fbpx

אסף חילו: איזו השפעה יש לקורונה על ענף התיירות בארץ ובעולם?

אסף חילו, מומחה תיירות וטיולים בארץ ובעולם, מציג תחזית אופטימית בנוגע לענף התיירות בארץ ובעולם: "הגנום של ענף התיירות העולמי יודע להתאים את עצמו למצבים קיצוניים, עוד נחזור לתיירות שהכרנו".

0

ענף התיירות ספג פגיעה אנושה בתקופת הקורונה, גורמים רבים בענף מדווחים על פגיעה שטרם נראתה בהיסטוריה של ענף התיירות בארץ ובעולם.
איך הושפע ענף תיירות בעולם ממגפת הקורונה? איך התמודדו בישראל? כיצד עובד ענף התיירות במדינות אחרות בעולם בתקופת הקורונה? כל הפרטים כאן!

הקורונה: המכה ה – 11 של ענף התיירות

ענף התיירות בארץ ובעולם לא ספג מכה כזו קשה מעולם, עצירה כמעט מוחלטת של הטיסות הבינלאומיות וירידה קיצונית בתיירות פנים בארץ וכל מדינות העולם.
לאורך ההיסטוריה ענפי התעופה והתיירות נאלצו להתמודד עם מגפות ברמות שונות וירידות בביקושים ליעדים בעולם מסיבות שונות, התמודדות עם מגפת הקורונה שפקדה את העולם בתחילת שנת 2020 הייתה כמעט בלתי אפשרית והתוצאה גם בהתאם: הפסקה מוחלטת של מרבית הטיסות בחברות התעופה בארץ ובעולם, איפוס ביקושים למלונות ומדריכי טיולים, חובת בידוד לחוזרים מיעדים רבים בעולם וסיווג מדינות בעולם כאדומות או ירוקות בהתאם לרמת התחלואה מהקורונה.
נכון ליום 16.9.2020 מספר המתים מקורונה מתקרב למיליון מתים ברחבי העולם, לשם כך חברות פארמה רבות בעולם מתחרות על פיתוח החיסון לקורונה כדי להיות הראשונים שמפיצים את התרופה.
על-פי הערכות המומחים החיסון יאפשר להחזיר את המשק העולמי למסלולו הטבעי, החזרת המשק למצב שקדם לקורונה צפויה לקחת כמספר שנים.
מומחה התיירות בישראל ובעולם, אסף חילו, לא מקל ראש בתחלואת הקורונה ובפגיעתה בענף התיירות: "אנשים עדיין מפחדים לטוס, החופשה לא בדיוק אותה חופשה כמו שהיינו רגילים לפני הקורונה, הקורונה פגעה בבריאות הגוף והנפש של הנופשים מישראל ומהעולם, עסקים קרסו, מדריכי טיולים ביצעו הסבת מקצוע ותפוסת המלונות ירדה באופן משמעותי – עם כל התחזיות האופטימיות לעתיד ענף התיירות, אין להקל בחומרת הפגיעה הקטלנית של מגפת הקורונה".

האם התיירות תשתקם מהקורונה? אסף חילו מרגיע את הישראלים!

הניסיון של ישראל לפתיחה הדרגתית ומבוקרת של ענף התיירות, מתחיל בהסרת חובת הבידוד למספר מדינות בעולם ובהתאם לרמת התחלואה במדינה: יוון (רודוס, חאנייה, סלוניקי, אתונה), בולגריה וקרואטיה (יש להתעדכן באתר משרד הבריאות במדינות והערים המעודכנים).
יחד עם הקמת מעבדת בדיקת קורונה בנמל התעופה, הגדלת כמות הבדיקות, פיתוח חיסון לקורונה ושמירה על כללי הריחוק והמסכות – ענף התיירות מסגל עצמו למצב החדש ומתחיל להניע את גלגליו.
מומחה התיירות אסף חילו, מציג את התמונה המלאה: "ישראל אולי יכולה להרשות לעצמה לחסום תיירות פנים לתקופה ארוכה, מדינות כמו יוון שמבוססות על תיירות כמרכיב עיקרי בכלכלה שלהן, נפגעו בצורה קשה מאוד כתוצאה מהקורונה ולאחרונה פתחו את שערי המדינה גם לישראלים, הצעד הזה יאפשר להם לנסות להתמודד עם התקופה יחד עם החייאת התיירות".
אסף חילו מבקש להציג את נקודות האור סביב תיירות בתקופת הקורונה: "בין הסגר הראשון לסגר השני יכולנו לראות את בתי המלון בישראל מתחילים להתמלא בישראלים, בדגש על אילת שסימנה בחודש אוגוסט תפוסה מלאה כחלק ממגמת עלייה משמעותית בחודשים יוני ויולי, תחילתו של הסגר השני לקראת ראש השנה החזיר את אילת ויעדים רבים נוספים בארץ אחורה", עוד מוסיף חילו: "למרות שמשמעות הסגר היא מכה בלתי נתפסת לענף התיירות בארץ, נקודת האור היא 'הניסוי' שהתבצע בין הסגרים, בחודשי יוני-אוגוסט ניתן לראות שנופשים רבים יחפשו לנפוש אם רק יתאפשר להם".

אסף חילו על החזרה לשגרה: "ירידה בתחלואה וחיסון לקורונה יחזירו את התיירות למסלול"

עם שמירה על הכללים הבינלאומיים על ריחוק ומסכות, חיטוי המטוסים והצגת בדיקות קורונה בכניסות למדינות ירוקות – עולם התיירות סיגל עצמו לתקופת הקורונה במהירות יחסית, למרות זאת, לא ברור עד מתי ניתן להחזיק בשגרה שכזו ואילו גלי קורונה עתידיים לפקוד את מדינות העולם.
נקודת הפצת החיסון לקורונה לפי אסף חילו, היא הנקודה בה ענף התיירות צפוי להניע את גלגלי החזרה לשגרה התיירותית העולמית: "יחד עם כל השמירה על כללי הקורונה, נראה שעד שהעולם לא יזכה בחיסון בפני המגפה הקטלנית, תיירי העולם יצטרכו להתאפק ולטוס במסגרת הכללים החדשים ועד יעבור זעם. כל ירידה בתחלואה וודאי שחיסון לקורונה, עתידים להחזיר את התיירות למסלול הטבעי".

אסף חילו מטייל בעולם (יח"צ)

אסף חילו מטייל בעולם (יח"צ)

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook