fbpx

יתרונותיו הכלכליים של הדרכון הפורטוגלי

תוכן מקודם

0

הישראלי הוא יזם בנפשו, והכלכלה בישראל פורחת בין השאר הודות ליכולת החדשנות של אזרחיה. עם זאת, מדינת ישראל היא שוק קטן בעל כוח קנייה מוגבל, ולכן עסקים חדשים רבים בישראל מתקשים לשרוד את השנים הראשונות והקריטיות ביותר לפריחה של עסק. לעומת השוק הישראלי, השוק האירופאי אמנם גדול לאין שיעור, אך הוא שמרני יותר, חדשני פחות ומבוסס יותר על מסורת. עובדות אלו מהוות יתרון משמעותי עבור היזם הישראלי המתכנן להקים עסק באיחוד האירופי, שבמקרים רבים יצליח לזהות את הצרכים החסרים שאותם היזמים המקומיים, לא בהכרח רואים. בין אם בתחום הנדל"ן, הקולינריה, הטכנולוגיות המתקדמות ועוד – הישראלי ימצא כר פורה לרעיונותיו על אדמת אירופה, ויעידו על כך אחוזי ההצלחה המרשימים של עסקים שונים בבעלות ישראלית ברחבי האיחוד האירופי.

מחלום למציאות – הדרכון הפורטוגלי

לאחר שקיבלנו תמונה זוהרת של פוטנציאל היזמות הישראלית באירופה, נשאלת השאלה מדוע אין ישראלים רבים אשר מקימים עסקים באיחוד האירופי?

הקמת עסק בחו"ל אינה עולה כלל כאופציה ממשית בדעתו של הישראלי ללא אזרחות אירופאית, המסירה את מרבית המשוכות החוקיות בנוגע להשתלבות בשוק הבינלאומי. לשיקול זה מצטרפים החששות המובנים לגבי מחסומי השפה והתרבות, כמו גם קשיים נלווים נוספים.

ובכן, רכישת שפה לוקחת זמן, ואילו בנוגע לתרבות – אין זה סוד שאנו הישראלים מסתדרים בכל מקום. לעומת זאת, הרכיב המהותי ביותר שיכול להפוך חלום למציאות – האזרחות האירופאית והדרכון הפורטוגלי – בהחלט בהישג יד. ברגע שעברתם את המכשול הזה, הכל תלוי בכם. היתרונות הכלכליים הגלומים באזרחות אירופאית ודרכון המשתייך לאיחוד רבים ומגוונים, ויכולים לתת ליזם הלהוט את נקודת הפתיחה המצוינת לה הוא זקוק על מנת להקים עסק מצליח בשוק האירופאי.

 

אתם פתוחים לעסקים – עם דרכון פורטוגלי!

אתם פתוחים לעסקים – עם דרכון פורטוגלי! Photo: shutterstock

יתרונותיהם של האזרחות האירופאית והדרכון הפורטוגלי

גם לפני שמתייחסים להיבט הכלכלי, לאזרחות האירופאית יתרונות רבים – החל ממגורים ומעבר חופשי בכל ולכל 28 מדינות האיחוד וכלה בלימודים מסובסדים, תנאים סוציאליים מעולים ומעל 185 מדינות הפתוחות בפני מחזיק הדרכון, כולל ארה"ב ואוסטרליה, ללא צורך בוויזה. אך למשקיע וליזם, הדרכון הפורטוגלי הוא גם נכס כלכלי לכל דבר ועניין:

  1. הטבות והקלות – ראשית, לאזרח פורטוגלי יש אפשרות להקים עסק בכל מדינות האיחוד, ללא הקשיים הבירוקרטיים שנופלים בחלקם של יזמים שאין ברשותם דרכון אירופאי. מחזיקי דרכון אירופאי יזכו להטבות מס ומימון בנקאי ביתר קלות. הטבות אלו אינן נגישות למי שאינו מחזיק בדרכון של אחת ממדינות האיחוד.
  2. הלוואות עסקיות – רוב מדינות האיחוד מנהלות מדיניות אשר מקדמת ותומכת בהקמת עסקים ומיזמים באופן נרחב ומשמעותי בהרבה מהמקובל בישראל. זאת מאחר שבאיחוד האירופי מכירים בכך שעסקים קטנים ובינוניים הם מנוע הצמיחה העיקרי של המשק. אי לכך, הלוואות עסקיות מוצעות בתנאים מפליגים עבור אזרחי האיחוד.
    אנשי_עסקים_לוחצים_ידיים

    עסקים בפורטוגל? עם אזרחות אירופאית זה קל!
    Photo: shutterstock

  3. המכרז של האיחוד יתרון משמעותי נוסף מצוי באפשרות להתמודד על מכרזים מקומיים, שאינם פתוחים לתושבי חוץ. אזרח ישראלי שאינו מחזיק בדרכון אירופאי ייאלץ לחתום על הסכם עם שותף בעל אזרחות אירופאית כדי לרשום את העסק על שמו – דבר שעלול להוביל לסיבוכים עסקיים מיותרים.
  4. חופש תנועה והסכמי סחר – כאזרח אירופאי, היזם הישראלי נהנה מכניסה וגישה חופשיות למדינות רבות, ובכך מגדיל את השוק ואת פוטנציאל החשיפה לעסק שלו, באופן משמעותי.

פורטוגל כן מחכה לי!

אם לשים את הקלפים על השולחן, על פניו נראה כי פורטוגל – מדינה שחוותה מיתון עמוק בשנים האחרונות – אינה מהווה שוק אטרקטיבי ליזם הישראלי. אולם בעל החושים המחודדים ידע לזהות שהשוק בפורטוגל מתעורר – והיכן שהיה מיתון, ישנה תחילתה של צמיחה!

ממשלת פורטוגל מאפשרת זכאות לאזרחות פורטוגלית בתנאים חסרי תקדים לצאצאי גירושי ספרד ופורטוגל, המלווים ברצון אמיתי לתיקון העוול ההיסטורי. חברות זרות שירצו להקים עסק בפורטוגל ללא אזרחות אירופאית, יצטרכו להגיש בקשה רשמית למחלקת ההגירה של פורטוגל, להציג את תוכנית העסק, להירשם ברשויות המס הפורטוגליות ולהוציא מספר בביטוח לאומי.

לעומתן, היזם בעל הדרכון הפורטוגלי יזכה להקלות מס ולהטבות שונות שממשלת פורטוגל מעניקה לאזרחיה, על מנת לעודד עסקים ולהזרים דם חדש לכלכלה המקומית. קיבלתם דרכון והחלטתם להקים עסק? אתם עשויים לקבל הטבות מס משתלמות למשך 10 שנותיו הראשונות של העסק, על מנת לבסס ולייצב את המיזם שלכם.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook