fbpx

גיא פלג, אביעד גליקמן, גידי וייץ ורביב דרוקר // בלי פחד

התמלילים הציגו את הזוג נתניהו כחמדנים, מניפולטיביים ואובססיביים לתקשורת. המסכת המכוערת סופרה מפי הגבורה – שורת מקורבים (לשעבר) למשפחה

0

משפחת נתניהו הציבה את ראשו של כתב המשפט ההישגי של חדשות 12 גיא פלג על לוח מטרה. האב והבן טיווחו אותו בכל דרך אפשרית. מהאשמות בוטות ב"פייק ניוז" ועד כינויים אינפנטיליים כ"דמבו".

באחד משיאיה המכוערים וההזויים של מערכת הבחירות, נעמד נתניהו מול מצלמה וקרא להחרים את קשת 12. הוא כרך שם את 'הנערים' (ראו קטגוריית תרבות) בדיווחי החדשות, שבתוכם הכי מלחיצים אותו אלה של פלג. שורת חשיפות, בהן תמלילי חקירות. מעד המדינה שלמה פילבר ("הוא אמר […] תראה מה אפשר לעשות בנושא של המחירים"), גלעד ארדן ("אני מרגיש שאלוביץ' גרם לזה שלא אשאר שר התקשורת"), מרים אדלסון ("שרה אמרה לי שאם לאיראן יהיה נשק גרעיני וישראל תימחק זה יהיה בגללך"), ניר חפץ, תמלילים של נתניהו עצמו מול חוקריו, ועוד ועוד.

החשיפות של פלג הפכו את הקערה על פיה, מ"לא יהיה כלום כי אין כלום", לפצצה של מבוכות עבור החשוד מרחוב בלפור. בעידן שבו עיתונאים (או כאלה המתיימרים להיקרא כך) התחנפו בלי הכרה, פלג ביצע עבודה עיתונאית בלי למצמץ, באומץ רב, תוך ספיגת רמות שנאה קשות ואפילו איומים. בשיא הוצמד לו מאבטח.

התמלילים הציגו את הזוג נתניהו כקמצנים, חמדנים, מניפולטיביים ואובססיביים לתקשורת. הרבה סיפורים נחשפו בעבר על ידי עיתונאים רבים. אבל כאן, המסכת המכוערת הוצגה באמצעות חקירות משטרה, וסופרה מפי הגבורה – שורת מקורבים מאוד (לשעבר) למשפחת נתניהו. לפלג אין אג'נדה, הוא עושה עבודתו נאמנה ובאותה מונוטוניות מפורסמת, שהפכה לחיקוי מצוין של ערן זרחוביץ' ב'ארץ נהדרת'.

 

אביעד גליקמן, גידי וייץ, רביב דרוקר

גליקמן, וייץ, דרוקר // צילומים: תומר אפלבאום, 'הארץ'

אביעד גליקמן, גידי וייץ, רביב דרוקר

גליקמן, כתב המשפט של חדשות 13, אחראי לחשיפות רבות. מעדות שלדון אדלסון במשטרה ("שרה משוגעת לגמרי"), נתניהו על בנו יאיר ("יש לו ראיית עולם משלו והיא לא תמיד תואמת את ידיעת העובדות"), ויאיר נתניהו בחקירתו בתיק 4000 ("למה אתם לא חוקרים את גדעון סער"). במשפחת נתניהו השתוללו עליו, האשימו ללא בסיס את רעייתו, שעבדה בדוברות משרד המשפטים, בהדלפות. הצמידו לו (ולא רק לו) את הכינוי "דובר הפרקליטות". ועוד שלל כינויים עולבים, כמו במקרה פלג, מצד הבכור לבית נתניהו. גם את חברת החדשות שלו תקף ותוקף ראש הממשלה ללא הרף. במקביל, באותו בית, המשיך גם האויב מספר אחת (כעת לשעבר) של משפחת נתניהו, הפרשן הבכיר רביב דרוקר, לתת חשיפות משמעותיות, כמו גילויים חדשים בפרשת הצוללות.

בבית אחר, קטן יותר, עיתון 'הארץ', עושה זאת גידי וייץ בכישרון אדיר. וייץ, שאחראי על התחקיר שהוליד את תיק 4000, הביא גם את דבר נתניהו בחקירתו על שומרי הסף: שהם יתחילו לפחד. גם השנה המשיך להביא חשיפות רבות ומשמעותיות מתיקי נתניהו. אם היה בוחר להיות באחד מערוצי הטלוויזיה, גם הוא היה מוצא עצמו במודעות תעמולה של הליכוד, מושווה לנסראללה ורוחאני.

לסיכום, זירת הכתבים המשפטיים והחוקרים אולי הצטמצמה, אך ממשיכה לעבוד ללא מורא. ובהקשר זה ראוי לתת ציון לשבח על מגוון חשיפות, לגור מגידו ('דה מרקר') וחן מענית ('גלובס').

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook