fbpx

איך מעצב מינימרקט יוצר חווית קנייה שגורמת ללקוחות לחזור?

0

ניהול מינימרקט הוא אתגר מורכב ומתמשך. בעלי מינימרקטים נאלצים להתמודד עם תחרות חזקה מאוד, גם מצד חנויות דומות וגם מצד סופרמרקטים, מכולות וכמובן – אתרי הקניות באינטרנט. בנוסף לכך, הם מוכרים מוצרים באחוזי רווח די נמוכים. אז איך בכל זאת שורדים? ובכן, בעזרת חוכמה, תעוזה ויכולת ניהול משברים וסיכונים, אבל לא רק. אולי תופתעו לגלות, אבל עיצוב נכון של מינימרקט יכול לעשות עבורו פלאים.

איך זה עובד?

יש לא מעט דברים שצריך לקחת בחשבון, כדי להביא לכך שהמינימרקט שלכם ימשוך לקוחות ויסייע לכם לייצר יותר רווחים. מעצב מינימרקט מקצועי יודע לעשות את השיקולים הנכונים, להשתמש בצורה נבונה בשטח הנתון ולהתאים את העיצוב לצרכים ולתקציב שלכם, וכן להעדפות של הלקוחות.

תכנון שטח

העבודה מתחילה במדידות החלל בו יוקם המינימרקט. לאחר מכן אתם נפגשים עם המעצב, מוסרים לו את הדרישות שלכם וגם כמה שיותר מידע על כמויות המוצרים שאתם עתידים למכור ועל קהלי היעד אליהם אתם מקווים לפנות. כ זה נועד על מנת לנצל באופן מקסימלי את השטח הנתון.

יש מאפיינים מסוימים של העיצוב שתמיד תוכלו לשנות ולעדכן, גם אחרי פתיחת השערים, אבל מעצב מינימרקט יודע שאת החלק העיקרי של תהליך העיצוב חייבים לעשות נכון עוד לפני שנכנס לחנות הלקוח הראשון. לכן, יש משמעות אדירה לתכנון שטח המינימרקט.

סידור מוצרים

סידור מוצרים חכם, על גבול הערמומי, יכול לא רק לגרום ללקוחות לחזור שוב ושוב, אלא גם לקנות הרבה יותר ממה שהתכוונו בכל פעם שהם מגיעים. החנות שלכם צריכה להיות מסודרת ונקייה, אבל זה ממש לא מספיק. סידור מוצרים דורש יצירתיות. למשל, אפשר לשים מוצרים זולים לצד מוצרים יקרים, כל עוד הגיוני שיהיו סמוכים זה לזה. בשורה התחתונה, אף מוצר במינימרקט לא צריך להיות ממוקם באופן אקראי. יש חשיבות לגובה שלו ולהקשר, כלומר למוצרים אחרים שנמצאים בסביבתו.

אווירה

כל פרט, גם אלה שנראים לכם הכי קטנים ושוליים, עשוי להשפיע מאוד על מידת ההצלחה של המינימרקט. מעצב מינימרקט יעזור לכם לבחור את המוזיקה הנכונה לכל אחת משעות היום, לעצב את הקירות בצבעים שיתאימו למותג שלכם ולשאר חלקי החנות ולהשתמש בשלטי הכוונה מעוצבים וממוקמים היטב. אם תשכילו לייצר את אווירה מזמינה, שמתאימה לקהל היעד שלכם ולמיקום הגאוגרפי של המינימרקט, תוכלו למשוך לקוחות רבים ואף לגרום להם לשוב.

העבודה לא מסתיימת אף פעם

חשוב לזכור, כי עיצוב של מינימרקט הוא לא פרויקט חד פעמי. גם לאחר פתיחת החנות, חשוב לרענן את העיצוב. כדי לחשוב כל כמה חודשים מחדש על הסדר והארגון הקיימים, ולנסות דברים חדשים כדי להגדיל את ההכנסות. אגב, אתם תמיד יכולים לקפוץ לביקור אצל המתחרים, במטרה להבין מה הם עושים נכון ולא נכון, וללמוד מכך לקחים עבור החנות שלכם.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook