fbpx

דן מרגלית – "עשרות פעמים הסתייגתי ממהלכיו של נתניהו ב'ישראל היום'"

0

דן מרגלית, בכיר עיתונאי 'ישראל היום', בביקורת נשכנית על בנימין נתניהו, יקיר העיתון. 

ציטוטים נבחרים מתוך הראיון שערכה איתו שרה ליבוביץ־דר:

על האג'נדה:
"יש כמה אנשים שמתנכלים לי, אבל אני לא מגיב. מה אני יכול לעשות, תמיד יש נפשות רעות שמוכנות להגיד משהו לא טוב. אני עיתונאי ישראלי עם אג'נדה: מדינת ישראל חזקה יהודית ודמוקרטית ושמכבי תל אביב תזכה באליפות, וכל השאר באמת מעניין את סבתא שלי"

על החופש העיתונאי ב'ישראל היום':
"רק בדבר אחד אין לי חופש בחירה ב'ישראל היום' מיוזמתי: לא אכתוב את דעתי על חוק 'ישראל היום'. בכל נושא אחר אני חופשי. בשבועות האחרונים כתבתי חמש פעמים נגד נתניהו, שלוש פעמים בעניין נסיעתו לקונגרס ופעמיים לגבי פרס ישראל, וקיבלתי מעמוס רגב, עורך 'ישראל היום', חירות מלאה"

על נאום נתניהו בקונגרס:
"אני מבין באמריקה, והנאום בקונגרס נראה לי מדאיג. זה כמו סרטן, זה יגרום נזק אסטרטגי לישראל. אחרי שהקטע פורסם, נתניהו דיבר איתי ואמר לי שאי אפשר להוציא מתוכי את הגלות, כאילו שאני יהודי גלותי, מתרפס"

על היחס ל'ישראל היום':
"אני לא מקבל את זה שאני הפנים היפות והעיתון עצמו הוא פנים מכוערות. כשיש לך חירות לכתוב מה שאתה רוצה, אומרים עליך שאתה עלה תאנה. אני מכיר כמה מהעיתונים המתחרים שאין בהם אפילו לא עלה תאנה. אני לא אומר לאחרים איך לכתוב, אז שלא יגידו לי איך לכתוב"

על עיתון 'הארץ':
"אף פעם לא ניהלתי את הקריירה שלי, תמיד חשבתי מה אני עושה היום. מבחינה מקצועית 'הארץ' היה ונשאר הבית שלי, אבל יש בו הפניית עורף ליהדות ולציונות שאני לא יכול להשלים איתה"

על המקצוע:
"אם לא הייתי עובר ל'ישראל היום' הייתי נשאר לכתוב ב'מעריב'. הייתי כבר אחרי גיל הפרישה, ואם לא היה לי מקום לכתוב הייתי פותח בלוג או כותב עוד ספר. אף פעם לא רציתי לעשות שום דבר אחר, רק עיתונאי"

על יחסיו עם אולמרט:
"כל דבר סביר שהייתי מבקש מאולמרט הייתי מקבל. אם צבי חפץ ודרור זייגרמן יכלו להיות שגרירים בלונדון, גם אני יכול. אם הייתי רוצה להיות שגריר בלונדון או בקופנהגן, הייתי מקבל את זה. אהוד היה יוצא מעורו כדי לתת לי מה שאני רוצה"

עקיבא אלדר על מרגלית:
"זו תופעה, זה לא רק האיש הזה. כשהתחלתי לעבוד ב'הארץ' מרגלית היה כוכב, מודל לחיקוי, מושא להערצה. הוא מייצג דור, ופני הדור כפני הכלב. הוא לא צריך לדאוג לפרנסתו, ובכל אופן הוא הסכים להיות המסכה ההגונה והיפה של 'ישראל היום'. אני לא מבין למה הוא מהמר על השם הטוב שהוא רכש במשך השנים ומוכן לעבוד בעיתון הזה".

רוצים לקרוא את הכתבה המלאה? הירשמו לקבלת גליון מתנה עד הבית

איור // דניאל גולדפרב

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook