fbpx

חדשות בפוקס // מאת יונתן שם־אור

0

זה יצא להם בפוקס. איכשהו, כמעט פתאום, הכנסת אישרה לערוץ 20 לשדר מהדורת חדשות. זה היה כמו החלטת האו"ם בכ"ט בנובמבר. תרגיל ההתיישבות בארץ השידורים התחיל בהסוואה, אנחנו באנו הנה כדי לתת קצת מורשת, אבל בלב היהודי של המקימים תמיד המתה תקווה. חדשות. לא רק בשעה שמונה בערב. כל היממה. משהו כמו פוקס באמריקה.

גם מי שלא הרגיש קשר נפשי מיוחד לעולם האידיאות של אנשי הערוץ, שמח. עבור אנשים בתקשורת, מהדורת חדשות היא מדינה. יש דגל חדש על הגלובוס. יש עוד עניין. עוד מקום עבודה בשטח הוא תמיד בשורה טובה גם למי שמתפרנס במקום אחר. עמדת המיקוח משתפרת. אלא, שמשמחה, התלהבות, סקרנות ואיחולי הצלחה, התחלפו הרגשות לתמיהה, אכזבה והפניית ראש. מה לנו ולזה.

חדשות 20 נראות כמו ילד שקנה את התחפושת הגרועה ביותר של סופרמן. הנלעגות של ההופעה רק מתעצמת מפני שיודעים למה התכוון. הם רצו להיות חדשות. הם חשבו שמספיק להכין פתיח עם אורות בשעה שמונה בערב, להוסיף מוזיקה נכונה ולשים מגישה מול טלפרומפטר. כדי לייחד ולבדל את המהדורה הזאת הם עוד הושיבו ליד המגישה, בחצי עיגול, צוות של פרשנים שמלווים חלק מהשעה ורבע של מהדורה החדשות הימנית. ביום הראשון שמעון ריקלין היטיב את הכיפה על הראש – כולם משום־מה נדבקו בטיק הזה של דרעי – ובירך שהחיינו. אמן, ענו לו, והתחילו להבריח את הצופים.

מהדורת חדשות שצבועה בקו רעיוני מסוים איננה דבר גרוע. אבל שיבוח וקילוס הצד שלך לא מביא אליך אפילו את הצופים מהמחנה. כל עיתוני המפלגות בישראל התאיידו בגלל פהקת הקוראים שהסכימו לגמרי עם קו המערכת. חדשות הן דרמה, ובלי קונפליקט זה פשוט משעמם. לא צריך את אריסטו כדי להבין את זה. די לפתוח תנ"ך. התלמוד כולו זה התנצחויות. כאשר הקימו את חדשות פוקס בארה"ב, הם הבינו בדיוק מה עליהם לעשות. אולפן מדהים, אנשים יפים באולפן, קצב מהיר מאוד של העברת פרטי המידע, לאף אחד אין כוח לחפירות, מקצוענות מושלמת, סקופים, וסימון מדויק ואכזרי של היריבים. לא די בגידופים. צריך סיפורים.

טלוויזיה היא מדיום ויזואלי. אחרי מהדורת חדשות אנשים זוכרים מעט מאוד מהמידע שהועבר להם,  אבל הם יודעים לדבר על התסרוקת של המגישה, על האינטונציה של הפרשן, על הליפסוסים והגמגומים של הכתב, ועל העיניים היפות של הכתבת. ככה זה. מי שרוצה לנצח חייב להתחיל עם המראה. לא מדובר על יופי. רק על נוכחות מסך. יש דבר כזה. מי שלא מבין מה זה, יכול להתפרנס באחד מאלפי מקצועות אחרים. לא בטלוויזיה.

אין טעם לפרט את מכלול השגיאות של חדשות 20. הכל גרוע. האולפן המיושן שנראה כמו השאריות של החינוכית, הפתיח משנות ה־70, הליין אפ, הקצב, ובלי לפגוע, חלק גדול מאלה שנראים על המסך. קבועים ואורחים. מי שפותח את מהדורת החדשות עם פאנל פרשנים בכיכובו של יריב לוין – רעל צפייה ממית, אשר במשך עשר דקות מחרטט למה הליכוד נפלא – יקבל אולי טלפון בלונדיני מבלפור. לא מהמפרסמים.

חבל.

.

אהבתם? רוצים לקבל את המגזין המודפס עד הבית? לפרטים ומבצעי מנויים – השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם

.

אולפן חדשות 20: צילום מסך

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook