fbpx

התקנת גוף תאורה: זה לא משחק ילדים!

רכשתם תאורה חדשה לבית? מזל טוב. אז לפני שאתם ממהרים לעלות על הסולם ולהתקין את התאורה, קבלו כמה טיפים חשובים שיגרמו לכם לחשב מסלול מחדש.

0

מי רשאי להתקין גוף תאורה?

אז לפני הכל נפתח בשורה התחתונה – אתם לא רשאים להתקין גוף תאורה בבית והעבודה חייבת להתבצע על ידי חשמלאי מוסמך בלבד. חשמל זה לא משחק ילדים – התקנת גוף תאורה לבית שלא לפי הכללים הנדרשים עשויה להוות עבורכם סכנת התחשמלות מידית.

לכן, במידה וכבר רכשתם גוף תאורה, עליתם על הסולם וכבר תכננתם איך להתקין אותו, אנו ממליצים לכם לחשב מסלול מחדש, לרדת מזה ולהזמין חשמלאי מוסמך שיבצע את העבודה.

התקנת גוף תאורה – כך עושים זאת נכון

כיום שוק התאורה מציע מגוון רחב במיוחד של גופים בסוגים שונים, כמו גופי תאורה נתלים, צמודי תקרה ועוד.

לפני שהחשמלאי יתחיל בעבודה, הוא יוריד את המפסק הראשי שבלוח בחשמל על מנת לעצור את אספקת החשמל לבית ולהימנע מהתחשמלות. לאחר מכן, הוא יתכנן את העבודה על פי סוג גוף התאורה.

התקנת גוף תאורה צמוד תקרה –  בסוגים כאלה של גופי תאורה העבודה לא מורכבת במיוחד. החשמלאי ישלוף את גוף התאורה מהקרטון שלו ויסמן על התקרה את המיקום של הדיבלים. לאחר מכון הוא פשוט יחווט כמו שצריך את החוטים ויקבע את הגוף לתקרה.

התקנת גופי תאורה תלויים – מבחינת תהליך העבודה מדובר בתהליך דיי זהה, אך חשוב לציין שהעבודה היא מורכבת יותר מבחינה פיזית וסביר להניח שהחשמלאי יצטרך עזרה של עובד נוסף.

התקנת ספוטים – התקנת גופי תאורה שקועים, כמו ספוטים למשל, זו כבר עבודה מורכבת יותר שמצריכה הכנה מוקדמת של הנמכת גבס, חיווט חוטי החשמל בתוך התקרה וקידוח באמצעות מקדח כוס מיוחד.

לכן, לפני שאתם מזמינים את החשמלאי צלמו לו את הגופי התאורה אתם רוצים שהוא יתקין על מנת שיוכל לקבל חצי מושג לקראת העבודה שהוא עומד לבצע אצלכם.

כמה עולה להתקין גוף תאורה?

זו שאלת מיליון הדולר שהתשובה שלה היא נגזרת של מספר אלמנטים. ראשית, חשוב לדעת מראש מי מספק את גוף התאורה עצמו, אתם או החשמלאי. במידה ואתם רכשתם את גוף התאורה, תצטרכו כמובן לשלם רק על העבודה.

גם הסוג של גוף התאורה מאד משפיע על המחיר. במידה ותרצו להתקין למשל גוף תאורה גדול וכבד למטבח או פינת האוכל, כזה שהתקנתו מצריכה שני עובדים או מאמץ יוצא דופן, תצטרכו לשלם יותר.

כמובן שבמידה ואתם מזמינים חשמלאי להתקנת מספר גופי תאורה בבית, מקובל לעשות הנחה של כ-20% על המחיר וזה ישתלם יותר מאשר להזמין כמה פעמים את החשמלאי.

כך תוודאו שהחשמלאי שלכם מוסמך

לפני שאתם ממהרים להזמין את החשמלאי אליכם הביתה, ודאו שיש לו רישיון של חשמלאי מוסמך. דרשו ממנו שישלח לכם תמונה של הרישיון על מנת שתוכלו לוודא שהרישיון בתוקף.

על גבי הרישיון אמורים להופיע שם החשמלאי, תעודת הזהות שלו, סוג הרישיון, מספר הרישיון והתוקף שלו. כעת, תוכלו גם להיכנס לאתר של משרד התמ"ת, להכניס את תעודת הזהות של החשמלאי ולוודא שהוא נמצא במאגר החשמלאים המורשים.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook