fbpx

איתור נזילות- איך עושים את זה נכון?

0

אם גיליתם נזילה כלשהי בדירת המגורים שלכם או אם אתם מזהים סימני רטיבות על הקירות או כל סימן אחר המעיד על נזילה בצנרת החבויה מאחורי קירות ביתכם, חשוב מאוד שתפנו באופן מידי לאיש מקצוע מומחה בתחום איתור נזילות על מנת שיאתר את הנזילה בצורה הטובה ביותר ויבצע את הפעולות הרלוונטיות לצורך תיקון הנזילה. חשוב מאוד לדעת שנזילה שלא מאותרת בזמן וכן, שלא מטפלים בה בצורה יסודית בזמן, יכולה להסב הרס למבנה ועוגמת נפש לדיירים.

כיצד מאתרים נזילה?

נזילות מים יכולות להתרחש בשל מגוון סיבות לרבות כשלים באיטום הגג והקירות החיצוניים וזאת כתוצאה מפיצוצי צנרת בדירה של השכנים ובשל התקנה לא מקצועית של צנרת, קדיחה בשוגג לצינורות אשר חבויים בקירות או ברצפה או בשל צנרת שנסדקה או נשברה בשל סיבות שונות. כאשר מגלים סימני רטיבות או סובלים מהצפה, יש לפנות למאתר נזילות מקצועי ומנוסה כמה שיותר מהר על מנת שיאתר את מיקום הנזילה בצורה מדויקת ויתקן את הצנרת הדורשת תיקון. בעבר, בכדי לאתר נזילה היה צורך להרים מרצפות או לשבור קירות, הדבר היה מסב נזק רב ומשמעותי מאוד למבנה, אי נוחות רבה לדיירי הבית וכן היה מצריך השקעה כלכלית רצינית שכן לאחר תהליך איתור מקור הנזילה ותיקון המקור, היה צריך לבצע בבית תהליך מיני שיפוץ בכדי להחזיר את המצב לקדמותו, אולם כיום, כבר אין צורך לפרק אריחי חיפוי מהקירות, לקדוח בקיר או לבצע חפירות וכל שיש לעשות זה פשוט לבחור במאתר נזילות המבצע את איתור הנזילה באמצעות מצלמה טרמית.

איתור נזילות באמצעות מצלמה טרמית- במה מדובר?

באמצעות מצלמה טרמית ניתן כאמור לאתר בצורה קלה, מהירה ויעילה את מקור הנזילה. מצלמות טרמיות פועלות על עיקרון פשוט של זיהוי פליטת גלי אינפרא אדום. גלי אור אינפרא אדומים מצויים מחוץ לטווח הראייה של בני אדם ועל כן אין באפשרותנו לזהות אותם ללא מכשור מתאים. איתור נזילות במצלמה טרמית מאפשר לזהות חום שכן, אור אינפרא אדום מייצג פליטת גלים ממקורות חום ובמקביל, המצלמה מאפשרת לזהות מקומות שבהם יש פחות חום. ניתן להבחין באמצעות המצלמה בין פערי טמפרטורות באזורים שונים בקירות וכך למעשה ניתן להסיק כי מקור הנזילה חבוי מאחורי האזור שבו הטמפרטורה נמוכה יותר. נזילת מים מקררת את הקיא וניתן לראות את זה על הצג של המצלמה הטרמית. מכיוון שהמים נוזלים על פני שטח מסוים בתוך הקיר, ניתן להתרשם לגבי כיוון התנועה שלהם ולזהות את המקור. כל שנותר הוא לחצוב במקום הספציפי המדובר ולהחליף את הצינור התקול.

כיצד בוחרים מאתר נזילות?

איתור נזילות מהווה דבר חשוב ביותר ועבור ביצוע העבודה יש לבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום. חשוב מאוד לוודא טרם בוחרים באיש מקצוע כי הוא עוסק באיתור נזילות באמצעות שיטות איתור מתקדמות שאינן מסבות הרס למבנה לרבות שיטת האיתור באמצעות מצלמה טרמית. כמובן שחשוב מאוד שהוא ידע כיצד לתפעל את המצלמה בצורה המדויקת והאיכותית ביותר בכדי לאתר בצורה מדויקת את הנזילה. מעבר לכך, חשוב מאוד לוודא שאיש המקצוע יודע כיצד לתקן את מקור הנזילה ולפעול בהתאם לסיבה לנזילה על מנת שהבעיה תתוקן. כמו כן, חשוב מאוד לבדוק האם מדובר על איש מקצוע שיש לו מוניטין והמלצות מלקוחות. רק לאחר שבודקים את כל הפרמטרים הללו ניתן לבחור באיש מקצוע לאיתור הנזילה ולדעת כי הוא אמין ויבצע את העבודה הטובה ביותר, במחיר הגון.

אם אתם מחפשים את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום איתור נזילות, כדאי שתבחרו מאתר נזילות מוסמך מאתר איתור ברור

 

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook