fbpx

איך תשמרו על עור הפנים בעונת הקיץ?

0

הקיץ כבר ממש כאן ויחד איתו מגיעות חופשות חלומיות, בילויים עם האנשים שאנחנו אוהבים והימים היפים שמחכים לנו, אך יחד איתן יגיעו גם קרני השמש שמאפיינות את האקלים הישראלי. האוויר היבש ואור השמש הישיר והחזק עשויים לחולל נזקים נרחבים לעור הפנים שלך. כיום, נחשבת קרינת UV לגורם המרכזי להאצת הזדקנות העור. כאיבר הגדול והכבד ביותר של גופך, המהווה את הקו הראשון שלך עם הסביבה, חשוב להקדיש מחשבה על האופן בו העור מטופח ובעיקר – מוגן. כדי להימנע מסיכונים מיותרים ולשמור על מראה פנים צעיר ורענן, אלו כמה טיפים יעילים שכדאי לקחת בחשבון.

לא לוותר על קרם הגנה

למרות שאנו יודעים ששימוש במקדם הגנה הוא חשוב, נראה שאנו לא תמיד מיישמים את העיקרון החשוב הזה. מחקרים שנערכו לאחרונה מראים שרוב האנשים אינם משתמשים במקדם הגנה ביום-יום. בקיץ, השמש מזיקה לנו תמיד – לא רק בחוף הים. לכן, ככל שהפנים שלך הולכות להיות חשופות לאור היום בימי הקיץ, חשוב להקדיש את הזמן והכוחות לשימוש במקדם ההגנה בכל יום, גם כשמעונן.

מומלץ לעשות שימוש בקרם הגנה בעל SPF 30 לפחות ועם הגנה פעילה מפני קרינת UVA ו-UVB כאחד. יש למרוח על עור חשוף 15 דקות לפני היציאה החוצה ולחדש כל שעתיים. כיום, קיימים גם לא מעט מוצרי איפור עם מקדם הגנה ומומלץ לבחור בהם כדי למקסם את ההשפעה.

להימנע ממריחות מיותרות

אחד החלקים המתסכלים ביותר כשזה מגיע למראה הפנים שלנו בימי הקיץ, הוא ללא ספק האיפור שנמרח תחת השמש. ככל שהחום עולה, בעיקר בלחות הגבוהה של אזור המרכז, הפנים נשטפות ועם הזמן, האיפור שהשקענו בו זמן כה רב לפני שיצאנו מהבית, לובש מראה מרושל, מרוח ובעיקר עייף. אין הרבה דרכים לשדר "איזה יום עבר עלי", כמו איפור מרוח. הפתרון האידיאלי לאתגר זה הוא לבחון אפשרות לאיפור קבוע בשפתיים שיאפשר לשמור על מראה מאופר בכל עת, ללא כל סכנה למריחת האיפור. בנוסף יש לבחון האם הסביבה  השפיעה על העור שלכם וגרמו ליצירת פיגמנטים בשפתיים כמו ליצירת פיגמנטים בעור הפנים. עומדת לפניכם האפשרות להדגיש את השפתיים באמצעות מיקרופיגמנטציה.

לשמור על לחות על ידי שתיית מים

שתייה מרובה של מים אינה חשובה רק לבריאות הכללית והחיוניות שלך, היא משחקת תפקיד קריטי גם בבריאות ומראה העור. בקיץ, קרני השמש העזות והחום הגבוה מייבשים את העור שלך יותר מהרגיל. לכן, חשוב שנשתה מים לאורך כל היום. לא כדאי לחכות עד שנחוש צמא ורק אז לשתות, שכן לרוב בשלב הזה אנו כבר בשלבים הראשונים של התייבשות. כדאי להפוך את שתיית המים להרגל קבוע, בעיקר בעונה החמה.

להימנע מחשיפה בשעות השיא

השמש חזקה ביותר בין השעות 10:00-16:00. זה השלב בו העור שלך נמצא בסיכון הגבוה ביותר לנזקי שמש. במידת האפשר, מומלץ לתכנן מראש ולהימנע מפעילויות חוץ ממושכות במהלך שעות השמש האינטנסיביות הללו. גם אם אין אפשרות להימנע לגמרי מיציאה, חשוב שנעשה כל שביכולתנו למצוא מקומות מוצלים, או להישאר בתוך מבנים סגורים.

לבחור בלבוש והאביזרים הנכונים

כשחם ושטוף שמש בחוץ, מיד מתעורר ברובנו חשק לפשוט את הבגדים ולעבור למלתחה משוחררת ומינימלית יותר. על אף הרתיעה מלהתכסות כשכל כך חם בחוץ, חשוב שנזכור – כיסוי העור מפני השמש הוא הדרך הטובה ביותר להימנע מחשיפת יתר. זה נכון גם לגבי עור הפנים. שימוש בכובע רחב שוליים ומשקפי שמש שיגנו על העור העדין והרגיש סביב העיניים הם דרכים מעולות לשמור על מראה העור שלך גם בשיא השמש.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook