fbpx

התקשורת ופייסבוק כמשככי הכאבים של ישראל // שי גולדן

0

חשבתי על העניין הזה כשהייתי מרותק למיטה ומקופל מרוב כאב ומסטול מרוב סמים משככים,

(ד"ר קופרברג אמר שלישראלים יש נטייה להתעלם מהוראות הרופא ולקחת מינון מופרז בהרבה מזה שנרשם להם, כי אין להם אמון ברופא שלהם, או שהם מצפצפים על הכול ובטוחים ש"להם זה לא יקרה". וזו הייתה אמירה משעשעת מצדו, בעיקר מכיוון שעל מיטת המטופלים בקליניקה שלו שכב אדם שבלע שתי גלולות שמנות של אטופן 600 מ"ג, בעוד המינון שנרשם לו הוא גלולה אחת ליום של אטופן 500 מ"ג. את הגלולות הוא קיבל מחבר שסובל מכאבי גב כרוניים והעמיס עליו סחורה רפואית, כי ככה נוהגים חברים זה בזה בישראל. וודאי ששיתפתי את הרופא במידע הזה, והוא הביט בי במבט מתפלץ וביקש – לא הורה, כי אי אפשר להורות שום דבר לחולה ישראלי כשהוא מצוי בהתקף כאב ויש לו סמים בהישג יד – שאנסה להימנע ממנהג מגונה זה של בליעת שני כדורים בעלי עוצמה מטורפת; מהסיבה הפשוטה שאם קיבתי והכבד שלי יקרים לי, אולי כדאי לחשוב על העתיד ולהביא אותו בחשבון לפני ש – – – וכו' וכו' וכו'. וכל זה נשמע לי סביר והגיוני, ואפילו בעל רצף דידקטי מאוד נאה, שעה שהייתי מוקל מעט מכאב, אם כי ידעתי שברגע שהכאב ישוב בעוצמה בה תקף אותי קודם, הדבר האחרון שיעמוד בדרכי הוא רוחו של ד"ר קופרברג הטוב).

ומשבר הגז נפרש לאורכם ולרוחבם של כל כלי התקשורת,

(מאז שאיש אינו קורא עוד עיתונים יומיים, הדימוי "לאורכו ולרוחבו של העיתון" נשמע מעט מנותק ונעדר הקשר [אני מתערבב ובורח ממיקוד – אבל נסו אתם לכתוב טקסט כשבדמכם מהולים, במזיגה מאוד עצבנית, שלוש מנות של אטופן 600, שנבלעו אך זה מקרוב, בשעה שהתקף כאב דחק אותי ואת רוחו של קופרברג – אמרתי לכם! – אל פינת ההחלטה הבלתי אחראית, ועם זאת – האפשרית היחידה בנסיבות הנוהגות]).

ושוחחה עמי העורכת של התכנית שאני מגיש בטלוויזיה ואמרה לי שהיא חושבת שאיש אינו מצוי בכלל במי נגד מי ועל מה בכלל מדובר בכל עניין הגז הזה ובכל זאת לכל כך הרבה אנשים יש דעה בעניינו, ואפילו נחרצת.

והסכמתי איתה שמדובר באבחנה לא רעה בכלל, ושזה מנהג ישראלי די שכיח – ואולי אנושי – לגבש דעה נחרצת בנושא בו אין לך כל בקיאות, ידע, רקע או השכלה. גרוע מזה: דעתך כה נחרצת בנושא בו אינך בקי כלל, עד שלעתים היא מניעה אותך לפעולה – עניין מעט מטופש, אפילו מגונה, בהתחשב בעובדה שיצאת לפעול בגינה של דעה שגיבשת מבלי שהיה לך שום אמצעי סביר לגבש. טוב, ככה זה אידיוטים לפעמים. והרבה יותר מדי פעמים "ישראלים" ו"אידיוטים" הן שתי מילים נרדפות. לא משנה; האטופן מדבר מגרוני.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook