fbpx

דוד ביטן – עתידו בעברו

0

באחד משיריו הנפלאים של המשורר ט"ס אליוט הוא כתב: עוד נכונו לנו ימים. בעבר, משפט כזה היה הולם ככפפה ליד את ח"כ דוד ביטן. לכאורה, נראה היה שימינו לא יהיו ימים ללא נוכחותו הססגונית של ביטן. התנהלותו הדובית־משהו, שלא הסתירה את הכוחניות; הקִרבה היתרה לראש הממשלה, כולל דבר ההקלטה שפרסם אמנון אברמוביץ' והסגירה לכאורה שראש הממשלה (לפחות לדברי ביטן) התכוון להזיז הצידה את השר לביטחון פנים גלעד ארדן לטובתו, כדי שאולי ימנה מפכ"ל נוח יותר.

אבל נחזור לביטן, שמאז שנפתחה נגדו חקירה גלויה בחשד לקבלת שוחד ואולי עוד מרעין בישין, כאילו יצא האוויר מהדמות שלו. ראשות הקואליציה נלקחה ממנו והועברה לבן דמותו, דודי אמסלם. לא עוד 'ארץ נהדרת'. אפילו לא 'גב האומה'. סימן מובהק לירידה מגדולה הוא כאשר תוכניות הסאטירה עוברות הלאה, לדמות הבאה. בשנה שעברה מיקמנו אותו בגיליון זה כ'משפיע־על'; ב'ליברל' עוד לא נרשמה הידרדרות כזו בדירוג המשפיעים.

ביטן, שעם פרוץ החקירות מילא פיו מים הן בחקירות והן בראיונות, מנסה לגשש את דרכו חזרה לכותרות. בלי ראשות ועדה ובלי ראשות הקואליציה זה לא קל. ראש הממשלה מחבק אותו פומבית, אך רק במידה שלא תזיק לו. מבחנו הבא של ביטן יהיה בפריימריז בליכוד. אם בעבר מקומו בחמישייה הפותחת היה מובטח, כעת הוא פחות בטוח. אבל היי, לפי הסקרים לליכוד יש מעל 30 מנדטים, אז עוד נכונו לו ימים.

.

לרשימת המשפיעים המלאה >

רוצים לקבל את גיליון המשפיעים המלא עד הבית? לפרטים ומבצעי מנויים – השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם >

.

צילום: אוליבייה פיטוסי, הארץ

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook