fbpx

בוא נדבר על כסף ושיווק דיגיטלי.

0

אם אתה קורא את העיתון ליברל, סביר להניח שאתה מכיר את עולם השיווק הדיגיטלי.

כל מקבלי ההחלטות, הן ברמת המדינה, התאגיד והעסק העצמאי מבינים היום שללא השקעה בשיווק דיגיטלי, לעסק אין זכות קיום לטווח הרחוק.

השאלה הנשאלת תמיד היא: כמה שווה ההשקעה שלי?

עדיין בוחר את ספקית הדיגיטל שלך לפי מחיר, ולוקח את ההצעה הזולה?

הגיע הזמן שתיקח חברה על פי הערך שהיא מספקת לך.

סער ברעם, בעלים של חברת שיווק דיגיטלי, מרצה באקדמיה, מלווה תאגידים ומנהל קהילה רחבה של משווקים דיגיטליים, מציע לנו תשובות לשאלה – מה גורם לנו לבחור חברה לשיווק דיגיטלי?

השיווק הדיגיטלי מדבר על סט של כלים בערוצים שונים במרחב הווירטואלי: מגוגל ומנועי חיפוש, דרך פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, לינקדאין, אימייל, כתבות תוכן ואין ספור פלטפורמות נישה אחרות.
אבל בניגוד לשיווק הקלאסי שבו פרשנו את המוצר לאוכלוסייה רחבה בלי הבחנה, בשיווק הדיגיטלי נוכל להתמקד באוכלוסייה ספציפית שאנחנו מכוונים אליה בעזרת הכלים המובנים במערכת. זה מבטיח לנו מיקוד וניצול פוטנציאל מקסימלי ביחס להשקעה.
כבר לא צריך לשכור משרד פרסום, להשקיע הון תועפות בסקרים וקבוצות מיקוד ובגימיקים יקרים. היום, בתכנון נכון וליווי של מקצוענים, אפשר להגיע לאותן תוצאות מהמקלדת בבית או במשרד.

אבל, מחיר לא בהכרח צריך להיות השיקול המרכזי בתהליך קבלת ההחלטות. למרות שכולנו מכירים את הביטוי, "אני לא מספיק עשיר כדי לקנות דברים בזול", עדיין לא מעט בעלי עסק, בוחרים ספק לפי מחיר ולוקחים את ההצעה הזולה.

סט השיקולים שלנו, כשאנחנו בוחרים ספק צריך להיות מורכב מארבעה פרמטרים:

  • אמינות – בהרצאות שלי אני מדבר הרבה על אמינות ועל בניית אמון. זו אחת מאבני היסוד של כל מערכת יחסים. כשאתה משקיע כסף, אתה חייב לדעת שהוא בידיים טובות. סימן טוב לזהות אמינות בחברה שאיתה אנחנו בוחרים לעשות עסקים הוא איפה נשמר המידע. האם חברת השיווק הדיגיטלי שומרת בידיה את כל הדאטה בייס ומשתמשת באתרים שהם custom made? זה תמרור אזהרה, שאומר שאם תרצה לעזוב אותם, תסתכן באיבוד הקמפיין שעשית עד כה, ותאלץ להתחיל לבנות הכל מחדש. מה שאומר, בזבוז זמן, וכסף רב.
  • עלות מול תועלת – כשאתה בוחר ספק לפי מחיר בלבד, לרוב תתפשר על דברים אחרים. עליך להבין מה הניסיון של נותן השירות, כמה הוא מכיר את האסטרטגיות השונות, את הפרטים הטכניים, ואת שיטות המדידה כדי לדעת שאנחנו באמת מתקדמים לתוצאות הרצויות. לדוגמא בפייסבוק ישנם 11 סוגי קמפיינים, בגוגל ישנם מעל שישה. לכל קהל יעד ישנה אסטרטגיה מתאימה ושונה. בחירה בהצעה הזולה, יכולה לשקף הפסדים סמויים, או אסטרטגיה שגוייה שתחזיר אותנו לנקודת ההתחלה ובכך לעלות יותר בטווח הרחוק. מצד שני, לא תמיד נכון להתחיל בהשקעה גדולה, במיוחד לעסק קטן, ולכן תהליך בחירת האסטרטגיה הוא קריטי, ודורש התייחסות מעמיקה.
  • שירות – גם עסקים שבחרו בחברות שיווק דיגיטליות גדולות ומוכרות, הגיעו אלי לא אחת עם חווית שירות בעייתית. לקוח שלא נתנו לא לדבר על מנהל הקמפיין, לקוחות שסירבו להנגיש להם מידע או להסביר להם מה עומד מאחורי החלטה כזו או אחרת. חשוב מאוד כבעל עסק שתהיה מעורב בקמפיין, מכיוון שאף אחד לא מכיר את העסק כמוך. תבחר במקום בו תקבל שירות שבו תרגיש שיש לך שליטה על מה שקורה מצד אחד, ומצד שני, שאתה לא זה שתצטרך לבוא עם פתרונות ומענות אלא יש בקרה מלאה אצל נותן השירות.
  • יכולת ניטור ומדידה – אם לא תדע מה אתה עושה נכון, ומה לא, איך תדע להשתפר? האפשרות לניטור ולמידה בזמן קצר זה אחד הכלים הכי טובים ומשמעותיים של השיווק הדיגיטלי. תוודא שיש תכנית ברורה וסדורה לקבלת תוצאות מחברת השיווק הדיגיטלי.

לסיכום, שיווק דיגיטלי שווה כסף לעסק. זו השורה התחתונה, אבל בשביל לעשות כסף, צריך להשקיע כסף. הגיע הזמן שתבחר חברת שיווק דיגיטלי על פי הערך שהיא מספקת לך.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook