fbpx

מה המשקל של בניית קישורים בקידום האתר שלכם ואיך לפזר קישורים בצורה נכונה

בניית קישורים הם חלק חשוב בהליך קידום אורגני ועבור חברות קידום אתרים רבות הוא מהווה הוצאה לא קטנה כחלק מחבילת הקידום עבור הלקוח.

0

בניית קישורים הם חלק חשוב בהליך קידום אורגני ועבור חברות קידום אתרים רבות הוא מהווה הוצאה לא קטנה כחלק מחבילת הקידום עבור הלקוח. לקישורים משקל רב בקידום האורגני בגוגל כיוון שהם נחשבים בעיני גוגל כמעין המלצות על האתר שלכם וזוהי הדרך הכי טובה של גוגל כיום (וכנראה גם בשנים הקרובות) לזהות את חכמת ההמונים ושימוש בפרמטר זה כדי להעניק לגולשים את האתרים שהם באמת צריכים. לקישורים שונים יש ערך שונה מבחינת העוצמה שלהם אך לא פחות חשוב – הוא תמהיל הקישורים וכיצד הוא מחולק. רגע לפני שנדבר על זה בואו ונרחיב מעט על קידום אתרים ועל החשיבות של בניית קישורים כדי להבין את המשמעות שלהם.

החשיבות של בניית קישורים כחלק מהקידום האורגני של האתר שלכם:

נניח שקראתם באינטרנט ביקורת על סרט מסוים שהתעניין ללכת אליו בקולנוע והביקורת הייתה טובה אך זה עדיין לא הספיק לכם כדי ללכת לראות את הסרט באמת. יום למחרת מתקשרים אליכם זוג חברים ואומרים לכם שהם הלכו לסרט הזה והוא היה מדהים ושממש כדאי לכם ללכת. פתאום כבר יש יותר כוח לסרט הזה נכון? גם כיוון שיש עליו יותר מהמלצה אחת וגם כיוון שההמלצה בבאה ממישהו קרוב שאנו סומכים עליו יותר מאשר תגובה באינטרנט. גם אם זה לא יספיק לדחוף אתכם ללכת לסרט אז ההמלצה הבאה מחבר קרוב תדחוף אתכם לרצות ללכת לראות על מה כולם מדברים. על אותו עיקרון גוגל מבססת את העוצמה של הקישורים בדירוג אתרים. כמובן שקישורים לאתר אינם הפרמטר היחיד המשפיע על מיקום אתר במנוע החיפוש אך ללא ספק אחד הפרמטרים המשפיעים ביותר. הקישורים מרחבי הרשת נחשבים כמעין המלצות על האתר וככל שהאתר המקשר הוא יותר סמכותי בעיני גוגל ויותר רלוונטי לתחום שלכם כך הערך של הקישור עולה.

סוגי קישורים:

ישנם כמה סוגים של קישורים. תמהיל נכון בין הקישורים הללו הנו חשוב מאוד ליצירת רשת קישורים טבעית אך נרחיב על כך יותר בפסקה הבאה. 

  • קישור דומיין – קישור זה יציג את כתובת הדומיין של האתר (לרוב את דף הבית) באופן פתוח וקריא. לדוגמה: www.leos.co.il
  • אנקור טקסט – הקישור יצא כהיפר-לינק או היפר-קישור אם תרצו מתוך טקסט מסוים. לדוגמה: קידום אתרים
  • קישור כללי – הקישור יצא מתוך משפט כללי. לדוגמה: 20 דרכים להשיג קישורים יוצאים לאתר שלכם. מתוך המשפט המסומן יצא קישור לעמוד עם מאמר שיווקי באתר שלכם.
  • קישור תדמית – קישורים המקדמים אדם/עסק/תאגיד/קבוצה בשמם. לדוגמה: לאוס, לאוס מדיה, לאוס מדיה ואינטראקטיב, קבוצת לאוס מדיה וכו'. 

איך לפזר קישורים בצורה נכונה:

בוא נגלה לכם סוד קטן – גוגל מודעת לזה שאנשים מאיצים את השגת הקישורים מרחבי הרשת באופן עצמאי ולא יושבים ומחכים שהגולשים יקשרו אלינו באופן טבעי. הם לא אוהבים את זה אבל זה קיים בכל העולם, גם בישראל, עם כל האתרים המקודמים באמצעות שירותי קידום אורגני. כל מקדם, כל חברת קידום וכל בעל אתר שירצה לקדם את עצמו – יצטרך ליזום את קבלת הקישורים הללו מרחבי הרשת. משום כך – גוגל הכניסה עדכונים באלגוריתם שלה המאבחנים גם את טבעיות הקישורים ומבנה הקישורים באתר שלכם. כך למשל אתר שלא רגיל לקבל קישורים, אם יקבל פתאום עשרות או מאות קישורים במכה זה כנראה נעשה בצורה לא טבעית ולא חוקית וגוגל לא יעניקו כוח לקישורים האלה ואולי אף יענישו את בעל האתר. לעומת זאת, אם כמות הקישורים תהיה הדרגתית ונכונה זה יהיה טבעי יותר לאתר בצמיחה. כמו כן סוגי קישורים שונים (כמו אלה שפירטנו עליהם בפסקה הקודמת) תורמים לתמהיל קישורים טבעי ונכון שגוגל לא יכולה לטעון לגביו שהוא בעייתי. 

 

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook