fbpx

אייל גולן // למרות המכות

אחרי כל הצרות, הוא הוכתר כזמר המושמע ביותר בעשור האחרון, כשהוא עוקף את אריק איינשטיין

0

"מי שמאמין לא מפחד", שר אייל גולן, ונדמה שהוא שר את אחד מלהיטיו הגדולים בכוונה כל כך גדולה שכן כמו טפלון, גם בו בסופו של דבר כלום לא באמת נוגע. אחרי התחקיר הקשה של אורלי וגיא ברשת 13, הציפייה הייתה שהקריירה של גולן תחוסל. גם הפעם זה פשוט לא קרה. כנראה כמו ביבי, ככל שיענוהו כן ירבה וכן יפרוץ.

ועדיין, ערב ראש השנה אייל גולן כבר רחוק מלהיות זמר לאומי אלא זמר שנוי במחלוקת שסובל מדה־לגיטימציה בחלקים גדולים בציבוריות הישראלית. אירועים ממלכתיים, נוכחות בפריים טיים או אפילו אירועי ועדי עובדים – היום גולן כבר כמעט ולא שם.

וזו לא רק הפרשה אלא גם הגיל. רגע לפני שהוא סוגר את העשור החמישי בחייו, גולן כבר לא הזמר הכי מצליח או פופולרי בישראל. הדור הצעיר רואה את אייל גולן כזמר של ההורים. עומר אדם, במחצית מגילו, כבר מסתכל עליו מלמעלה. והאשכנזים? נו שוין.

ואחרי הכל, אייל גולן הוא אחד הווֹקאליסטים הטובים בישראל עם רפרטואר להיטים שאין שני לו, ואף הוכתר לאחרונה כזמר המושמע ביותר בעשור האחרון, כשהוא עוקף את שלמה ארצי ואריק איינשטיין, ראש הטבלה הנצחי. במבחן הזמן, כוחה של האמנות הוא זה שמנצח. אולי אייל גולן זוכה היום ליותר אזכורים בגלל הסרת עוקבים באינסטגרם, אבל שלא יהיה ספק: תרומתו המוזיקלית והשפעתו התרבותית כבר חקוקה בדברי הימים, או התווים, של המדינה.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook