fbpx

כך תארזו דירה למעבר במהירות ובקלות

0

אין זה סוד שמעבר דירה יכול להיות תהליך מתיש ומתסכל. הזמנת מובילים, אריזת הדירה, ניקיונות וחשבונות, הם רק חלק משלל המשימות שאתם יכולים למצוא את עצמכם מתמודדים איתן.

תוסיפו לזה את כל הסיכונים והתשלומים שיכולים להיות יקרים, ותבינו מדוע אנשים רבים סולדים כל כך מהתהליך.

מפאת הדברים הרבים שעומדים על הפרק, החלטנו לפרק את המעבר ולהתמקד באריזת הדירה שהיא כפי שנדגים, המשימה המרכזית שרבים נוטים להתעלם ממנה (ולשלם על כך ביוקר).

מתכוננים לעבור בקרוס דירה? כדאי לכם לקרוא את השורות הבאות שהולכות לעשות לכם סדר ולהכיר לכם את הדרך המומלצת לאריזת דירה למעבר.

אריזת הדירה למעבר

בחרנו להתמקד באריזת דירה למעבר ולא בכדי. בעוד שכמעט כולם מתמקדים בחשיבות של הזמנת מובילים מומלצים, אנו סבורים שדווקא האריזה היא הבסיס למעבר נכון ויש לכך כמה סיבות.

ראשית, אריזת דירה למעבר היא הפעולה הכי ממושכת שיכולה לצרוך מכם ימים ואפילו שבועות.

שנית, אם לא תעמדו בלוח זמנים, אתם עלולים למצוא את עצמכם (כמו רבים אחרים), ממשיכים לארוז כשהמובילים כבר הגיעו.

לבסוף, אם לא תארזו נכון, אתם עלולים לסכן את התכולה ולגרום לעיכובים בפריקה והסידור של הבית החדש.

לאחר שהדגשנו את החשיבות, בואו ונדבר על הדרך הנכונה לאריזת דירה.

השלב הראשון בכל אריזה הוא לעשות סדר. כדאי לעשות את הסדר הזה בערך חודש ואפילו חודש וחצי לפני המעבר. בזמן הסדר בדקו מה אתם לוקחים לדירה החדשה ומה אינכם צריכים ואפשר למסור, לזרוק או למכור.

בשלב הבא עליכם להשיג ארגזים וחומרי אריזה. רבות כבר דובר על הדרכים להשיג את חומרי האריזה, אך אנו מעדיפים לקצר ולהתמקד במה שעובד.

לכן המלצתנו היא לרכוש או להזמין קרטונים וארגזים מתאימים למעבר דירה מהסיבה הפשוטה שזאת הוצאה שולית ביחס לתמורה ולאפשרות לארוז את הדירה בקרטונים מתאימים ונקיים, שישמרו על התכולה לאורך כל הדרך.

אם נעשה את החשבון הפשוט נגלה שההוצאות על חומרי אריזה וקרטונים מתאימים יכולה להסתכם ב-250 שקלים (כולל משלוח), מה שמתגמד ביחס לנוחות, לחיסכון בזמן ולבטיחות התכולה שלכם.

כדאי להזמין שני סוגי קרטונים לפחות. סוג אחד של קרטונים רגילים לאריזת מרבית הפריטים, ועוד סוג של קרטונים קטנים יותר וחזקים שמתאימים לכלים שבירים או חפצים כבדים.

באותה הזדמנות כדאי לרכוש מסקינטייפ עבה וחזק וכן ניירות לאריזה או פצפצים במידה שיש חפצים שבירים שצריך לעטוף.

תתחילו לארוז

לאחר שהכנתם את כל הדברים שנדרשים לאריזה, הגיע העת להתחיל לארוז, ואם חשבתם שהאריזה מסתכמת בהכנסת חפצים מכל הבא ליד אל תוך הארגזים, נכונה לכם אכזבה מפני שיש דרך נכונה לעשות את זה וכל סטייה ממנה תוביל לבעיות ועיכובים, גם באריזה וגם בפריקה.

מומלץ לתזמן את האריזות באופן כזה שמצד אחד יהיה יעיל אך מצד שני יצמצם את הפגיעה בשגרה שלכם.

צריך לזכור שהאריזה מתחילה בממוצע חודש לפני המעבר ואין לאף אחד אינטרס להכניס את כל התכולה לארגזים בשלב כל כך מוקדם שעדיין מתגוררים בדירה וזקוקים למרבית החפצים והבגדים.

לכן חשוב לדרג את התהליך על ידי התחלת אריזה של תכולה שלא משתמשים בה באופן קבוע. לדוגמה, תוכלו להתחיל ולארוז את הבגדים העונתיים או צעצועים מסויימים של הילדים, וכך להתקדם לאט ובטוח אל עבר החפצים החיוניים יותר.

המטרה ביצירת הדירוג הזה היא לחלק את האריזה באופן שקול ולהשאיר לכם מספיק זמן כדי להמשיך בשגרת החיים אך גם לארגן את כל הסידורים הנדרשים במעבר. כמו כן באופן הזה אתם מצמצמים את אי הנוחות למינימום האפשרי.

אל תערבבו את החדרים

בואו ונתחיל מהסוף. אחת הבעיות הנפוצות במעברים היא הסידור של כל החפצים בבית חדש, עניין שלעתים יכול להימשך שבועות.

כדי למנוע מצבים כאלה, חשוב לתכנן את האריזה עוד בבית הישן כך שהסידור יהיה יעיל ומהיר, והדרך לעשות את זה עוברת בהפרדת תכולת החדרים האחד מהשני.

אריזה נפרדת של כל חדר תסייע בהתמצאות בתכולה שבארגזים ותאפשר לכם להניח כל ארגז בחדר הרלוונטי בדירה החדשה.

הפריקה של כל קרטון תהיה הרבה יותר יעילה ולא תצטרכו להתרוצץ בין החדרים רק כדי לפרוק קרטון אחד.

סימון כל הארגזים

איך תדעו מה לסדר ולאיזה חדר שייך כל קרטון? פשוט כתבו על גבי הקרטון את השייכות ואת התכולה.

באופן הזה תוכלו למצוא כל דבר בקלות ואף לבקש מהמובילים להניח את הארגזים במקומות המיועדים, צעד שיכול לחסוך לכם עבודה.

הכנת חפצים להתחלה

לא משנה כמה מאורגנים תהיו, הימים הראשונים בדירה החדשה כמעט תמיד יתאפיינו בחוסר סדר ובקושי למצוא דברים אלמנטריים כמו בגדים, מטענים לטלפונים וכיוצא בזה.

כדי למנוע את אי הנוחות או לפחות לצמצם אותה, כדאי להכין בצד חפצים ובגדים הכרחיים לימים הראשונים ולארוז אותם בנפרד משאר התכולה, וכך כל מה שאתם צריכים יהיה בהישג יד.

האם כדאי להזמין שירותי אריזה

אפשרות נוספת לסגור את העניין של האריזה הוא להזמין אנשי מקצוע שמתמחים בזה.

היתרון הברור הוא שהם יעשו עבורכם כמעט הכל, יפטרו אתכם מכל התהליך, ומה שלכם יכול לקחת שבועות, עבור האורזים ייקח ימים ספורים (לעתים אפילו יום).

בנוסף, חברת אריזה יכולה לסדר עבורכם את הדירה החדשה, כך שמדובר בפינוק לא קטן.

אז היכן החיסרון? במחיר שיכול לעלות באלפי שקלים. בנוסף לזה, לא כל אחד ירגיש בנוח שמישהו זר מסדר לו את הבגדים בארון.

האם זה כדאי? מאוד תלוי בכם ובתקציב שעומד לרשותכם, אך אם תשכילו לארוז לפי הכללים שהבאנו לכם, אנו בטוחים שאריזה עצמית תהיה קלה וקצרה יותר ממה שחשבתם.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook