fbpx

אמיר פרידברג // יצירתיות בייעוץ פיננסי לעסקים

היועץ הפיננסי אמיר פרידברג, מייעץ ומלווה עסקים קטנים יותר מ-17 שנה, בדרך להתנהלות פיננסית נכונה, המובילה אותם לרווחיות והצלחה. בראיון עמו הוא מסביר כי מקור ההשראה שלו הוא ביכולת: "לעזור לעסק שהבעלים שלו מתמודד עם קשיים שהוא לא יודע לפתור ולסייע לו  לאורך זמן".

0
  • מה הוא הרקע שלך בתחום הפיננסי?

"אני בוגר תואר ראשון במנהל עסקים, מאוניברסיטת קונקורדיה, במונטריאול, קנדה. לאחר סיום לימודי עבדתי בבנק לאומי במשך כ-15 שנה ובין היתר ניהלתי ענף בחטיבה העסקית של הבנק. בהמשך ניהלתי סניף של בנק לאומי בקנדה במשך ארבע שנים. כשחזרתי לארץ, לאחר שנתיים פרשתי מהעבודה בבנק ובמשך חמש שנים ניהלתי חברה בתחום הבטיחות לרכב. לאורך השנים צברתי ניסיון וידע רב בתחום הפיננסי והניהולי. בשנת 2002 הקמתי את חברת "ניהול נכון", במסגרתה אני מכוון ומנווט עסקים קטנים להצלחה ורווחה."

  • באילו תחומים עוסקת החברה?

החברה כוללת שלוש מחלקות:

ניהול כספים במיקור חוץ – עבור עסקים קטנים עם מחזור של עד 25 מיליון ₪ בשנה. עסקים קטנים בדרך כלל לא מעסיקים מנהל כספים שעלות שכרו יקרה עבורם. אני מספק לאותם עסקים שירות מקצועי בריטיינר, במחיר אטרקטיבי ועוסק בכל הקשור לניהול הפיננסי של העסק כולל: תזרים מזומנים, עבודה מול הבנקים, תמחור, הכנת דו"חות חודשיים ורבעוניים, מעקב אחר רווחיות העסק ועוד.

גיוס אשראי – אני עוזר לעסקים קיימים וחדשים לגייס אשראי מקרנות שונות כמו: הקרן בערבות המדינה לעסקים, קרן פועלים, קורת, לאומי קארד, ויזה כאל וכו' ומתאים להם את הקרן הנכונה עבורם.

ניהול סחר בינלאומי – ישנן חברות רבות הרוצות לעסוק בייבוא וייצוא אך הן אינן מכירות את הכללים. אני מנהל עבור אותן חברות את כל מה שקשור לייבוא וייצוא כולל: יצירת קשר עם ספקים, התנהלות מול משרד הבריאות, משרד חקלאות, מכון התקנים וכו'."

 

  • מה מייחד את השירות שלך?

"הייחוד שלי הוא בניסיון רב שנים – אני עובד בתחום הפיננסי והניהולי משנת 1982 (כ-36 שנים). הניסיון שלי מאוד רחב ומגוון: עסקתי בתחומי הניהול, הבנקאות והסחר הבינלאומי. במשך השנים צברתי לקוחות קבועים ונאמנים, אותם אני מלווה כבר שנים רבות. בנוסף, הבנקים עצמם מפנים אלי לקוחות".

  • מה היא השראה עבורך?

"לדעתי השראה היא היכולת ליצור משהו מתוך תשוקה לדבר. אם החלום שלך הוא למשל, ממתקים, אתה יכול – לייבא אותם, להקים חנות או לערוך ימי הולדת. כלומר, ההשראה הנובעת מאהבה שלך למשהו מסוים והיא זו שמניעה אותך לפעולה."

  • מה מעורר בך השראה בתחום העסק שלך?

"בעלי עסקים קטנים אמנם מומחים בתחומם אך אין להם את הידע המקצועי, בכל הקשור להתנהלות פיננסית ועבודה מול הבנקים. לכן, אני רואה יום יום עסקים שנאבקים לשרוד וההשראה שלי נובעת מכך שאני יכול לעזור להם ולהוביל אותם ממצב של הישרדות לרווחיות.

לדוגמא: ליוויתי עסק משפחתי בתחום המזון עם מכירות חודשיות של 100 אלף ₪. בעלי העסק התעסקו כל היום עם הבנקים שאיימו להחזיר להם צ'קים. הפגישה הראשונה שלי איתם התקיימה בבנק ולא בעסק – עד כדי כך המצב היה חמור. ביקשתי מהבנק לתת להם פסק זמן של שלושה חודשים, במהלכם לא ינקטו פעולות נגדם, כדי לאפשר לי לייצב את העסק. הבנק נענה לבקשתי והתחלתי בתהליך הליווי הפיננסי. הסתבר שהתמחור של המוצרים לא היה נכון, בעל העסק לא קנה מספיק בזול ולא מכר מספיק ביוקר, הרווח הגולמי לא חושב כמו שצריך ועוד בעיות רבות. לאחר שלושה חודשים של ליווי צמוד, העסק התייצב. היום המכירות החודשיות מגיעות למיליון ₪! כמו כן, העסק התרחב לשלושה סניפים נוספים והוא נטול חובות. אני ממשיך ללוות את העסק הזה כבר שמונה שנים."

  • כיצד השראה ויצירתיות מתקשרים לעולם הלוגי של המספרים?

"אמנם מספרים הם משהו קבוע שלא ניתן לשנות אבל כן אפשר לשנות גישה וכיוון. יש המון  דברים שאפשר לעשות בעסק כדי שיצליח ויש המון מקום ליצירתיות. כמי שרואה מאות עסקים בשנה, יש לי את הידע, הניסיון והפרופורציה הנדרשים, בכדי להוביל עסקים לכוון של העסקים המצליחים בענף בו הם עוסקים."

  • טיפ חשוב להתנהלות נכונה בעסק?

"חובה לשמור על רווח גולמי גבוה ולנהל תזרים מזומנים נכון. עסק יכול ליפול על תזרים מזומנים לא נכון, למרות היותו רווחי. רוב העסקים הקטנים לא עושים זאת כי זהו תחום מורכב, שהם לא מספיק בקיאים בו".

  • מה הן התכניות לעתיד בעסק?

"השאיפה שלי היא להרחיב את הפעילות שלי בתחום הסחר הבינלאומי והקרנות. העולם הולך ונהיה יותר גלובלי ולכן צריך לכוון לשם, לייצא ולייבא יותר. אם יש לך מוצר טוב כדאי למכור אותו בכל דרך אפשרית ובכלל, למה להסתפק רק בקריית מלאכי אם אתה יכול להגיע עד לוס אנג'לס?".

 

לתיאום פגישת ייעוץ חייגו – טל': 054-4597835
למידע נוסף באתר > 

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook