במילות מפתח ובמונחים מקצועיים

מעסיקים רבים לא קוראים את כל המסמך אלא מרפרפים עליו בקצרה בחיפוש אחר עיקרי הדברים. מודעת הדרושים עשויה לרמוז לנו מהם עיקרי הדברים שהמעסיק מחפש ואילו איכויות הוא מחפש באדם שמתאים לאייש את המשרה. שלבו בצורה טבעית מילות מפתח חשובות או כאלה שחוזרות על עצמן במודעת הדרושים אם הן רלוונטיות לגביכם. בנוסף כדאי להשתמש במונחים מהשפה המקצועית כדי להביא לידי ביטוי בקיאות והבנה בעולם התוכן שבו אתם רוצים לעסוק. בעולם השיווק והפרסום למשל, תוכלו לכתוב שיווק לעסקים וגם שיווק B2B. 

החליטו איזה מידע צריך להופיע בקורות החיים ועל איזה מידע אפשר לוותר

כדאי להשמיט מידע שאינו רלוונטי למשרה משתי סיבות עיקריות: כדי לא להלאות את המעסיק במידע מיותר וכדי לחזק את ההרגשה שקורות החיים שלכם מתאימים בדיוק למשרה. לדוגמא: אם אתם מחפשים עבודה בשינוע ומשלוחים, אין צורך לכלול בקורות החיים שלכם את המשרה ההיא במלצרות שבה עבדתם אחרי הצבא. לעומת זאת, אם אתם מחפשים עבודה בתחום המסעדנות, ייתכן שכדאי יהיה להשאיר את המשרה הזאת בקורות החיים שלכם. חשוב להפעיל שיקול דעת ולהחליט איזה מידע נותן למעסיק את הפרטים שהוא צריך כדי לזמן אתכם לראיון עבודה, ואיזה מידע מאריך את קורות החיים שלכם שלא לצורך.

הבליטו והדגישו את המידע הרלוונטי ביותר

חשבו איזה מידע כדאי להדגיש ולהבליט, ומה עדיף להזכיר בקצרה. טיפ זה יכול לעזור במיוחד לאנשים שמחפשים עבודה בכמה תחומים במקביל. ככל שהתחומים דומים יותר כך קל יותר ליישם אותו. לפני שאתם מתאימים את קורות החיים שלכם, מומלץ לעיין באינדקס קורות חיים לדוגמה שממנו תוכלו להבין מה יותר רלוונטי למשרה מסוימת ומה פחות רלוונטי.

נסביר בעזרת דוגמה: שרון שעבד במוקד שירות לקוחות ומכירות של חברה להשכרת רכבים מגיש כעת קורות חיים לשתי משרות: משרה של מוכרן בגדים ומשרת נציג תמיכה טכנית של ספק אינטרנט. אם כן, כדאי לשרון להכין שתי גרסאות שונות של קורות החיים שלו ובכל אחת מהן להדגיש פן אחר מהניסיון התעסוקתי הקודם שלו כנציג שירות לקוחות ומכירות. למשרה של מוכרן בחנות בגדים הוא ידגיש את הפן השיווקי בעבודה הקודמת ולמשרה של תמיכה טכנית ישים דגש מיוחד על היכולת שלו לתת מענה לצרכים של אנשים ולבעיות שמתעוררות אצלם. בקורות חיים למשרת מכירות הוא ידגיש אסרטיביות, ביטחון עצמי ויכולת שכנוע, ובקורות חיים לתמיכה טכנית יבליט שירותיות, סבלנות ויכולת להתמודד עם ריבוי משימות. 

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook