fbpx

אלדד יניב: מה היה צריך היועמ"ש ללמוד מתיק הולילנד

0

הבחירות שמחכות לנו מעבר לפינה הן לא רק הבחירות להפלת נתניהו. הן גם הבחירות להפלת יהודה וינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה,
ומורשתו. בין שלל הנזקים שגרם כאן בנימין נתניהו בתשע שנות שלטונו, ובעיקר בשש האחרונות בהן הוא מכהן כאן ברצף, צריך לזכור ולהזכיר גם את הרס שומרי הסף.

המינוי של יהודה וינשטיין, סנגורו מהעבר, לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה והמינוי של יוסף שפירא לתפקיד מבקר המדינה, כי סנגורו בהווה של ביבי, דוד שמרון, המליץ עליו, הפכו את קודמיהם בתפקיד, מני מזוז ומיכה לינדנשטראוס, לזיכרון רחוק מהעבר.

פואד בן אליעזר נפל, לא בגלל וינשטיין. ושולה זקן פתחה את הפה, לא בגלל וינשטיין. אבל איווט ליברמן השתחרר מלפיתת החוק, כי זה מה שוינשטיין רצה. ופרשת ביביטורס, שהייתה צריכה להוביל את נתניהו לחדרי החקירה, נקברה בערימה כי זה מה שוינשטיין תכנן מהיום הראשון שמונה לכהונה.

ויוסף שפירא? מבקר המדינה? שפירא החזיר לימי התנ"ך את משרד מבקר המדינה, שבימי לינדנשטראוס גרם לכל המושחתים להחליף חיתולים. שפירא גרם לימי לינדנשטראוס, בהם כל מושחת התחבא, להיראות כזיכרון מתעתע כמעט, ולהחזיר אותנו לימים בהם כל מושחת צוחק כל הדרך לבנק.

הממשלה החדשה שתורכב כאן לאחר הבחירות תצטרך להילחם ולנצח את יוקר המחיה ויוקר הדיור ולחזק את הביטחון והקשרים עם ארצות הברית וגם לדבר עם השכנים. אבל היא תצטרך גם לבחור יועץ משפטי חדש לממשלה. התובע הכללי, להזכירכם. אמנם זה לא יקרה בימים הראשונים של כהונתה, אבל זה צריך להיות אחד הנושאים הראשונים על סדר היום. וינשטיין יסיים את כהונתו בשנה הקרובה, וזה יהיה חשוב אם הממשלה תראה לו את הדלת קודם, ותאמר לו בנימוס שלום ותודה ובהצלחה וקדימה, הביתה.

במקום וינשטיין צריך לשבת על כיסא היועץ המשפטי לממשלה רק אדם אחד. מני מזוז. אבל מזוז כבר לא יסכים לבוא, כי הוא כבר יושב בבית המשפט העליון. אבל למני מזוז יש אח תאום. אח בכור. קוראים לו דוד רוזן.

דוד רוזן הוא זה שקרא לאהוד אולמרט בתוארו המלא. עבריין נקלה. ובוגד. בוגד במדינה ובחברה ובילדים של כל אחד מאיתנו. וזה היה הרבה לפני שהוא שמע את הקלטות של זקן. רוזן היה זה שהוריד מאולמרט את המסכה והתחפושת של "ראש הממשלה הכי טוב במדינה". ראש הממשלה "שהופל מהכיסא".

רוזן היה הראשון שלימד אותנו שלהיות פטריוט זה לא רק להיות גיבור מלחמה או אמיץ בשלום ולוחם חברתי, אלא קודם כל – בן אדם ישר. איש ציבור שלא נוגע בכספי ציבור. שלא מתקרב למעטפות. ששונא כספות מוחבאות. איש ציבור שמבין כי הכוח שנותן הציבור הוא כוח להשחית ולכן צריך לשמור על הידיים נקיות כל הזמן.

 דוד רוזן הוא היחיד שיכול לגרום למושחתים לחזור לימים שבהם רעדו ועשו במכנסיים. רוזן הוא היחיד שיכול להסתכל לראש הממשלה החדש ולשרים ולשרות ולח"כים בעיניים, ולא למצמץ. זה ייקח לו כמה דקות במשרד החדש, עד שנשכח שהיו פה שנים שחורות כל כך לשלטון החוק. וינשטיין יהיה זיכרון רחוק, שנדחיק. המלחמה במושחתים תתחדש במלוא עוזה. לכן לצד הסיסמה "רק לא ביבי", כדאי שהמפלגות הטוענות לכתר יגידו גם מה כן. למשל, "כן לרוזן".

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook