fbpx

ג'ק מא, 'עליבאבא' // גם ישראל התמכרה

גם ישראל החלקו של עלי אקספרס במסחר המקוון נמצא בעלייה מתמדת. ההשפעה על השוק הקמעונאי בישראל מאתגרת, קריטיתתמכרה

0

'עליבאבא' הוא אתר המסחר הגדול בעולם וחברת האינטרנט השלישית בעולם אחרי גוגל ופייסבוק. לפני כ־20 שנה ייסד אותה ג'ק מא, מורה לאנגלית שלא התקבל לעבודה במוסדות שונים בסין וזיהה את העתיד במסחר המקוון. כיום הוא האיש העשיר ביותר באסיה ובצמרת עשירי העולם. עלי אקספרס היא חברה־בת ואתר מקוון עם מאות מיליוני גולשים ביום. מאות אלפי ישראלים קונים בו באופן סדיר. לכו לסניף הדואר הקרוב אליכם, סביר להניח שרוב היושבים בו מחכים לחבילות של החברה שהקים מא. חלקו של המסחר המקוון בכלל, ושל עלי אקספרס בפרט, נמצא בעלייה מתמדת. ממקום מושבם בסין, ההשפעה שלהם על השוק הקמעונאי בישראל מאתגרת, קריטית.

"יום הרווקים הסיני", שהיה אירוע מקומי, הפך ליום מכירות משמעותי בעולם ובארץ, ושובר שיאים משנה לשנה. בין מיליארדי הדולרים של המכירות ביום הזה נחשבים הישראלים לקונים ערניים. ההערכה היא שאנו מוציאים יותר מ־100 מיליון שקלים רק ביום הזה, הוצאה כחול־לבן.

עליבאבא גם משקיעה בישראל, דרך מרכז פיתוח שהקימה בנושאי בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת. זכיתי לארח את ג'ק מא ולשוחח עמו באוניברסיטת תל אביב בשנה שעברה. "יש שלושה ג'ק מא", אמר. "אחד, הוא זה שכותבים עליו ומדברים עליו… זה לא אני. השני זה האיש שיושב בתפקידו כמנכ"ל עליבאבא וראש הארגון הענק הזה". והוא המשיך בכנות מפתיעה: "והשלישי זה אני, עצמי הפרטי, ואני רק מחכה לרגע שאוכל לחזור להיות אני". אמר ועשה; לאחרונה פרש מתפקידיו, אך הענקית שייסד ממשיכה ותמשיך להשפיע באופן אדיר על הכלכלה שלנו, לשנים לבוא.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook