fbpx

כיצד עובד תהליך זיקוק מתכות יקרות?

0

קיימת בקרה קבועה אחרי עלות והתפעול של הייצור של מתכות יקרות ובכך משפרים את איכות הייצור וחוסכים בהוצאות מיותרות. כדי להגיע לחיסכון כספי מירבי אנו משתמשים פעם נוספת בפחת שמתקבלת. מתהליך מחזור מתכות יקרות אנו נרוויח הרבה כסף ולכן כל גרם ממנו בשבילנו הוא רווח משתלם.

איזה פסולת אנו מזקקים וממחזרים:

יש די הרבה חלקי מתכת שניתנים למיחזור וזיקוק, כמו: פסולת שאספו מרצפת חדר הייצור ,כלי ליטוש מתכלים אחרים, אבקות, ניירות לטש, נוזלים מתהליכים שונים בייצור (נוזלים אן – אורגניים) נוזלים אורגנים (מי כיורים ואפילו ביבים), אבק שמצטבר בפילטרים של מזגן ועוד.

אחרי האיסוף מתקיים תהליך יציקה:

כדי להגיע למיצוי מריבי של זהב בתהליך המיחזור אני נתיך מהר את המתכות ונוסיף כימיקלים מכל מיני סוגים לתוך תנורי אינדוקציה.
כדי למצות במקסימום את הזהב אנו מביאים את המתכת למצב הומוגני על ידי ערבוב של המתכת. אחר כך יוצקים את התערובת לעיני הלקוח, שנמצא גם בזמן בדיקת מעבדה של המדגם.
לאחר שהלקוח בודק את המטיל אנו נבדוק אותה בפעם השניה.
בנוסף אפשר גם לבצע אצלנו סריקות באמצעות מכשיר XRF.

תהליך הזיקוק:

אנו רוצים לקבל תוצאה של זהב וכסף טהורים. בשביל להגיע לזה אנו נפריד את המתכת הטהורה מהסגסוגת מתכות האחרות שקיימות בזיקוק. יציקה הומוגנית של החומר מייעלת לנו את התהליך, אז עורכים בדיקה מדויקת של אחוז החומר בסגסוגת.
לאחר שריפת המוצקים את הברזל מוציאים עם מגנט ולאחר מכן מנפים אותם.
יש ארבע מתכות נפוצות לשימוש בתעשייה שעוברות תהליך זיקוק: זהב, כסף, פלטינה ופלדיום.
גם בתהליך של היתוך תכשיטים ישנים ועתיקים אפשר להגיע לזהב.
הזהב יותר אציל מהפלטינה ולכן מפרידים ביניהם.

היכן יש פוטנציאל לזיקוק?

מפעלים שהופכים חומרים או רכיבים למוצרים חדשים ומפעלים שעוסקים הרכבה, בייצור, אריזה ואחזקה, שבהן נכנסות תעשיות רבות:

תעשיית טכנולוגיה מעורבת-עילית – אביזרים לחלוקת חשמל, מכונות וציוד ומנועים חשמליים, כימיקלים ומוצרים כימיים (ללא תרופות).

תעשיית הטכנולוגיה העילית –מחשבים, ציוד תקשורת, תרופות, כלי טיס, רכיבים אלקטרונים, ציוד רפואי ומדעי, ציוד לבקרה, ופיקוח ועוד ועוד.

תעשיות טכנולוגיה מעורבת-מסורתית – בתי יציקה, כרייה לענפיה, מוצרי מתכת, מתכות אל-ברזליות ,תכשיטים וצורפות, וצינורות.

לסיכום,

תהליך מיחזור וזיקוק של מתכות יקרות מקנה לנו חיסכון כלכלי ובנוסף לכך גורם לנו לשמור על הסביבה בכך שאנו ממחזרים ומשתמשים בשנית בחומרים. כיום יש לא מעט חברות המתעסקות בתהליך זה כך שזהנוח וקל מאוד ללקוח.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook