fbpx

קורס פסיכומטרי

0

לבחינה הפסיכומטרית יש השפעה רבה על עתידם של צעירים שרוצים להתקבל לאקדמיה. ברוב מסלולי הלימוד, הדרישה היא ציון מעל 650, ובמקצועות כמו רפואה או מדעי המחשב צריך מעל 700. הממוצע הארצי כיום עומד על 536 נקודות. קורס פסיכומטרי במסגרת מעולה יכול לעזור לך להקפיץ את הציון. שוק קורסי ההכנה בישראל הוא רחב והאופציות מגוונות. בדקנו מה מציעים מכונים ובמה הם נבדלים זה מזה על מנת לעזור לך לעשות את הבחירה הנכונה.

לצורך הבדיקה פנינו למספר מכונים באופן אנונימי וללא ידיעת המכון ובמקביל למספר סטודנטים שעד לא מזמן למדו בקורס הכנה לפסיכומטרי.

את נציגי המכונים שאלנו – מה מיוחד בקורס שלכם?

את הסטודנטים שאלנו – מה מומלץ לבדוק? מהו הגורם המרכזי שעזר לך לשפר את הציון?

להלן התוצאות.

נציגי המכונים: "בקורס שלנו תקבל יחס אישי", "המדריכים שלנו הכי טובים בתחום, עם ניסיון של שנים", "יש לנו חומרי לימוד עם אלפי תרגילים", "חומרי הלימוד שלנו מתעדכנים כל הזמן", "ממוצע הציונים שלנו הוא הכי גבוה בארץ", "המכון שלנו הכי ותיק".

סטודנטים מספרים: "הכי חשוב זה לתרגל כמה שיותר תרגילים בכיתה עם מדריך צמוד", "שיהיה זמן אישי עם המדריך בסוף השיעור", "שקצב הלימוד בכיתה יהיה אחיד", "שהשאלות בתרגול יהיו דומות לשאלות בבחינה הסופית", "ללמוד בכיתה קטנה ולא בכיתה של 30 תלמידים, שבה כל תלמיד ברמה שונה", "שהשאלות במבחנים הפנימיים של המכון יהיו ברמה אחת מעל המבחן הסופי".

חשוב להבין, גם אם תערוך שיחות טלפון עם כמה מכונים כדי להשוות ביניהם את תוכן הקורס, זה לא תמיד יעזור לך להגיע לבחירה הנכונה. כל מכון טוען שהכי כדאי ללמוד אצלו. בנוסף, ממוצע הציונים הארצי עומד על 536 נקודות. כלומר, חלק מהמכונים לא באמת עוזרים להקפיץ את הציון באופן משמעותי.

כדאי לך להתייעץ עם חברים שלמדו במכון ולקרוא המלצות ב"גוגל חוות דעת" כדי להיות בטוח שאתה עושה את הבחירה הנכונה.

ההמלצה שלנו: לבדוק מכלול של גורמים שמרכיבים קורס פסיכומטרי מנצח: כיתה קטנה של כ-10 תלמידים, מורים מעולים, חומרי לימוד ברמה אחת מעל המבחן הסופי וציונים גבוהים של תלמידים שלמדו במכון.

לאחר כמה שיחות עם נציגים ועם תלמידים שלמדו במכונים השונים, כתבנו בגוגל "איזה קורס פסיכומטרי הכי טוב" ומצאנו את המכון של מור קורן.

תפסנו את מור קורן לשיחה, כדי שיסביר מהו הגורם המרכזי שעוזר לכל תלמיד להצליח בבחינה: "הקושי המרכזי בבחינה הוא הזמן. בבחינה יש 8 פרקים ובכל פרק בין 20 ל-23 שאלות. על מנת להצליח לפתור כל תרגיל בבחינה בפחות מדקה, צריך ללמד את התלמיד מגוון רחב של תרגילים ברמה אחת מעל המבחן.

"כיום, ברוב המכונים מלמדים בכיתות גדולות של כ-30 תלמידים, לכן המדריך מספיק ללמד רק 7-6 תרגילים בכל נושא. לרוב התלמידים זה לא מספיק והם נאלצים להתמודד עם לימוד החומר לבדם. תלמיד שעברו איתו רק על מספר קטן של תרגילים, לא יקבל מספיק כלים כדי להתמודד עם שאלות הבחינה בזמן אמת.

"אצלנו מלמדים בכיתות קטנות של כ-10 תלמידים, מה שמאפשר קצב לימוד אחיד ומעבר הרבה יותר יסודי על החומר. אנו מלמדים בכיתה כ-18 תרגילים שונים בכל נושא, כשהדגש העיקרי הוא על פתרון כל תרגיל בפחות מדקה. כך התלמיד מגיע למבחן לאחר שראה את כל סוגי השאלות בשיעור ובתרגול שיעורי הבית ושום תרגיל לא מפתיע אותו.

"מגיעים אליי מאות תלמידים שלמדו בכיתות של 30 תלמידים, הוציאו ציונים סביב ה-550 ולא היו מרוצים מהקורס שעשו. לאחר שלמדו אצלי, הם מצליחים לשפר את הציון ביותר מ-100 נקודות! אם הם היו מגיעים אליי קודם, הייתי יכול לחסוך להם 3 חודשים מהחיים".

לסיכום: חלק גדול מהתלמידים בוחרים להירשם לקורס פסיכומטרי לפני שהם בודקים פרמטרים בסיסיים, כמו מספר התלמידים בכיתה, רמת הספרים או ותק המורים. זהירות! תלמידים רבים נאלצים לגשת לבחינה פעמיים!

כדאי לך להשוות בין כמה קורסי פסיכומטרי. התמקד בתוכן ובתנאים שכל מכון מציע ופחות בפרסום. לך לשיעור ניסיון במכון ובקש לראות כמה שיותר ציונים של תלמידים שלמדו במכון. כך תהיה שקט שבחרת נכון.

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook