fbpx

טיפים לשמירה על העור בזמן ההריון (ועוד טיפ אחד) | עינת אשל

0

בהריון? מזל טוב! בין ההתרגשות על ההריון הטרי לבדיקות השגרתיות את פתאום קולטת שהעור שלך השתנה לגמרי! גם אם הקפדת על שגרת טיפוח עד כה, את עשויה לגלות שהשינויים בעור לא מדלגים עליך. אז מהן התופעות השכיחות ביותר ואיך את יכולה לטפל? 

פיגמנטציה

שינויים הורמונליים משפיעים באופן ישיר על ייצור יתר של פיגמנט העור אשר נקרא מלנין ובזמן ההריון – השינויים האלה בשיאם! אם תמיד סבלת מהיפר-פיגמנטציה או אם כבר בתחילת ההריון החלו להופיע כתמים,  סביר להניח שאלו יחמירו ויתכהו במהלך ההריון. ברוב המקרים כתמי ההריון הנקראים גם מלזמה הינם סימטריים ומתרכזים באיזור השפם, המצח והלחיים.

טיפ: למניעת היווצרות כתמים חדשים ולמניעת התכהות הקיימים חשוב למרוח קרם אשר מאזן את פעילות המלנין בעור ומתאים לשימוש בזמן ההריון. מרכיבים כגון ויטמין סי וארבוטין מסייעים רבות בשיפור מראה הכתמים ומניעתם. כמובן שכל חשיפה לשמש מעודדת גם היא את ייצור המלנין ולכן יש להקפיד על מריחת קרם המכיל מקדם הגנה פיזיקלי. SPF 30-50 יעשה את העבודה!

עינת אשל קוסמטיקאית

סימני מתיחה

החשש הגדול של כל הריונית… בזמן ההריון הבטן נמתחת מאוד ורקמת העור, או ליתר דיוק סיבי הקולגן והאלסטין, אשר לא מצליחים להתמודד עם השינוי הדרסטי הזה – פשוט נקרעים או נשברים. התוצאה: סימנים מאורכים דמויי גלים בצבע אדום או ורוד אשר ללא טיפול משנים את צבעם ללבן. החדשות הרעות הן שהגנטיקה הינה פקטור משמעותי מאוד ולכן לא פשוט למנוע את הופעת הסימנים.

טיפ: שימוש יומיומי בקרמים עשירים על בסיס חמאת שיאה, שמן אבוקדו או שמן שקדים למריחה על הבטן, עוד לפני שהיא מתחילה לבצבץ! ככל שהעור יהיה גמיש יותר, קטנים הסיכויים להופעת סימני המתיחה.

במידה והופיעו סימני מתיחה ניתן לטפל בהם לאחר הלידה באמצעות גלי רדיו. ככל שמקדימים את הטיפול, כך עולים סיכויי ההצלחה לשיפור מראה הסימנים.

אקנה

האמונה התפלה טוענת שהריון של בן משפר את מראה העור והריון של בת עושה רע לעור. נכון או לא נכון – נשים רבות סובלות מאקנה בתקופה הזו, לעיתים בפעם הראשונה בחייהן! הטיפול באקנה אשר מופיע בגיל הזה הוא חשוב ביותר ואין להזניח את הטיפול או לחכות עד לאחר הלידה כיוון שיכולת האיחוי והריפוי של העור ירודה יותר ככל שהגיל עולה ולכן גדלים הסיכויים להצטלקות העור.

טיפ: שימוש קבוע בסבון לא מגרה אשר ינקה היטב את העור אך לא ייבש אותו יתר על המידה ובנוסף תכשירים אנטי דלקתיים, אנטי חיידקיים ומרגיעים הכוללים מרכיבים כגון: שמן עץ התה, קלנדולה, תה ירוק, וקמומיל. חשוב לבחור קוסמטיקאית מקצועית ומנוסה אשר תאבחן את העור ותתאים את התכשיר באופן מדויק בהתאם למצב.

בצקות

תופעה נפוצה בעיקר בשליש האחרון להריון. הבצקות נוצרות עקב הצטברות מוגברת של נוזלים אשר אינם מתנקזים כראוי דרך המערכת הלימפתית בנוסף לעומס על הגוף עקב המשקל העולה.

טיפ: פעילות ספורטיבית מתונה או עיסוי לימפתי באזור (בדרכ באזור הרגליים) אשר ישפר את זרימת הדם וניקוז הנוזלים באופן טבעי.

עינת אשל קוסמטיקאית

עינת אשל

ועוד טיפ אחרון –

במהלך ההריון מומלץ ורצוי לבצע טיפולי פנים שגרתיים לניקוי עמוק, החדרת לחות ואיזון העור אך אין לעשות שימוש בחומרים מסוימים כגון רטינול (ונגזרות של ויטמין A) ו/או במיכשור כדוגמת גלי רדיו או IPL/לייזר להסרת שיער. לכן חשוב מאוד ליידע את הקוסמטיקאית שלך שאת בהריון עוד בראשיתו על מנת שתתאים לך את הטיפול הטוב ביותר לתחזוקת עורך!

עינת אשל, קוסמטיקאית קלינית בעלת התמחות ייחודית במיכשור רפואי-אסתטי, בעלת קליניקה בצפון תל אביב.

לפרטים נוספים וליצירת קשר: 054-801-8308

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook