fbpx

יתרונות וחסרונות של פורצלן והאם כדאי להתקין במטבח?

0

פורצלן למטבח הוא אחד החומרים המעניינים והמבוקשים ביותר של השנים האחרונות. מגוון תכונות ייחודיות שהופכות אותו למתאים כל כך לשימוש במטבח, מביאים למצב שכל מי שמחפש שיש למטבח ניצב בפני השאלה אם לרכוש משטח פורצלן או לא.

התשובה יכולה להיות מעט יותר מורכבת מפני שפורצלן נחלק למגוון סוגים של יצרנים שונים וכך גם האיכויות ותכונות המשטחים. בנוסף יש להבין אם רכישת פורצלן משתלמת וכדאית ביחס למחירו הגבוה באופן יחסי לאלטרנטיבות אחרות.

בחרנו להביא לכם מדריך שמסביר פעם אחת ולתמיד מהו שיש גרניט פורצלן, מה היתרונות והחסרונות שלו וכיצד תדעו אם הוא באמת מתאים למטבח שלכם.

מה זה גרניט פורצלן?

גרניט פורצלן הוא חומר סינטתי שמיוצר בתהליך שמשלב דחיסה בלחץ גבוה של מינרלים וחומרי גלם אחרים בטמפרטורות גבוהות במיוחד שיכולות להגיע ליותר מ-1,000 מעלות צלזיוס. בסיום התהליך מתקבל משטח דמוי שיש בעל תכונות עמידות שנחשבות בדרך כלל לגבוהות במיוחד.

משטחי פורצלן דומים במראה שלהם לשיש אך חשוב להבהיר שלא מדובר בשיש טבעי שנמצא בטבע אלא במשטחים שמיוצרים במפעלים שונים ברחבי העולם כשהמדינות המובילות את התחום הן איטליה, ספרד והודו.

גרניט פורצלן משמש למגוון מטרות ומעבר להיותו אחת האלטרנטיבות המובילות כחיפוי ושיש במטבח, נעשה בו שימוש גם לחיפוי קירות ואפילו לריצוף.

אף על פי שגרניט פורצלן אינו משטח טבעי ואינו שיש, הוא מתאפיין בשילוב מעולה של מראה יפה ויוקרתי לצד קשיחות גבוהה שהופכים אותו יחד לאחת האפשרויות המעניינות כשמחפשים שיש למטבח.

חשוב להדגיש בכיום כמעט כל המשטחים למטבח שמשווקים אינם עשויים שיש טבעי ולרוב מדובר במשטחים סינטתיים שדומים לשיש אך מיוצרים במפעלים שונים ועשויים מתרכובות כאלה ואחרות.

גרניט פורצלן יתרונות

ההתאמה של גרניט פורצלן למטבח באה לידי ביטוי בכמה תכונות מעניינות:

  1. פורצלן עמיד בטמפרטורות קיצוניות – זהו אחד החומרים עם דרגת העמידות הגבוהה ביותר לטמפרטורות קיצוניות (גבוהות או נמוכות) עד כדי כך שדגמים מסוימים מגלים עמידות כמעט מוחלטת, נקודה שתאפשר לכם להניח על גבי המשטח חפצים חמים במיוחד כמו סירים רותחים או תבניות שיצאו הרגע מהתנור, וכל זה בלי חשש שמה יקרה נזק למשטח.
  2. דרגת קשיחות גבוהה במיוחד – החוזק והקשיחות של גרניט פורצלן גבוהה מאוד עד כדי כך שמעבר לעובדה שהוא עמיד לשחיקה, הוא גם מאפשר לכם לחתוך מזון ישירות על המשטח בלי חשש לשריטות.
  3. אינו מתלכלך וקל לניקוי – אנשים רבים חוששים מכתמים ולכלוך על גבי השיש. תבלינים כמו כורכום ופפריקה שיכולים לגרום לנזקים משמעותיים במשטחים אחרים, אינם יכולים לפגוע במשטח פורצלן איכותי מפני שהוא דוחה כתמים. כמו כן הוא גם מאוד קל לניקוי.

גרניט פורצלן חסרונות

אף על פי שגרניט פורצלן הוא משטח מבוקש שנהנה ממוניטין טוב, גם הוא לא חף מחסרונות.

  1. יצרנים שונים = משטחים שונים – לא כל משטחי הפורצלן זהים ולצד משטחים מאוד חזקים ועמידים, יש גם כאלה שמגלים עמידות מופחתת.
  2. משטחים שבירים – בהקשר לסעיף הקודם, ישנם משטחי פורצלן שבירים יותר מאחרים.
  3. מחיר גבוה – המחיר הממוצע של גרניט פורצלן יכול להיות מאוד גבוהה ולאור החלופות, ישנם משטחים שפשוט לא יהיה כדאי להשקיע בהם סכומים שאין לכם.

סוגי גרניט פורצלן

כפי שציינו קודם לכן, יש שוני בין משטחי פורצלן, ומשטח שמיוצר על ידי יצרן אחד יכול להיות טוב יותר או פחות ביחס למשטח פורצלן שמיוצר על ידי יצרן אחר.

לכן אם אתם מעוניינים לרכוש פורצלן לאור התכונות והיתרונות שלו, כדאי מאוד שתכירו את היצרן ואת המשטחים שלו.

לדוגמה, אחד ממשטחי הפורצלן היותר מפורסמים הוא דקטון שמיוצר על ידי חברת קוסנטינו הספרדית ואין ספק שמודובר באחד מהמשטחים הטובים ביותר, אך כמה מכם מכירים את המותג שיש אינפיניטי? מדובר במשטח טוב מאוד שהמחיר שלו זול באופן משמעותי ויכול להיות אלטרנטיבה מעולה למשטחי פורצלן יקרים שחלקם אינם עולים עליהם בפרמטרים החשובים.

כמובן שישנם גם משטחי פורצלן פחות מומלצים ובסופו של דבר אתם לא צריכים להסתפק בכותרת אלא להבין מה אתם מקבלים, במה המשטח מצטיין ומה החסרונות שלו.

מחיר גרניט פורצלן

המחיר של גרניט פורצלן למטבח עשוי כאמור להיות יקר אך לאור המגוון העצום, שונות המחירים יכולה לעמוד על מאות אחוזים. לדוגמה, המחיר של משטח פורצלן למטבח יכול להתחיל ב-1,100 ש״ח ולהגיע גם לאלפי שקלים למטר אחד.

מצד אחד מדובר בעניין מבורך מפני שניתן להגשים חלום ולרכוש פורצלן איכותי למטבח במחירים שנחשבים לסבירים ואפילו כדאים ביחס למשטחים מחומרים אחרים, אך יחד עם זאת וכפי שהדגשנו בפסקה הקודמת, לא כל משטחי גרניט פורצלן זהים וחשוב להכיר את המשטח ולהבין במה הוא שונה ואיך הוא מתנהג בחום גבוה, האם הוא דוחה כתמים, איך מנקים אותו וכן מהי דרגת העמידות לשריטות או שברים.

האם גרניט פורצלן מתאים למטבח שלכם?

כדי לענות על השאלה צריך להבין שלושה דברים:

  1. מהו התקציב שלכם? מבחינת התקציב, אנו ממליצים לדבוק במה שיש לכם ולא להתפתות ולרכוש משטחים יקרים במיוחד. אנו מאמינים שיש מספיק משטחי פורצלן איכותיים ואפילו משטחי גרניט שיכולים להיות מושלמים עבורכם ובמחירים שזולים בחצי ביחס לדגמי פורצלן יקרים.
  2. איזה סוג פורצלן אתם רוצים לרכוש?ֿ חשוב להכיר את הדגם שאתם עומדים לרכוש מפני שכפי שציינו, לא כל משטחי הפורצלן זהים ויכולים להיות הבדלים מהותיים בין האחד לשני. לכן עליכם לוודא שהמשטח תואם את הציפיות שלכם ושאתם מבינים מה היתרונות והחסרונות שלו.
  3. כמה אתם מבשלים ואיך? משטח פורצלן איכותי יכול להיות יקר ולעתים קרובות חלופות כמו משטח גרניט יכול לתת לכם את אותה התמורה רק במחיר יותר זול. הדבר נכון במיוחד כאשר לא מבשלים בתדירות גבוהה מאוד או כשיכולים להסתדר עם משטחים מעולים אחרים עם עמידות מעט פחותה יותר אך עדיין גבוהה שיכולה לספק את הצרכים שלכם על הצד הטוב ביותר.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook