fbpx

הבוטים // תכנות מוח להמונים

הבוטים שאנחנו נתקלים בהם היום הם רק חיל החלוץ של צבא המתים שתכף יסתער עלינו

0

לפי אלן טיורינג, הבוטים הם יצורים תבוניים. האיש שלמעשה המציא את המחשב ופיצח את מכונת הצופן הנאצית, אניגמה, יצר מבחן פשוט. נהל שיחה עם מחשב, על כל נושא שתבחר. אם נוצר פינג־פונג של שיח הגיוני, אנחנו חייבים להסיק כי בן השיח שלנו הוא יצור בעל הכרה.

הבוטים ממלאים את הרשת. המשתמש הרגיל נתקל בהם בכל תיבת שיח עם נציג של איזשהו מוסד או חברה. במקרים רבים הנציג הוא בוט, תוכנה שמנהלת איתך שיחה. אבל זה הצד הפשוט וההגיוני של המוצר. חיסכון בכוח אדם ובכסף. התפתחות הבינה המלאכותית, שזו בעצם היכולת לעבד באופן שוטף מידע עצום ומשתנה ולשכלל כל הזמן את הפעולות ("מכונה לומדת"), נותנת לחברות, לממשלים ולמפלגות כלי נשק שטרם הכרנו. לאתר בדיוק את מי שרוצים, לאפיין אותו, להבין מהן נקודות החולשה שלו, אלה שעליהן ניתן ללחוץ כדי לגרום לו לחשוב כרצוננו, ולשחרר אליו בוטים, כמו להקת כלבי תקיפה, שינשכו לו את המוח והנפש מ־100 כיוונים שונים.

הבוטים שאנחנו נתקלים בהם היום הם רק חיל החלוץ של צבא המתים שתכף יסתער עלינו, בחסות החורף הגדול של השכל האנושי. אף אחד לא מוכן לתת לחברה מסחרית או למפלגה פוליטית להקים לעצמה מתקן גרעיני. משום מה, כאשר מדובר בכלי נשק חזקים בהרבה, כאלה המשנים את תאי המוח שלנו לתועלתם ולשימושם של אחרים, אנחנו לא דורשים פיקוח ציבורי. אולי מפני שהבוטים כבר שכנעו אותנו ששמירה על השכל היא פגיעה בחופש הפרט.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook