fbpx

יש לכם דרכון פורטוגלי? הילדים שלכם גם יוכלו ליהנות ממנו!

גירוש ספרד ופורטוגל מהווה נקודה כואבת בהיסטוריה היהודית. רבים נרדפו, שילמו בחייהם וכמובן נאלצו לקום ולעזוב הכול - רק כי לא הסכימו לוותר על יהדותם.

0

גירוש ספרד ופורטוגל מהווה נקודה כואבת בהיסטוריה היהודית. רבים נרדפו, שילמו בחייהם וכמובן נאלצו לקום ולעזוב הכול – רק כי לא הסכימו לוותר על יהדותם. כיום, ממשלת פורטוגל מבקשת לתקן את העוול שנגרם, ומאפשרת ליהודים רבים שמצליחים להוכיח קשר למגורשי פורטוגל לקבל אזרחות פורטוגלית. אזרחות פורטוגלית מציעה לא מעט הטבות, ובין היתר גישה ישירה (ללא צורך בוויזה) ללא פחות מ-177 מדינות! אם אתם זכאים לאזרחות כזו, יש מספר דברים שחשוב לדעת כדי שתוכלו ליהנות ממנה, ואפילו להוציא דרכון גם לילדים שלכם. אז איך עושים את זה – ומה צריך לדעת?

כל הסיבות לפעול

חשוב לציין כי אזרחות פורטוגלית מעניקה כרטיס כניסה מהיר למדינות איחוד האירופאי, ופה יש אינספור יתרונות, במיוחד אם רוצים לפתוח אפשרויות נוספות עבור הילדים בעתיד. מחזיקי אזרחות פורטוגלית (שהיא גם אזרחות אירופאית) נהנים מסבסוד מלא או חלקי בלימודיים אקדמאיים באירופה, פתיחת חשבון בנק באיחוד האירופאי כולל סך ההטבות הסוציאליות – כמו מימון נוח עבור השקעות נדל"ן, לא צריכים להוציא ויזה עבור כניסה לארה"ב, וזוכים לעבוד בכל אחת ממדינות האיחוד מבלי שיידרש להוציא אשרת שהייה. נוסף על כל אלו, תוכלו לגור במדינות האיחוד האירופאי ללא הגבלת זמן, להקים עסקים במדינות האיחוד וליהנות מהטבות מס.

אפילו את התורים במעברי הגבול תוכלו לקצר ולעבור בתוך זמן קצר ללא בעיות, כדי שתוכלו לטייל בלוקיישנים הכי יפים בפורטוגל, לבקר את המשפחה או כל מטרה אחרת.

עמידה בדרישות

אז כן, אין ספק שאזרחות פורטוגלית מאוד כדאית, אך מה צריך לעשות כדי לקבל אותה? אומנם מדובר בתהליך בירוקרטי סבוך, אך האדם הפרטי שמבקש לממש כל זאת רק צריך לקיים את הדרישות האלו: להיות יהודי מעל לגיל 18 ללא עבר פלילי. תידרשו גם להוכיח קשר אל יהדות ספרד המגורשת, ולצורך כך תצטרכו לחבור לגוף מקצועי שיסייע לכם בתהליך. ברגע שחוברים לגוף מקצועי, ניתן לסמוך עליו שיסייע להוכיח את הקשר הנכסף למגורשי פורטוגל, וזאת באמצעות עבודת מחקר מעמיקה.

כיצד הילדים נכנסים למשוואה?

יש להפריד בין ילד שנולד לאחר שהוריו השיגו את האזרחות לבין ילד שנולד לפני שהוריו השיגו את האזרחות, ופה אנו מבקשים להסביר. באופן כללי לפני גיל 18 לא ניתן לפעול באופן עצמאי, כך שהאזרחות של הילד תלויה בסטטוס של ההורה. נציין שאם הילד נולד לאחר שההורים השיגו את האזרחות, הוא גם כן זכאי לה ואף באופן אוטומטי. מה קורה אם הילד נולד לפני שהוריו קיבלו את האזרחות? ובכן פה הדברים מעט יותר סבוכים, אך עדיין אפשריים, וכרוכים בהליך בירוקרטי נוסף ולא פשוט.

לאור הדברים, המסקנה המתבקשת היא שאם חושבים להקים משפחה, מוטב לטפל בהשגת האזרחות בשלבים מוקדמים ככל האפשר, ופה בדיוק המקום לציין שהתהליך אורך כשנתיים, כך שאין זמן להתמהמה.

פורטוגל בדרך להקשחת תנאים: פנו להוצאת אזרחות פורטוגלית בהקדם

כמובן שלא כל אחד יכול להוציא אזרחות פורטוגלית, אלא יש צורך בסבירות הגיונית שאילן היוחסין אכן מוביל אחורה בזמן לפורטוגל. כל מסמך משפטי שעשוי להעניק עדות אותנטית, מוטב לשמור. עוד נציין שבימים אלו מדברים על שינויים שנוגעים ליכולת להשיג אזרחות פורטוגלית – הדד ליין שממשלת פורטוגל הקציבה לקביעת תנאי הסף החדשים כבר פג, כך שעתה מצפים בארץ לעדכונים, ובינתיים מנצלים את חלון ההזדמנויות שנותר פתוח. עם זאת, גם אם נראה שתנאי הסף עומדים להיות יותר נוקשים, עדיין ישנה תקווה שהתנאים החדשים יובילו לתהליך יותר מהיר ונוח. שנשאיר אתכם עם נקודה למחשבה? אם יש ילדים במשוואה, ילדים שאתם מבקשים להגיש להם את כל העולם על כף היד, מוטב שאתם ההורים תתחילו לפעול היום עבור המחר שלהם. בהצלחה!

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook