fbpx

איך מוצאים זמן לקרוא ספרים באופן קבוע?

0

מחקרים הוכיחו שכ-85% מהאנשים שהתעשרו בכוחות עצמם קוראים מקפידים על קריאת ספרים. ככה הם מוצאים את הזמן לזה.

לא הרבה יודעים, אבל לקריאת ספרים על בסיס קבוע יש יתרונות רבים ומגוונים. בטח לא נחדש לכם כלום אם נספר שקריאת ספרים משפרת את הזכרון ואת יכולת החשיבה האנליטית, מפתחת אוצר מילים, ומגדילה את טווחי הקשב והריכוז. כל זה כמובן בלי קשר בכלל לתוכן הקריאה – שיכול לעזור ברכישת כישורים חדשים ובהרחבת הידע התיאורטי והמעשי בכל נושא, מפסיכולוגיה ופילוסופיה ועד ניהול ואסטרטגיה.

אבל האם ידעתם שבנוסף לכל היתרונות החשובים האלה, קריאת ספרים יכולה גם להפחית מתחים וחרדות, לשפר התמודדות עם דיכאונות, להוריד לחץ דם ואפילו להוסיף עד שנתיים לתוחלת החיים?

אתם בטח חושבים לעצמכם: "למי בכלל יש זמן לקרוא כל כך הרבה ספרים?". העבודה אף פעם לא נגמרת, ותמיד יותר מדי דברים לעשות. לא מעט מנהלים ועצמאים אומרים לעצמם שאם היה להם מספיק זמן, או אם הם היו יכולים לוותר על משהו אחר, הם היו מתחילים לקרוא על בסיס קבוע.

מסתבר שאותם מנהלים ועצמאים טועים. עמותת "National Reading Campaign" והוצאת הספרים הקנדית "CBC" חקרו ואספו מידע רב על קריאה. הם גילו שמספיקות דקות בודדות של קריאה כלשהי כדי "להרוויח" כמעט את כל היתרונות שבקריאת ספרים.

כשמדובר רק בכמה דקות ביום, כבר נהיה קל יותר להפוך את הקריאה להרגל. כאן בדיוק נכנסים לתמונה סיכומי ספרים. ב-PBC – Professional Book Club מציעים סיכומי ספרים מקצועיים בפחות מ-20 דקות קריאה. כל סיכום כזה מורכב ממס' חלקים וביניהם: רעיונות מרכזיים מהספר, דברים שאפשר לקחת מהספר וליישם מחר בבוקר, מקורות נוספים להעמקה והנקודות הכי חשובות מהספר בקצרה.

נכון, קריאת סיכום לא יכולה להחליף את החוויה של קריאת ספר. אבל ב-PBC גם לא מתיימרים לעשות את זה. במקום, הם מציעים אלטרנטיבה לאנשים שלא מספיקים להגיע לכל הספרים שהם היו רוצים לקרוא. הם שמים את הדגש על הפקת ידע וכלים פרקטיים, והסיכומים שלהם בנויים באופן שמעודד העמקה וקריאה של הספר, אבל גם מאפשר למי שרוצה לקבל את השורה התחתונה להפיק במינימום זמן מקסימום תועלת קונקרטית מכל ספר.

כרגע יש להם ב-"ספרייה" כבר עשרות סיכומים של ספרים מקצועיים מובילים בעברית, ובכל חודש הם מסכמים 2 ספרים חדשים, אותם המנויים בוחרים, במגוון תחומים: ניהול ואסטרטגיה, פסיכולוגיה, יזמות ועסקים, התפתחות אישית, שיווק ומכירות, פרודוקטיביות, כלכלה, כסף והשקעות, ועוד.

בין היתר, הם כבר סיכמו למשל את הספרים "חשוב והתעשר",  "להתחיל עם למה", "כוחו של הרגל", "4 שעות עבודה בשבוע" , "חוכמת האדישות", ועוד ספרים רבים וטובים נוספים.

כיום, מאות מנהלים, עצמאים ובעלי עסקים כבר מנויים ל-PBC. ניתן להצטרף לשירות בקלות דרך האתר, ולהנות ממחיר מיוחד ו-30 יום לניסיון בחינם!

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook