fbpx

'היומן של יועד', פרק 6 // יונתן שם־אור

0

הפרקים הקודמים של 'היומן של יועד':

פרק 1

פרק 2

פרק 3

פרק 4

פרק 5

—–

העיניים שלו ירוקות כמו של מוחמד בכרי. השיער שלו חום בהיר־בהיר. היום הוא חייך אליי. א־בא, אני מלמד אותו ומצביע על עצמי, א־בא. הרופא שבדק את גיל העצמות קבע שהוא בן שנה, בערך בן שנה. אולי שנה וחודש. ילד נהדר, הוא אמר, למה מוחמד? הוא לא נראה ערבי.

לקחתי אותו למפלגה. חופש, מי שמגיע ממילא סוחב איתו איזה צאצא. אלון, כבר ארבע קדנציות בפנים ולא חולם לזוז ולתת צ'אנס למישהו אחר, הרים את מוחמד באוויר, צחק, משך כיסא והתיישב מולי. יועד, הוא אומר לי, יהיה בלגן עם התינוק הזה. בלגן מהסרטים. אבל אל תדאג, ילד, אני אהפוך את העולם בשבילך.

זין אני אתן לו את הבמה. שיחפש רעיון משלו. בערב נחת עליי הרב. אולי הוא לא רב. אולי הוא סתם חרדי עם כיפה שחורה שעובד במשרד הפנים.  אני מבין שיש לנו בעיה קטנה, הוא אמר אחרי ששתה מים מהברז בכוס חד־פעמית, אז בוא נפתור את זה בשקט. זה ילד, לא בעיה. מה יש לפתור.

נו נו, הוא מחייך, כל אחד היה פעם ילד קטן. גם המן הרשע. גם אתה. האימוץ שלך לא חוקי. סעיף חמש, הוא מנפנף לי באיזה נייר, סעיף חמש. המאומץ והמאמץ חייבים להיות בני אותה דת. אני מבין שהמחבל הקטן ישמעאלי, מה?

שתקתי. יופי. זה מתחיל.

אני יודע שאתם רוצים לעשות מזה מהומת אלוהים. אז אני אגיד לך מה הולך לקרות. הערבים יעמדו על הרגליים האחוריות, מיפו ועד האו"ם, ויגידו שעכשיו אנחנו גונבים להם את התינוקות. אירופה תיכנס איתנו למשבר כי בגללך יפסיקו לתת שם תינוקות יתומים לאימוץ, והם יגדלו בתור מוסלמים, שזה עוד טרוריסטים. אז אני מציע לך פשוט לגייר את מוחמד. בשקט, ואנחנו נעצום את העיניים.

אותה דת? זה החוק פה? בטח, הוא עונה, זה החוק. העונש זה שלוש שנים בית סוהר. אני יכול להתאסלם. אני אעשה מזה כזה רעש שלא תדעו איפה לקבור את עצמכם. הוא לא מתרגש. אנחנו בכל זאת נתבע אותך. גם אם תקבל רק חצי שנה, לא תוכל ללכת לפוליטיקה שבע שנים. ואת הילד הרווחה תיקח לך. תחשוב טוב־טוב־טוב. אתם לא כאלה חכמים. כמה מנדטים יש לכם? ארבעה? חמישה? אני מנסה להוריד ממנו את החיוך. גם לכם, עם כל האלוהים שלכם, אין הרבה יותר. כן, הוא עונה ומנשק את המזוזה ביציאה – סבא של אפרת תקע אותה, ואין לי לב להוריד – אבל אתם תמיד בחושך, אנחנו תמיד בממשלה.

מוחמד התחיל לרטון, בשקט, הוא בקושי בוכה. הלכתי למטבח לחמם לו בקבוק. זו פצצה, מה שהרבי הוריד עליי, אבל לא כמו זאת שתרצה זרקה עליי שעה מאוחר יותר. החתונה שלי עם אפרת חרפנה אותה. עכשיו היא רוצה ממני ילד. השעון שלי כבר צועק, מאמי, אתה עם שני ילדים ואישה, ואני בלי כלום. רק עם המאה קבוצות שמאל דמיוניות שזייפתי בשבילך. אני פשוט מוכרחה להיות אמא. ואני לא ארצה ממך שום דבר. נשבעת.

איזה הר מוחמד הפיל עליי. מה אני עושה. הרגשתי איזה רעיון נובט, תמיד יש לי, אבל פתאום מוחמד הפיל את הבקבוק והביט בי. בא־בא, הוא אמר בפעם הראשונה, באבא.

.

הפרקים הקודמים של 'היומן של יועז':

פרק 1

פרק 2

פרק 3

פרק 4

פרק 5

.

צילום: גלי טיבון, איי-אף-פי, אימג'בנק

.

למבצע מנויים אטרקטיבי וחדש – 49 ש"ח לשלושה חודשים ראשונים – לחצו כאן

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook