fbpx

גיא לרר // לוחם מסך חברתי

הוא ניג'ס וניג'ס וניג'ס. ערב אחרי ערב. עד כדי כך שבמערכת הבחירות סוגיית הקנאביס הרפואי הפכה לסוגיה פוליטית בוערת

0

אני אוהב את גיא לרר. גיא שלמה לרר בשבילכם. הרבה שנים. מהצד השני של דסק חדשות 10 זצ"ל, הבטתי בו בהשתאות צומח. מפינה שאמורה לשעשע בסוף חדשות השבת בסרטוני רשת שהכילו הרבה חתולים ואוגרים, עד לעיתונאי המעולה, הדעתן והמשפיע שהוא היום, מגיש שהפך למוביל חברתי.

בפסיכולוגיה בחצי שקל, הכל התחיל אצל אבא. טוביה לרר זכרו לברכה. הוא עבד במשרד הבריאות ועישן שלוש קופסאות סיגריות ביום. אחרי מלחמת ששת הימים הקים אבא לרר את האגודה נגד העישון ויצא למלחמה בחברות הסיגריות, שאפילו שלחו לו נערת פיתוי, שנכשלה בתפקידה. תזכרו את זה. עוד מעט נערת הפיתוי תחזור. והפעם ללרר עצמו. היה זה מוטי קירשנבאום ז"ל שאבחן כרגיל יותר טוב מכולנו, כשאמר ללרר: "אינטרנט שמינטרנט. בסוף הפכת להיות אבא שלך".

מהגשה ציניקנית של רצף סרטונים מיוטיוב, לרר הלך והתאבד על נושאים שכולם בורחים מהם. עאלק לא פופולריים. לא "רייטינגיים". לא סקסיים.

דוגמאות? יאללה. פוסט־טראומה לנפגעות תקיפה מינית (פרויקט דחק), או "פרויקט השליחים": טיפול באישית לוחצת נגד החוקרים הפרטיים שנטפלים למבוטחים הסיעודיים, סדרה שבמסגרתה הצליחו לרר ואנשיו המשובחים אף הם לשנות את תקנות המפקח על הביטוח כדי שיפסיקו כבר להציק לחלשים ולמוחלשים. סדרת תחקירים על שירות הלקוחות של חברת הכבלים הוט, תחקירים על התקלות בדואר ישראל, אקטיביזם נגד בתי הזיקוק בחיפה.

והכי־הכי חשוב: הקנאביס הרפואי. לרר עסק רבות בסוגיית אי־ההפללה של משתמשי קנאביס, עד להפגנה שאליה הגיעו אלפים בכיכר רבין. המטרה: צדק והיגיון. ולעזור לאנשים, כמובן. נושא הקנאביס הרפואי נחשב לנושא לא סקסי בעליל, ובוודאי לא טופל בטלוויזיה בשעתו. עד שבא לרר. הוא הביא למסך חולי סרטן, ילדים אפילפטיים ועוד אנשים שהגורל התאכזר אליהם. וניג'ס וניג'ס וניג'ס. ערב אחרי ערב. עד כדי כך, שבמערכת הבחירות של 2019 ב' סוגיית הקנאביס הרפואי הפכה לסוגיה פוליטית בוערת, לרבות אצל בנימין נתניהו, שהתחייב בהסכם שלו עם פייגלין להסדרת הקנאביס הרפואי בישראל עבור החולים והסובלים.

תחקיר 'עובדה' חשף את מה שלרר לא סיפר כמעט לאף אחד בריל טיים: חברת הכבלים הוט שכרה את חברת בלאק קיוב המאוד־מאוד־מאוד שנויה במחלוקת, וזו לכאורה תכננה לשלוח אליו נערת פיתוי. כן, בדיוק כפי שעשו חברות הסיגריות לאביו ז"ל לפני מיליון שנה. והוא? רק נלחם. עבור הנכים, נגד מתווה הגז, נגד יוקר המחיה. במערכת הבחירות האחרונה לא ראיינה תוכנית 'הצינור' ולו פוליטיקאי אחד.

אני אוהב את גיא לרר. לבולגרי המחויך הזה יש לב ענק. והלב שלו תמיד, אבל תמיד, במקום הנכון. נגד המושחתים, והמקושרים, והדורסניים. וחוץ מזה, אדם שבחר באותו קירשנבאום, זכר צדיק לברכה, לשמש כרב שיחתן אותו עם כלתו היפהפייה הדס שינדלר, מנהלת האולפן של חדשות 13, לא יכול להיות עד כדי כך רע.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook