fbpx

ריהוט חדש לבית או למשרד: מה חשוב וכדאי לדעת טרם הרכישה

0

מרעננים את הריהוט בבית? יוצרים משרד חדש שיהיה מותאם אישית אליכם? משימה כיפית, ברוב המקרים, אך גם מעט מאתגרת ומצריכה מחשבה והערכות מראש. כך תצלחו את המשימה.

תוכן ממומן על ידי ישראכרט

על אף שאנשים רבים לא מודעים לכך, רכישת רהיטים לבית או למשרד מצריכה הרבה יותר תכנון ומחשבה מכפי שניתן לדמיין. בין היתר, חשוב לתת את הדעת על איכות הריהוט, ההתאמה שלו לחלל החדר, העיצוב שלו, החומרים שמהם הוא עשוי ועוד. בשל העובדה שרכישת ריהוט חדש היא עניין שעשוי להסתכם בסכומים לא קטנים בכלל, ומיועד להחזיק לשנים רבות, רצוי לקחת בחשבון את כל האלמנטים הללו מבעוד מועד, ולתכנן את הרכישה בהתאם לתקציב מוגדר ומחושב מראש. הנה כמה פרמטרים חשובים שיש לשים לב אליהם בעת רכישת ריהוט חדש לבית או למשרד.

כמה זה עולה לנו?

בין אם מדובר בעיצוב הבית ובין אם מדובר בעיצוב המשרד, אין ספק שהתקציב הוא הפרמטר הבסיסי והחשוב ביותר שיש לתת עליו את הדעת בעת רכישת ריהוט חדש. על מנת שתוכלו להימנע מרכישות אימפולסיביות או כאלה שלא תואמות את היכולת הכלכלית שלכם, הגדירו מראש תקציב כללי לכל פריטי הריהוט שאתם צריכים, ואז נסו להגדיר תקציב ספציפי לכל פריט ופריט. שימו לב שחשוב מאוד לעמוד בתקציב שהוגדר לכל פריט, אך מנגד, אם אתם מצליחים למצוא פריט מסוים במחיר זול יותר מהמתוכנן, תמיד תוכלו להעביר את התקציב העודף לפריט אחר. אם התקציב הכללי שלכם לא מאפשר לכם לרכוש את כל פריטי הריהוט שאתם זקוקים להם, רצוי בכל זאת שלא להתפשר על איכות הרהיטים, שכן במקרה כזה, סביר להניח שתיאלצו להחליף אותם שוב במועד מוקדם יותר מהמתוכנן. במצבים כאלה תוכלו להיעזר בהלוואה מיידית* – הלוואה לכל מטרה, שבאמצעותה תוכלו לרכוש ריהוט איכותי שישמש אתכם למשך שנים רבות. עם זאת, תמיד מומלץ לבחון לפני באחריות רבה פרמטרים כגון: ריביות, הגוף המלווה, ותנאי השירות המוצעים לכם.

גם נוח וגם פרקטי

ריהוט אמנם משמש בין היתר כאלמנט לעיצוב החדר, אך חשוב לזכור שבראש ובראשונה, המטרה שלו היא להיות פונקציונלי ולענות על צרכים פרקטיים. מסיבה זו, חשוב לקחת בחשבון אלמנטים כמו מידות הריהוט, המיקום שאתם מייעדים לו, הפונקציות שעליהן הוא עונה ועוד, ולהתאים אותם באופן ספציפי אליכם, לצרכים שלכם ולחלל החדר. כך, למשל, בעוד שיש אנשים שיעדיפו שולחן משרדי גדול שמכיל הרבה מקומות אחסון, ישנם גם כאלה שיעדיפו שולחן קטן יותר בשל העדפות פרסונליות או האילוצים שקיימים בחלל החדר. בעוד שיש אנשים שיעדיפו כורסאות קשיחות יחסית, ישנם כאלה שיעדיפו ריפוד רך שניתן "לשקוע" בתוכו. על מנת שהריהוט יהיה פרקטי עבורכם, עליו להתאים לכם, לאילוצים שלכם ולהעדפות שלכם לפני הכל.

רצים למרחקים ארוכים

רכישת ריהוט היא כאמור לא עסק זול. לכן, רצוי לרכוש רהיטים איכותיים ועמידים, שיוכלו לשמש אתכם לשנים רבות. בין היתר, חשוב לחשוב על אלמנטים כמו עמידות למים, החומרים שמהם פריט הריהוט עשוי, איכות הבד שלו, המשקל שלו ועוד. כל אלה יאפשרו לכם לא רק לעשות שימוש מושכל בריהוט החדש, אלא גם לשמור עליו למשך זמן רב, וכך למעשה להימנע מהוצאות חוזרות. בהקשר הזה, חשוב מאוד לזכור שלעיתים קרובות, הזול עלול לעלות ביוקר, ולכן מומלץ להימנע ככל הניתן מפשרות בכל הנוגע לאיכות.

התאמה לעיצוב ולפריטים שכבר קיימים בחדר

גם אם אתם מחליטים לעצב מחדש את כל הבית או המשרד, סביר להניח שישנם לא מעט פריטי ריהוט או נוי שתבחרו לשמור, ושקיים איזשהו קו עיצובי כללי שאתם בוחרים ללכת על פיו. במצבים כאלה, חשוב מאוד להתאים את המראה של הריהוט החדש לקו העיצובי ולפריטים שכבר קיימים ממילא במשרד או בבית. בין היתר, חשוב לתת את הדעת על סגנון הריהוט: בבתים שמעוצבים בסגנון כפרי, למשל, ריהוט מודרני ייראה מוזר ולא שייך, ולהיפך. כמו כן, כדאי לשים לב לצבע של הריהוט ולוודא שהוא לא מתנגש עם מראה החדר. ריהוט בצבע צהוב בוהק בחלל שקירותיו ורודים, למשל, עלול ליצור מראה מבולגן, לא מלוטש ולא אסתטי בחדר. לעומת זאת, זריקות של צבע בחללים מונוכרומטיים, לרוב יקפיצו את מראה החדר ויגרמו לו להיראות טרנדי וייחודי.

קחו אותו לאט, את הזמן

אין ספק שקיימת התרגשות מסוימת כאשר מרהטים מחדש בית או משרד, והתחדשות היא תמיד מלהיבה, אך חשוב לנקוט במשנה זהירות בעת הרכישה. טרם כל קנייה שאלו את עצמכם – האם זה פריט שיתאים לי ולצרכים שלי גם עוד 5 שנים מהיום? האם הפריט הזה מתאים לכל מי שעתיד להשתמש בו? האם הפריט הזה יראה טוב גם בתוך החלל שלי ולא רק כאן בחנות התצוגה? רכישות אימפולסיביות נוטות לעיתים להפוך לחרטות, לכן מומלץ לשקול בכובד ראש כל רכישת פריט כדי להבטיח חלל נעים ואסתטי, שישרת אתכם במשך שנים.

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

**הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

***מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook