fbpx

משפיעים 2019 // אמיר אוחנה // חנופה חולפת

במקום להגיע לתפקיד שר המשפטים ממקום צנוע, מכיל ומרגיע, הגיע עם מגאפון ומגפי ברזל

0

כשאמיר אוחנה מטייל בשדרה, ומישהו צועק בסביבה: "הנה שר המשפטים", לא בטוח שהוא מסתובב. לא בגלל שחסרה לו הערכה עצמית. מזה יש לו בשפע. זה קורה, כי גם הוא לא מאמין שהוא אכן נמצא באחד התפקידים המשפיעים שכוללים גם חברות בקבינט המדיני־ביטחוני.

לתפקיד הגיע כברירת מחדל, רק בגלל שיריב לוין החליט לא לקבלו באופן זמני. הוא רוצה אותו כמינוי קבע. ואוחנה, במקום להגיע לתפקיד ממקום צנוע, מכיל ומרגיע, בתקופה שבה מערכת אכיפת החוק נמצאת תחת מתקפה מסוכנת, הגיע עם מגאפון ומגפי ברזל. כדי למצוא חן בעיני יושבי הבית בבלפור, עם דגש על האם והבן ורוח הקודש, הוא החליט להיות יותר מקודמתו, איילת שקד. תחילה ניסה למנות מקורב במקום מנכ"לית המשרד המוערכת, אמי פלמור, שאותה הדיח. בית המשפט עצר לו את המינוי. ולאורך כל מערכת הבחירות תקף כל מה שזז, התייצב לצד בעל כתב החשדות והשתלח בכל מי שניסה לומר עליו מילה רעה.

בתחילת כהונתו בכנסת הניף אוחנה את דגל הלהט"ב בליכוד והתמסר לתקשורת. חביב ונגיש. היום הוא קטליזטור וחלק מהמתקפה על בית המשפט ועל התקשורת, שלא לדבר על דחיפת חוק הלאום, שגם היום אינו מבין מה רע בו.

אבל, גם פריחת הדובדבן שלו תהיה קצרת ימים. גם אם נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה, לא בטוח שאוחנה יהיה ב"Short List" שלו למשרות בממשלתו, והוא ימצא עצמו זרוק לצד הדרך כמו רבים אחרים, שנשכבו על הגדר ובסוף מצאו את עצמם בתפקיד שטיח.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook