fbpx

הפלה פרטית: יתרונות וחסרונות, מחירים, ודרכי התמודדות

הריון לא רצוי מביא עימו לא מעט תסכול וקושי. על פי "חוק הפסקת הריון" בישראל, כל אישה, עד שבוע 12 להריונה זכאית לביצוע הפלה במוסד פרטי או ציבורי, כאשר היא מחליטה כיצד והיכן לבצע את ההפלה.

0

מהי הפלה פרטית?

הפלה פרטית יזומה היא מצב שבו בוחרים להפסיק את ההיריון הן בשל סיבה בריאותית כלשהי והן בשל כל סיבה אישית באשר היא. החוק בישראל כאמור מאפשר לבצע הפלות בבתי החולים הציבוריים או בכל מוסד רפואי פרטי אשר קיבל אישור מהמדינה לכך. מכיוון שרוב המוסדות הפרטיים המורשים, יכולים לבצע הפלות רק עד השבוע ה12 להריון, אישה אשר מגלה שהיא בהריון, איננה מעוניינת להמשיך בו ורוצה לעשות הפלה פרטית, חייבת לגשת באופן מהיר לאחד מהמוסדות הפרטיים המורשים לביצוע הפלות. החוקים אשר חלים על הפלה פרטית הם אותם חוקים אשר חלים על הפלה המתבצעת בבתי חולים ציבוריים: יש צורך לקבל אישור מהועדה להפסקת ההיריון ולבחור את סוג ההפלה בהתאם לשבוע ההיריון בו מצויה האישה.

מהו ההבדל בין הפלה במוסד פרטי להפלה במוסד ציבורי?

בעוד שכאשר אישה בוחרת לעבור הפלה באחד מבתי החולים הציבוריים, היא נדרשת לעבור ועדה רפואית באופן נפרד, כאשר התור להפלה לאחר הועדה, יתבסס על אחד מהתורים הפנויים שיש לקופות החולים להציע. הליך הפלה במוסד פרטי כולל בו את הוועדה והליך ההפלה עצמו באותו היום. כלומר, האישה לא תדרש להמתין או להגיע לכל אחד מהתהליכים באופן נפרד וביום שונה.
לאחר שמקבלים אישור מהועדה ניתן כאמור לבצע את הליך ההפלה. אישה אשר בוחרת לבצע את ההליך בבית חולים ציבורי, לא תדרש לשלם על ההליך שכן, קופת החולים ממנת את ההליך. אולם, ביצוע הפלה במוסד פרטי, יהיה כרוך בתשלום אשר תלוי במוסד שבו בוחרים לבצע אותו.
אחד היתרונות המשמעותיים ביותר בהפלה פרטית כרוך באפשרות של כל אישה לבחור את הרופא שיבצע את הליך ההפלה. הפלה נשמעת לא פעם כהליך מאיים וככל הליך רפואי, היא כרוכה בסיכונים שונים. על כן, כאשר אישה בוחרת את הרופא שלה באופן עצמאי, החשש מההליך פוחת ולא פעם היא רגועה יותר.
על אף שביצוע הפלה במוסד פרטי דורשת תשלום, לא מעט נשים מעדיפות לבצע הפלה באופן פרטי ואינטימי, לבחור את הרופא אשר יבצע את ההפלה, לקבל תנאים טובים יותר ולסיים את העניין בצורה מהירה, נוחה ודיסקרטית.

אלטרנטיבות נוספות להפלה

כאשר אישה נכנסת להריון לא רצוי ולא משנה מהי הסיבה, לכאורה האופציה היחידה שעומדת על הפרק היא הפלה יזומה. אולם, חשוב מאוד לדעת שכל אישה שחשה מבולבלת וחסרת אונים לנוכח הריון לא רצוי, יכולה לפנות לאגודת אפרת ולקבל מידע אודות אלטרנטיבות להפלה.
אגודת אפרת מעניקה ייעוץ דיסקרטי לכל אישה, בהתאם למצבה. חשוב שכל אישה תדע שלעיתים גם אם שמירה על התינוק איננה אופציה מבחינתה בשל סיבות שונות, לאחר הכוונה וייעוץ עם האגודה היא תבין כי היא בכל זאת מעדיפה להמשיך את ההריון, כאשר האגודה תסייע לאישה בתמיכה נפשית ולא פעם במקרה הצורך גם בתמיכה כלכלית.
אופציה נוספת העומדת על הפרק היא ללדת את התינוק ולמסור אותו לאימוץ, עבור משפחות שמחכות ומצפות לא מעט שנים לילדים.
בכל מקרה, אין ספק שכאשר אישה עומדת בפני סיטואציה מבלבלת ומורכבת כהריון לא רצוי והיא בעיקר לא יודעת מה לעשות ולהיכן לפנות, כדאי מאוד שתפנה לאגודת אפרת לצורך בחינת האלטרנטיבות העומדות על הפרק ובחירת האלטרנטיבה המתאימה ביותר עבורה.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook