fbpx

אהוד ברק // עדיין ממתין

כשהסכים לכופף את ראשו מול האגו של סתיו והורוביץ, ידע היטב שלא ייכנס לכנסת

0

מפקד צבאי מבריק, רואה למרחוק, חכם, בעל יכולת ניתוח מרהיבה, יודע לדבר היטב, אבל נתפס כמתנשא וחסר חום אנושי, ממתין לקריאת העם שתגיע רק כאשר האומה תיקלע למשבר. 13 שנים חלפו מאז שפרש עד שהכאוס התנפל על המערכת הפוליטית ואיים לחסל אותה. ניתוח העומק מראה שהסיבה היא כיבוש של טריטוריה ערבית, והתנגדות של המתנחלים למתן עצמאות לבני העם הכבוש.

למנהיג הזה קראו שארל דה גול. קווי הדמיון בינו לאהוד ברק, כמו גם הנסיבות הפוליטיות הכמעט זהות, אינם סתם קוריוז. כאשר ברק הסכים לכופף את ראשו מול האגו של סתיו שפיר וניצן הורוביץ, הוא ידע היטב שלא ייכנס לכנסת. הישגו יירשם בכך שהציל את מרצ מירידה תחת אחוז החסימה. והוא מניח, כמו תמיד, שעוד מעט יקראו לו להוביל. שהמשבר המתרגש עלינו יזרים אליו את כולם.

זה לא עומד להיפתר בבחירות האלה. להפך. המצב רק יורע. בעיקר אחרי שנתניהו יפרוש. יורשיו במחנה הימין יתקפלו לגמרי בפני השותפות הטבעיות. לכן ברק לא מדבר רק על השחיתות של הפקוד מהסיירת. הוא ממצב את עצמו כמוציא לפועל. מי שהוציא את צה"ל מלבנון יוציא את הדת מהמדינה, את ישראל מהשטחים, ואת המדינה מהמשבר הגדול. הוא בן 77, אנרגטי וחד בהרבה מכל יריביו הצעירים ממנו בדור, ויש לו בכיס גם גאנט, לוח זמנים לפעילות הפוליטית שלו. אני מתכוון לעסוק בזה עד שאהיה בן 92, הוא אומר, אתם תראו אותי עוד הרבה זמן בסביבה. תאמינו לו. במשפחה שלו עוברים את גיל 100.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook