fbpx

אנשי אי־אמון // עד המדינה

0

את העובדה שבנימין נתניהו הוא האדם המשפיע ביותר על הפוליטיקה הישראלית בעשורים האחרונים, מיותר כמעט לציין. ופרשיות השחיתות שבהן הוא חשוד – ושככל הנראה הולכות לקראת כתב אישום וקרב ענקים בינו לבין כל העולם – היו ההתרחשות הפוליטית המשפיעה ביותר בשנה האחרונה. בשנה הקרובה, הן יהיו כאלה ביתר שאת. לקלחת הזו נכנס צבר עדי המדינה שגויסו נגד ראש הממשלה. השפעתם על המערכת הפוליטית, בהווה ובעתיד, היא דרמטית.

מעטים היועצים והעוזרים הקרובים ששורדים לצד פוליטיקאים לאורך זמן. זהו מקצוע שוחק, תזזיתי. בין שלל המשימות, צריך להתמודד עם האגו של הבוס, עם שיגיונות ואובססיות. אצל נתניהו, זה קשה שבעתיים. איש לא שורד. אבל דווקא דמויות כארי הרו, שלמה פילבר וניר חפץ, הצליחו – ברצף או לסירוגין – לתחזק מערכת יחסים מקצועית ארוכה עם הפוליטיקאי החזק בישראל. העובדה שהם עשויים בסופו של דבר להיות הפסע שבינו לבין גזר דין חמור, היא לא פחות ממדהימה.

הרבה טינופת עברה בביוב הפוליטי מאז קרב האדירים בין אהוד אולמרט לשולה זקן. כבר אז ידעו הפוליטיקאים להתחיל להיזהר. זה קרה הרבה לפני שבכירים מביניהם, כמו מירי רגב, סנגרו בתחילה בלהט על אנשים כמו חפץ – ומיד עם היוודע העובדה שהם יעידו נגד הבוס, עברו לתאר אותו כשטן בהתגלמותו. "לא תוכלו לסמוך על איש ברגע האמת", הזהיר בתחילת השנה את הפוליטיקאים פרקליט המדינה שי ניצן. המערכת הפוליטית הופכת חשדנית יותר, זהירה יותר. ובתקווה – בהמשך – תהפוך גם נקייה יותר.

.

לרשימת המשפיעים המלאה >

רוצים לקבל את גיליון המשפיעים המלא עד הבית? לפרטים ומבצעי מנויים – השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם >

.

צילום: תומר אפלבאום, 'הארץ'

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook