fbpx

קורס פסיכומטרי מומלץ

0

אלפי תלמידים שניגשים למבחן הפסיכומטרי מחפשים קורס פסיכומטרי מומלץ שיעזור להם להצליח. האם לבחור בקידום או ביואל גבע בגלל הניסיון או במור קורן בגלל התוצאות? כיום יש הרבה אפשרויות להכנה לבחינה. אז איך בכל זאת בוחרים? פשוט מאוד, תשאלו את עצמכם מספר שאלות שיעזרו לכם להתמקד בגורמים החשובים בבחירת קורס פסיכומטרי מומלץ.

כיום יש מגוון רחב של קורסי הכנה לבחינה הפסיכומטרית, חלקם מומלצים יותר וחלקם פחות. הבחינה היא תנאי קבלה לתואר ראשון ברוב מוסדות הלימוד, נוסף על בגרות מלאה. לעתים ההבדל בציון בין 650 ל-720 בעבור סטודנט שרוצה ללמוד מדעי המוח או רפואה הוא קריטי. למה הממוצע הארצי הוא רק כ-535 ורק אחד מ-20 תלמידים מצליח לעבור את ה-700? ההסבר פשוט.

הבחינה הפסיכומטרית מורכבת משלושה נושאים: כמותי, מילולי ואנגלית. השאלות בבחינה לא באמת קשות והחומר לא מסובך – האתגר האמיתי טמון בזמן, צריך לפתור תרגיל מהר, בתוך פחות מדקה, כי לכל פרק במבחן מוקצבות 20 דקות וכל אחד מהפרקים כולל בין 20 ל-23 שאלות.

כדי לבחור בקורס פסיכומטרי שיתאים לך, מומלץ לך לברר כמה נקודות חשובות, כמו מספר התלמידים בקבוצה, רמת המדריך, דגש טכנולוגי, ותק המורים, מחיר הקורס, המלצות ותוצאות.

האם מתאים לי ללמוד קורס בקבוצה קטנה או גדולה?

אחד הגורמים החשובים בבחירת קורס הוא מספר התלמידים בכיתה. ככל שכיתת הלימוד גדולה יותר, לרוב קצב הלימוד איטי יותר, חלק גדול מזמן השיעור מתבזבז על שאלות של תלמידים שלא תמיד תורמות לכולם והזמן האישי עם המדריך מתחלק, בהתאם, למספר התלמידים.

לימוד בכיתה קטנה, בקבוצות של שמונה עד עשרה תלמידים, הוא חוויה הרבה יותר נוחה. קצב הלימוד מותאם לתלמיד, מספיקים לפתור יותר תרגילים בכיתה ויש הרבה יותר מעקב אישי אחר התקדמות התלמיד.

כמה בעיות עלולות להיות בלימוד בקבוצות גדולות של כ-30 תלמידים:

  1. לעתים הכיתה אינה אחידה ברמתה. המדריך מתקדם לפי הקצב של התלמידים הדומיננטיים, או להפך, דווקא האיטיים יותר קובעים את הקצב ואז התלמידים החזקים מוצאים עצמם משועממים.
  2. בכיתות גדולות מלמדים פחות תרגילים בכיתה, כאמור, ולכן רוב התרגול מתבצע לבד בבית עם הספרים.
  3. באופן כללי, לכל מי שיש בעיות קשב וריכוז מומלץ לשקול לימוד בכיתות קטנות יותר.

ההיבט הטכנולוגי – בעידן הקורונה היו תלמידים שהעדיפו לצאת מהבית כמה שפחות. ברוב המכונים ניתן כיום ללמוד בצורה מקוונת – כלומר, לשבת בבית אבל להרגיש בקורס אמיתי לכל דבר ועניין. אם ההיבט הזה חשוב לכם – שווה לברר מה המכון מציע.

ותק והמלצות על המכון – כל צרכן בכל שוק רואה חשיבות רבה בהמלצות ובוותק של המכון. בעידן האינטרנט, לחפש המלצות שכתובות בפורום פחות מומלץ, זהירות! חלק מההמלצות נרשמו על ידי עובדי המכון. גוגל חוות דעת מאפשר לך לקרוא המלצות וחוות דעת אמיתיות על המכון.

כמה זה עולה? – כיום מחירי הקורסים נעים בטווח רחב, החל מ-4,950 שקל ועד ל-9,980 שקל. ככלל, לא כדאי לבחור בקורס רק כי הוא הכי זול ולהתפשר על איכות הקורס. ללמוד שלושה חודשים ולא להגיע לתוצאה שרצית, פחות מומלץ! כדאי לבדוק מה המכון מציע ואיפה ניתן לקבל את הציון הכי גבוה.

תוצאות – החלק העיקרי והחשוב ביותר הוא הציון שתקבל. מבדיקה שעשינו במכונים שונים שנבדקו הציון הממוצע עומד על כ-560, כ-25 נקודות בלבד מעל הממוצע. מכון אחד בשם מור קורן הפתיע אותנו עם ממוצע ציונים של תלמידים שעומד על 640 – 100 נקודות יותר מעל הממוצע.

בבדיקה שעשינו מצאנו מאות המלצות של תלמידים שלמדו במכון הפסיכומטרי של מור קורן, שמשתפים את היתרונות של הקורס: "לימוד בקבוצות קטנות של 8 עד 10 תלמידים בכיתה, ספרי לימוד עם שאלות ברמה אחת מעל המבחן הסופי ומורים מעולים עם הרבה סבלנות".

המלצה אחרונה – סקר בטלפון לא תמיד מספיק, אין תחליף לביקור במכון עצמו. כדאי להגיע, להתרשם מערכת הספרים, לראות שיעור עם המדריך שעתיד ללמד אותך ולבדוק תוצאות של תלמידים שלמדו במכון. השווה בין קורסי פסיכומטרי – בחירת קורס לאחר השוואה ובדיקה יסודית תוביל אותך להחלטה נכונה שתקדם אותך צעד נוסף לאקדמיה ולעתיד מקצועי טוב יותר!

    LinkedInEmailWhatsAppTwitterFacebook