fbpx

האומנים המרגשים ביותר לשנת 2022

0

מפעם לפעם, נכנס לפתע שיר חדש ללב שלנו והופך להיות חלק מזיכרון של תקופה. שירים כאלו משכתבים לחלוטין את חוויית החיים שלנו והופכים לחלק מפסקול של משפחות, קבוצות חברים ואפילו חלק מההוויה של עם.

בשנים האחרונות, נכנסו לחיינו כמה אמנים צעירים ששיריהם הפכו במהרה להמנונים המלווים אותנו ברדיו, בדרך לעבודה, בטקסי הזיכרון וברגעים משמעותיים בחיינו.

אלו כמה מהאומנים שריגשו אותנו במהלך שנת 2022 והסיפורים שעומדים מאחורי השירים שלהם.

קובי אפללו

לא סתם הפך קובי אפללו בשנים האחרונות לאחד הזמרים-יוצרים הפופולריים, המרגשים והנשמעים ביותר בישראל. אפללו מביא עמו משהו מאוד כנה, אותנטי ורגיש שגורם להתחבר למילים ולצליל באופן כמעט מידי. הקול הייחודי שלו והכתיבה שמצליחה להיות מצד אחד בגובה העיניים ומצד שני מקורית להפליא, שבתה את הלב הישראלי.

החיבור של אפללו לכתיבה ולמוסיקה החל מגיל צעיר וכבר בימי הצבא הופיע וכתב כחלק במספר להקות. שיר הנושא מהאלבום, "בא מן השתיקה", שזכה לאלבום זהב, מלווה אותו כבר מילדות. שורותיו הראשונות נכתבו במהלך שיעור ספרות בבית הספר, תחת לחץ המורה שרצתה לבייש ולהוכיח לו שאינו יכול לכתוב והופתעה, כמו כולנו, מכישרונו הייחודי של אפללו. והשאר היסטוריה.

נתן גושן

אם ניגש היום אל קופות הכרטיסים הגדולים בישראל, נגלה שכדי להשיג כרטיסים להופעות של נתן גושן נצטרך להשקיע לא מעט מאמץ. מדובר באחד האומנים הפופולריים בישראל אשר כובש היום את הבמות המובילות בארץ שמלאות עד אפס מקום ללא שום בעיה.

שיריו של נתן גושן נסובים סביב כל חוויות החיים ונקודות הציון הגדולות שעובר אדם בחייו וזהו כנראה סוד העוצמה הגדול שבו. כל שיר הוא הצצה אל עולמו הפנימי ואל סיפור ההצלחה שלו, כנגד כל הסיכויים. גושן העביר את רוב חייו ללא דמות אב, לאחר שזה עזב את הבית והקים משפחה משלו. הקשר נותק ובסופו של דבר, בחר גושן בגיל 14 בלבד לעזוב את הבית וחזר בתשובה. שם החל גושן להיחשף למוסיקה וליצור. הקשר עם אימו נותק ובמובנים רבים, היצירה הייתה כל מה שנותר לגושן להיאחז בו.

הפריצה הגדולה של גושן אל התודעה הישראלית התאפשרה ללא ספק בגלל הזהות החצויה הזו, שמצליחה לדבר אל קהלים נרחבים מהאוכלוסייה הישראלית.

חנן בן ארי

קשה למצוא היום ישראלי, ולא משנה מאילו אורחות חיים או רקע תרבות, שלא אוהב לפחות שיר אחד של חנן בן ארי. במובנים רבים, בן ארי הצליח לא רק להיות אמן מבוקש שממלא מקומות כמו קיסריה ובריכת הסולטן בירושלים עד אפס מקום במהירות רבה, אלא גם לעשות את הבלתי אפשרי, כאשר המילים שלו מגיעות אל כל לב ומוצאות בהן בית.

מאתגרי האבהות ועד למשברים אישיים וטראומות מלחמה, שירים כמו "אלוף העולם" ו"אמן על הילדים" כבר הפכו לחלק מהפסקול הישראלי ונראה שעוד לא שמענו את סוף הסיפור של חנן בן ארי.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook