fbpx

אבי חימי // מבחני הלשכה

חימי ניצח ולשכת עוה"ד יצאה לדרך אחרת. בוועידת המשפט הכריז: "הלשכה בראשותי תיאבק ללא לאות נגד התקפות ארסיות על מערכת המשפט"

0
  • – גיל: 60
    – נשוי + 2
    – נולד וגדל בקריית שמונה
    – לקוחות בולטים בעבר: שלמה בניזרי, שלום דומרני, ראש עיריית קריית מלאכי מוטי מלכה
    – ועוד משהו: התמודד בעבר (ללא הצלחה) על ראשות עיריית ראש העין

 

עו"ד אבי חימי ניצח בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין בחודש יוני את עו"ד ציון אמיר, והיה לאיש החזק בלשכה. וזאת על אף שטרם בחירתו נודע כבן ברית היסטורי של היו"ר הקודם, "המגורש", אפי נוה. שניהם ילדי פריפריה. שניהם כבשו דרכם בעבודה קשה. אבל נוה, הפוליטיקאי, היה הבכיר שביניהם. בן ברית, שהוגדר "חבר אישי" של שרת המשפטים לשעבר איילת שקד. שותפה הפוליטי. פרטנר לתוכניותיה להקמת מפלגה חדשה. ובתוך כך, מחצינים את שליטתם המוחלטת בוועדה למינוי שופטים. היא קידמה את האג'נדה הפוליטית שלה. הוא הוסיף לזה "עונג חברתי", שחלקו תועד בתוכנית 'עובדה'. חלקו האחר נודע כפרשת 'מין תמורת מינוי', שבו כבר ישנה המלצה בתום חקירה, להעמידו לדין.

אפי נוה עזב את ראשות לשכת עורכי הדין. הותירהּ חבוטה משהייתה. רלוונטית פחות. אבל עשירה ופוליטית מאי פעם. עם מנגנון מחויב ליו"ר שגורש מהעיר. עו"ד אבי חימי, האמינו, שהחליפו כיו"ר זמני, מופעל על ידו בסתר. זו הייתה נקודת הפתיחה של חימי במערכת הבחירות לראשות הלשכה. ויש שראו בזה רע. והיו שראו בזה טוב.

יתרה מכך, ציון אמיר, סניגור בכיר וסופר מתוקשר ומקושר, הציג את מועמדותו כנגדו. אמיר הוא כוכב תקשורת. סלבריטי מבוקש. ידיד ורע לצמרת העיתונאים והאסטרטגים הפוליטיים. סייעו לו להשיק קמפיין רב־זרועות. אמיר נכח בכל מדיה. רבים מוותיקי פרקליטות המדינה – תמכו בו. גם היאפים של המשרדים הגדולים בתל אביב חיבבוהו. איפה חימי, שדיבורו פשוט ותנועותיו רחבות כשל פלח בשמש, איפה הוא – ואיפה הם.

אבל ביום שבו כינס עו"ד צביקה בן נתן את צמרת עורכי הדין, מימין ומשמאל, והשיק את המחאה להגנת עצמאות מערכת המשפט ונגד היוזמות לפגיעה בבג"ץ – חימי הגיע לפגישה. גם ציון אמיר הגיע. אבל אמיר היה חלקלק. מעודן. קורץ גם לאנשי נתניהו־שקד. חימי היה חד ובוטה: הוא לא ייתן שיפגעו במערכת המשפט. נקודה. "ואני מתכוון לכל מילה שאמרתי (…) אתם עוד תראו".

וזה נכון. חימי ניצח. ולשכת עורכי הדין יצאה לדרך אחרת. ערב הבחירות האחרונות הציע לשופט חנן מלצר לגייס מאות עורכי דין שיפקחו על טוהר הבחירות. ונענה בחיוב. בוועידת המשפט של הלשכה הודיע: "הלשכה בראשותי תיאבק ללא לאות נגד התקפות ארסיות על מערכת המשפט. נעשה כל שבידינו כדי לבלום ניסיונות לפגוע במערכת אכיפת החוק ובסמכויות בית המשפט העליון, שהן נשמת אפו של עקרון הפרדת הרשויות". אבל גם התווכח עם נשיאת העליון על הרפורמה בתקנות סדר הדין האזרחי שהביאו שקד ונוה בהסכמה מסוימת של מערכת המשפט, אך הוחזרו לעיון מחודש בוועדה בראשות שופט בית המשפט העליון יצחק עמית.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook