fbpx

אהרון פרקש // השם שכנראה יככב ב־2020

בהינתן ויעמוד נתניהו לדין, הוא כנראה יעמוד בראש ההרכב שידון בכתבי האישום נגדו

0

את שמו של נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים בפועל, אהרון פרקש, רובם המכריע של הישראלים כנראה לא מכיר. אבל, בהינתן ויעמוד בנימין נתניהו לדין, הוא על פי כל ההנחות יעמוד בראש ההרכב שידון בכתבי האישום נגדו. בן 65, חובש כיפה, משותק בפלג גופו התחתון בעקבות תאונה שאירעה במהלך שירותו הצבאי. למד משפטים באוניברסיטה העברית. התמחה אצל שופטת בית המשפט העליון, שושנה נתניהו, דודתו של; ואצל עורכת הדין פליאה אלבק בפרקליטות, שנודעה בדעות ימניות. "צמד נשים שלמדתי מהן רבות בתחום המשפטי", סיפר לביטאון לשכת עורכי הדין בעבר.

אם לשפוט מהעבר, השופט הוותיק עשוי להיות רחמן כלפי נתניהו. הוא ישב בהרכב שזיכה את אריה דרעי מרוב סעיפי האישום בתיק הציבורי ודן אותו לשלושה חודשי מאסר ולקנס של 10,000 שקל בלבד, תוך מתיחת ביקורת על הפרקליטות. הוא לא היסס לצאת נגדה בתיקי דגל. כך זיכה מחמת הספק את הסוחר עודד גולן שהואשם בזיוף עתיקות, בתיק שעורר עניין ציבורי רב. בעבר גם דחה את בקשת המשטרה להרחיק שישה פעילי ימין, ביניהם איתמר בן גביר, מהר הבית ומהעיר העתיקה בירושלים, בטענה שיש לאפשר לכל אזרח להביע את דעותיו. הוא גם קבע שחמאס ישלם 90 מיליון שקל לנפגעי פיגוע באלון מורה.

ונזכיר עוד עניין. מהלך פחות מוכר ציבורית, אבל משמעותי, היה כשבצלאל סמוטריץ' ואיילת שקד פעלו להעביר את הטיפול בעתירות פלסטינים מבג"ץ למחוזי בירושלים. ועדיין, פרקש נחשב למקצועי וישר. וכובד התיקים, הראיות והעדים נגד נתניהו עשויים להיות מבחן הקריירה הגדול ביותר שלו.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook