fbpx

אז למה בעצם זה חשוב לדעת אוצר מילים רחב באנגלית?

מהו תפקידו של אוצר המילים בתקשורת בינינו?

0

קרה לכם פעם ששכחתם מילה שאתם יודעים? שהרגשתם שזה "על קצה הלשון" אבל לא בדיוק? ש"ברחה לכם המילה"? אני בטוחה שזה קרה לכם לפחות פעם אחת. זה קורה לכולנו, הרבה מאד פעמים. למה זה? במאמרים מדעיים תוכלו למצוא הסבר מדויק, אבל לצורך הפשטות אנחנו נגדיר את זה כרגע כסוג של "קצר במוח", מצב שבו אנחנו לא מצליחים לגשת לתאי הזיכרון ארוך הטווח שלנו כדי לשלוף מידע.. ולרוב זה קורה כי לא הטמענו את המילים בצורה הנכונה.

אז למה בעצם נושא אוצר מילים באנגלית כל כך חשוב לנו? על מנת לתקשר בשפה האנגלית ובכלל, בכל שפה, עלינו להכיר מילים רלוונטיות על מנת לבטא את עצמנו, מחשבותינו, רגשותינו, בקשותינו ועוד.

כל שפה מורכבת ממילים, זמנים, חוקים, דפוסים ועוד. המרכיב העיקרי של תקשורת בסיסית בכל שפה, הן כמובן: המילים. אנו יכולים לתקשר ללא חוקים, ללא דפוסים וכדומה. האם אי פעם חשבתם האם ניתן לתקשר בלי מילים?

כאן עולה השאלה של הביצה והתרנגולת. האם המחשבות קדמו לשפה? או השפה קדמה למחשבות? השפה עוזרת לנו לבטא את מחשבותינו? או שמחשבותינו נוצרות בעקבות השפה? זוהי שאלה המעלה הרבה שאלות נוספות, והחלטה לגביה טרם התקבלה.

אז, האם אוצר המילים שבשפה חשוב יותר מחוקי דקדוק? בעייני? התשובה היא כן. אנסה להמחיש לכם את ההחלטה הזאת בצורה הכי פשוטה שיש. בואו נחשוב לצורך הדוגמה על ילד רעב שמעוניין לאכול תפוח ואומר לאימו:  "אני רעב תפוח" המשפט תקין בעינכם? יש שיגידו לא, כי המשפט לא נכון מבחינה דקדוקית, וזה נכון. אבל המשפט אכן מובן – וזאת הנקודה העיקרית שלי.

משום שהמשפט מובן וניתן להסיק ממנו כי הילד רעב והוא מעוניין לאכול תפוח. נכון, כי המשפט התקין יהיה מנוסח אחרת, בצורה כזו למשל: "אני רעב, בא לי לאכול תפוח". אך למרות שהמשפט אינו תקין מבחינה דקדוקית, אנו עדיין מבינים אותו. על כן, ניתן להסיק כי אוצר המילים חשוב יותר מחוקי הדקדוק. במידה ואותו ילד לא היה יודע את המילים "רעב" ו"תפוח" אז זה כבר סיפור אחר, ובואו נגיד… שהיה לו קשה מאד לתקשר.

הדוגמה הזו לא הספיקה לכם? אולי מכיוון שהיא פחות מוחשית בשבילכם. אז בואו תחשבו שניה על ילד צעיר, ילד שאתם מכירים וששמעתם אותו מדבר, אפילו מנהל שיחה איתכם. האם כלל הילדים מדברים בצורה נכונה? תקנית? האם כאשר אנו צעירים אנו יודעים מספיק טוב את חוקי הדקדוק וממשים אותם בכל משפט שלנו? התשובה היא לא, בטח שלא בגיל צעיר.

על כן, לא פעם נשמע ילד שאומר לאימו: "אמא פיפי". אנו המבוגרים, מפרשים את המשפט הזה ל:"אמא יש לי פיפי, אני צריך ללכת לשירותים".

דוגמה מעולה אחרת, שבטוח תיגע בכם היא דוגמת ה:"שלוש שקל" הרי, מבחינה דקדוקית זוהי אינה עברית תקנית. המשפט התקין יהיה: "שלושה שקלים". אבל עדיין, הביטוי "שלוש שקל" מובן (3 ₪, נכון?)

 קרדיט PEXELS

תמונה: PEXELS

כעת, אני מאמינה שאתם בטח מבינים את הנקודה כמו שצריך. כל הרכיבים של השפה הם חשובים. הזמנים, חוקי הדקדוק, הדפוסים, הכל! אבל החשוב ביותר, הוא רכיב אחד שנמצא מעל כולם ומשמש כבסיס ושלב ראשון בתקשורת והוא "אוצר המילים".

איננו יכולים להתבטא ללא אוצר מילים. מחסן המילים שלנו מכיל פעלים, שמות עצם, תארים, שמות פועל, שמות תואר ועוד; אלו, כולם בביחד, מרכיבים את הצורה הראשונית ביותר של המשפט שלנו!

אז אם אתם תלמידים בעלי מוטיבציה גבוהה בתחילת דרכם, וגם אתם רוצים לדעת לתקשר כמו שצריך, לדעת לבטא את עצמכם בקלות ובצורה בסיסית טובה, אני ממליצה לכם להתמקד ראשית בהרחבת אוצר המילים שלכם (שכמו שכבר אמרנו, הם המפתח לתקשורת בסיסית באנגלית ובכל שפה אחרת).

לאחר מכן, ובסדר הנכון, תתקדמו ותרחיבו אופקים בלמידת השפה שלכם, לאט לאט ובצורה נכונה תדברו נכון, תדברו ברור, תדברו מצוין.

אז למה אצלנו ב"ספיזי"?

אצלנו בקורס "ספיזי" אנו מתמקדים בדברים החשובים ביותר המהווים בסיס חזק להמשך ההתקדמות שלכם בשפה! אוצר המילים והביטחון העצמי בשימוש בשפה משמשים אצלנו עמודי תווך שיעזרו לתלמידים שלנו להגיע למטרה שלהם שהיא לדעת לתקשר באנגלית שוטפת בצורה המהירה והנכונה ביותר עבורם. בקורס, אנו מתמקדים בהכוונה נכונה ומחושבת שכוללת בתוכה עבודה רבה על שיפור הבטחון העצמי בשימוש בשפה והרחבת אוצר המילים. השילוב בין השניים מאפשר לתלמיד להתקדם באופן שוטף וקל הרבה יותר בתהליך הלמידה שלנו.

בצורה ובסדר הנכון, אתם תתקדמו ותרחיבו אופקים בלמידת השפה שלכם, לאט לאט ובצורה נכונה תדברו נכון, תדברו ברור, תדברו מצוין.

שיהיה המון בהצלחה!

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook