fbpx

בן כספית יורה לכל הכיוונים

0

בן כספית פותח פה על כולם. בראיון לעורך 'ליברל' רותם דנון מדבר העיתונאי רב הזרועות על הפוליטיקאים, הקולגות בתקשורת ועוד.

על נתניהו והתקשורת (1)

"ראש הממשלה הזה מזגזג ומתהפך כל הזמן. הוא סך כל פחדיו. בהתנהלות הוא מזכיר לי את טורקיה של ארדואן או רוסיה של פוטין. קווי הדמיון לארדואן מדהימים. גם שם זו הקיצוניות מול הליברליות. שרה אין להם, אבל מבחינת ההשתלטות על התקשורת והמרדף אחרי עיתונאים, יש כבר דמיון"

על נתניהו והתקשורת (2)

"אני מכיר את המוטיבציות בבית ראש הממשלה בבלפור, בעיקר בצד שלובש את המכנסיים שם, כלומר – היא. אני לא חושב שמשהו במוטיבציה של שרה להזיק לי השתנה בשנה שנתיים האחרונות. הם מהדקים את השליטה כל הזמן"

על רשות השידור

"אני חושב שרוח לשכת רה"מ עדיין שורה על הליין אפים ברשות השידור. יש שם גם רוח מפקד. העובדים אומרים – כל עוד נתניהו ראש ממשלה עדיף לנו להיות בצד הנכון"

על ישראל היום

"המציאות פי אלף יותר גרועה מבתחקירים שפורסמו אודותיו. גם 'פראבדה' זה סוג של מחמאה לתת להם. הם באו לסגור את ידיעות אחרונות. אני מגן על ידיעות, למות שאני נלחם בו כל חיי הבוגרים, עיתון כוחני ודורסני ועדיין – זה עיתון… אני בעד חוק ישראל היום. בעד כל דבר שיפסיק את התופעה הזו"

על מעריב החדש

אני חושב שאני סוג של מבוגר אחראי, לא עורך על. כן, אני רואה כל יום את הPDF של העמוד הראשון, יש לי מה להגיד עליו וברוב המקרים מקבלים את דעתי. גם אם יציעו לי להיות עורך, והציעו בעבר, לא ארצה. לא רציתי אף פעם

על מעריב החדש (2)

אגלה לך סוד, אני הייתי נגד רכישת מעריב. מאוד נהניתי בסופהשבוע, ואני לא נוסטלגי. אלי חשב בטעות שאני מאוד נוסטלגי. לא עניין אותי. הוא חשב שאני צוחק עליו. העניין באמצע השבוע זו נוכחות. לפעמים חשוב להשתתף, בלי לשבור את הראש, וזה מה שאנחנו עושים"

 על ניר חפץ

"זה הגיע כמעט למכות. דברים מאוד קשים שנאמרו. אין לי מושג איך האיש הזה הגיע למעמד כל כך בכיר בידיעות אחרונות. אין בו בכל הגוף גן אחד עיתונאי. הוא רמז לי כמה פעמים ש'זה לא הוא', כאילו הוא רק ממלא הוראות. אז מה? זו התקרנפות"

על אהוד ברק

"ברק מתוחכם פי 40 משנינו ביחד. הוא מחושב מאוד. הוא מיצה. עכשיו הוא בסיבוב עסקי. אם הוא יוכל, הוא יחזור. כי זה דברים שמתדלקים אחד את השני. הסיבוב העסקי עכשיו ניזון מזה שהוא היה שר ביטחון"

על יהודה ויינשטיין

"הוא לא התובע הכללי, הוא הסנגור הכללי של הממשלה, לצערי. הוא היה חבר שלי. אבל הוא כנראה חלק מדיל שבטיפשותי לא ראיתי נרקם. של אתם תמנו אותי ליועמ"ש ואתם יכולים להיות רגועים. וזה מה שקרה"

 על איילה חסון

"היא בן אדם אובססיבי. גם לחיוב וגם לשלילה. היא לוקחת פרויקט. הקודם היה ציפי לבני. היא בחורה של הרבה מיסטיקה, מקובלים, פינטו, תחושות בטן. אני לא יודע מה עבר לה בראש. לקחת רמטכ"ל, אדם שהשאיר יותר משלושה עשורים על ביטחון… ולהפוך אותו לאויב העם ולגדול הפושעים. זה לא אובר-קיל, זה סוג של טירוף מערכות"

 "מחנה ברק" בפרשת הרפז

"איפה רעידת האדמה שהבטיח עמוס הראל? איפה ארי שביט עם הפומפוזיות שלו? על דן מרגלית אני אפילו לא רוצה לבזבז מילים, זה הרי מובן. זה פשפש שחייב פרווה"

עמנואל רוזן

"הוא עבר לינץ' בככר העיר. מצד שני, יש גם צד שני, והוא היה צריך להכיר בכמה דברים ולעשות כמה דברים ולצאת מהסרט ומהגירסה שהוא מספר לעצמו. והוא כנראה לצערי חשב שאני טועה. אני חושב שזו אבידה גדולה לתחום שלנו, לתקשורת"

 על אלי עזור

"יש בינינו ידידות כמה וכמה שנים. נפגשנו פה, נפגשנו שם, הוא הרים לי כמה טלפונים. הוא החזיק אותי נפשית במשך לא מעט שנים. ואמר לי אל תדאג, 'מעריב' לא ייסגר. הוא היה מודע לחרדות שלי"

הראיון המלא: בגליון סיכום השנה המיוחד של ליברל

רוצים לקרוא את הראיון המלא עם בן כספית? הירשמו לקבלת גליון מתנה עד הבית

איור// רן קר-פה

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook