fbpx

האח ששכח מאיפה הוא בא

עפר חדד בקמפיין של נפתלי בנט

0

4 בדצמבר 2014. יומיים בלבד אחרי שיצא יאיר לפיד מלשכתו של נתניהו בטריקת דלת, והמערכת כולה נכנסה לתזזית בחירות. בטלפונים הניידים של יועצי נפתלי בנט מתקבלת הודעה חדשה. תוצאות סקר עדכני שעומד להתפרסם בקרוב. לא יודעים את נפשם מרוב התרגשות, הם ניגשים לבוס. הסקר מעניק לבית היהודי נתון מדהים של 18 מנדטים. מרכזה מבנט, מרחק זעום של שלושה מנדטים בלבד, ניצבים נתניהו והליכוד עם 21 מנדטים. 18 הופך למספר הקסם. חלום רטוב.

בלוטות הדמיון בלשכת האח בנט נכנסות לפעילות יתר. חלק מאנשי הכוורת מנסים להרגיע. קול אחד או שניים מנסים להזהיר שמדובר בחזיון תעתועים. אחרים מתעקשים שזה החזון שרק הקדים להתממש. אתחלתא דגאולה 2015.

זבוב על קיר חדר הישיבות של בנט שמע כנראה את הדיאלוג הבא:

"יש מצב שעוד נצליח לעקוף את ביבי…", צחוק. מישהו תופס את הראש. "אז מה, ראשות ממשלה? רוטציה? לא… די, נו… חאלס. מה פתאום". "לך תדע", עונה יועץ אחר, "אולי זה עוד יקרה. רגע, אנחנו באמת רוצים לעקוף את הליכוד? כבר? אלוהים ישמור".

אם צריך לסמן את הרגע שבו נטמן זרע הפורענות בקמפיין של בנט, זה כנראה היה הרגע. זרע שצמח לרצף של טעויות ומשברים שהפכו לאיום ממשי ראשון על מנהיגותו הבלתי מעורערת לכאורה של היו"ר.

בימים הבאים תתכנס הכוורת לישיבות תכופות לחידוד מסרים לקראת פתיחת הקמפיין. המטרה: שימור הכוח כפי שעלה ממפת הסקרים הראשונית, ובכל מקרה הגדלה דרמטית של הכוח הנוכחי של המפלגה.

קצת קשה להאמין, אבל בראשית מערכת הבחירות הזו היה נפתלי בנט טרוד בעיקר מהתרחיש של קרב צמוד מדי עם הליכוד. הראש היה בעננים, אבל הרגליים החלו לרעוד. גם לבנט. האיש שחלם לרשת את נתניהו החל לפחד מהאפשרות לנצח אותו כבר עכשיו.

הבית היהודי נכנסה למערכת הבחירות עם מומנטום מושלם. בנקודת שיא אחרי טיפוס עקבי ומדוד בסקרים. התרגילים של היו"ר התקשורתי ב'צוק איתן', של איגוף נתניהו ויעלון מימין תוך לקיחת קרדיט על התודעה הלאומית והממשלתית לאיום המנהרות, עשו את שלהם. ממרום סקריו הביט בנט קדימה, שמאלה וימינה, בעיקר חזק ימינה, והחל לסמן לו את המטרות להמשך המבצע. נעמד על קצות האצבעות וניסה להבין איך ייראה עולמו הפוליטי מעל לרף 20 המנדטים.

חודשיים לאחר מכן, שבועות לפני הבחירות, כבר יסבול הבית היהודי מדימום חמור ורב־מערכתי של ארבעה עד שישה מנדטים, הרחק מאותם ח"י מושבים פוטנציאליים שנחתו על שולחנו ערב ההכרזה על הבחירות. כשנתניהו חומד לצאנו מעברו השני של הקו הירוק, אלי ישי מנסה לנגוס מקולות הימין החרד"לי, ואפילו האח לשעבר לפיד החל לחזר אחר לבה של הציונות הדתית.

לכתבה זו יש המשך. הכתבה המלאה פורסמה בגיליוןה המודפס.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook