fbpx

קורס פסיכומטרי מומלץ

קרדיט לתמונות depositphotos

0

קורסי פסיכומטרי נבדלים זה מזה בכמה קריטריונים עיקריים: מספר התלמידים בכיתה, ותק המכון, מספר שנות הניסיון של המדריכים ורמת ספרי הלימוד. בדיקה יסודית בהתאם לקריטריונים הללו תבטיח קורס ברמה הגבוהה ביותר! בשביל לחסוך לכם זמן יקר של שיחות עם נציגים בחיפוש קורס פסיכומטרי מומלץ – עשינו בשבילכם את העבודה ויצאנו להשוות בין מכונים שונים. להלן התוצאות!

ותק המכון ומספר שנות הניסיון של המדריכים – בקטגוריה הזו לא היו הפתעות. אחד המכונים הוותיקים ביותר כיום ניצח, יואל גבע, המורים שלו בעלי ותק של עשרות שנים! מדובר באחד המכונים הגדולים בארץ, בעל צוות מיומן ומנוסה. יש לציין כי בשיחה עם כמה תלמידים, עלה הנושא של הכיתות הגדולות, שהפריע לפעמים לקצב של השיעור. אך עדיין, עם מספר כזה של שנות ותק אי-אפשר להתווכח.

מספר התלמידים בכיתה – בקריטריון הזה יש שוני גדול בין המכונים: החל מקורסים פרטניים ועד לכיתות של 40 תלמידים. כדי להבין מה עדיף דיברנו עם תלמידים. רוב התשובות שקיבלנו היו נחרצות – כיתה קטנה, שתאפשר יחס אישי וליווי צמוד לאורך הקורס. כאן חזר שוב ושוב שם המכון – מור קורן. מתברר כי ההקפדה של המכון על כיתות של 12-10 תלמידים, מביאה לתוצאות מדהימות בציוני הפסיכומטרי של תלמידי המכון!

ביקשנו ממור קורן בעצמו להסביר לנו מה עומד מאחורי ההחלטה, וזו תשובתו: "לאורך השנים שלי כמחנך ומרצה באקדמיה פגשתי אינספור תלמידים שהתקשו ללמוד בכיתות גדולות – הם ציינו שקשה להם להתרכז כשיש רעש וכשקצב הלימוד בכיתה גדולה אינו אחיד. הפריע להם שלא ניתן לקבל יחס אישי במהלך הקורס ואין באמת מענה לשאלות שהתלמיד לא יודע לפתור!

"הבנתי משהו מאוד פשוט – לכיתות קטנות יש כמה יתרונות: התלמידים מרגישים נוח לשאול יותר שאלות, קצב הלימוד אחיד והמדריך מספיק לפתור יותר תרגילים בכל נושא בכיתה – נקודה קריטית ביותר בהבנת חומר חדש. לכן המוטו המתנוסס על דגל המכון הוא לתת יחס אישי לכל תלמיד והתוצאות מדברות בעד עצמן".

רמת ספרי הלימוד – הקריטריון הזה הוא לא פחות מקריטי. יש להבין כי במהלך קורס ממוצע, חלק גדול מהתרגול והלימוד של התלמידים נעשה בבית. במהלך הקורס נערכים שניים עד שלושה מפגשים פרונטליים בשבוע. מה קורה בשאר הזמן? שיעורי בית והמון תרגול. לכן – אם הספרים אינם ברמה מספקת, התלמיד פותר תרגילים שלא יופיעו בבחינה! לכן הממוצע הארצי נמוך – 530 בלבד! גם בקטגוריה הזו הופתענו לגלות כי הספרים של מור קורן בלטו מעל כולם משלוש סיבות: פירוט, הסברים מצוינים ורמת קושי גבוהה. שלוש סיבות שמבטיחות הכנה מרבית לבחינה.

לאורך הבדיקה הופתענו מההישגים של המכון של מור קורן, שלו יש סניפים בתל-אביב ובנתניה. המכון בלט בהמלצות הרבות שקיבל מתלמידי עבר בזכות הציונים הגבוהים שהשיגו, וכן בזכות הגישה הייחודית שהוא מוביל – פתרון מספר גדול מאוד של תרגילים בכל נושא בכיתות קטנות ודגש על טכניקות מהירות במיוחד שיאפשרו לתלמיד לקבל כלים לפתור בבחינה הסופית תרגילים בפחות מדקה.

לסיכום: בבדיקה שלנו בלטו מור קורן ויואל גבע, שני מכונים שונים זה מזה בגודל ובוותק, אך שניהם מגיעים לתוצאות טובות. כדאי לזכור שמדובר בעתיד שלכם ולכן לא כדאי לנסות לחסוך בבחירת קורס. מומלץ להשוות ולחקור על קורסי פסיכומטרי ולמצוא קורס פסיכומטרי שיתאים לכם. אל תתפשרו על העתיד שלכם!

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook